Web Analytics Made Easy - Statcounter

زیدآبادی، رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار گفت: این دو واحد مرغ گوشتی به ظرفیت ۲۸ هزارحذف  قطعه در سبزوار به علت تلفات ناشی از ابتلا به بیماری نیوکاسل و علائم تیپیک بیماری، پس از اخذ نتایج مثبت آزمایشگاهی، با رعایت شرایط بهداشتی–قرنطینه‌ای معدوم سازی شدند.

او  افزود: این مرغداری‌ها تحت مدیریت یکسان در دو روستای متفاوت قرار داشتند و مرغ مادر و کارخانه جوجه کشی یکسانی داشتند که هر دو مرغداری همزمان به بیماری نیوکاسل مبتلا شدند و دارای تلفات حدودا ۳۰ درصدی بودند؛ لذا نبود رشد در گله کاملا مشهود بود و برای جلوگیری از انتقال بیماری به واحد‌های مجاور، معدوم سازی در سن ۱۷ روزگی در واحد‌های ذکر شده صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شبکه دامپزشکی سبزوار ادامه داد: معدوم سازی واحد‌های درگیر بیماری یک اقدام پیشگیرانه و اقتصادی در سالن‌های مرغداری به شمار می‌رود و تلاش می‌شود تا از شیوع نیوکاسل در دیگر واحد‌های مرغداری جلوگیری شود.

زیدآبادی بیان کرد: نیوکاسل از جمله بیماری‌های ویروسی است که سالانه برخی از مرغداری‌های صنعتی و طیور بومی روستا‌ها را درگیر می‌کند و واکسیناسیون نکردن به موقع طیور و سهل انگاری در رعایت مسایل بهداشتی قرنطینه‌ای، باعث بروز و انتقال این بیماری می‌شود.

او تصریح کرد:مهمترین راهکار مقابله با این بیماری، رعایت مسائل امنیت زیستی و قرنطینه‌ای و استفاده مناسب و به موقع از واکسن‌ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری های طیور شبکه دامپزشکی بیماری نیوکاسل معدوم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل مهرداد اصغری، مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل در اظهار کرد: واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در شهرستان نمین با حمایت بنیاد برکت به بهره‌برداری رسید و فاز توسعه این واحد نیز پس از سال‌ها تعطیلی احیا شده و به چرخه تولید بازگشت.
وی افزود: با بهره‌برداری از این واحد تولیدی در حال حاضر برای ۴ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت بیان کرد: طی ۵ سال گذشته از ۶ هزار طرح اشتغال‌زایی در سطح استان اردبیل حمایت شده است که سهم شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان از این میزان ۴ هزار و ۴۰۰ طرح با اعتباری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.
اصغری ادامه داد: بنیاد برکت طرحی به نام زنجیره سبز دارد که هدف آن حمایت از تولید محصولات کشاورزی است که به امنیت غذایی ختم می‌شود.
مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در مرکز و جنوب استان اردبیل تصریح کرد: سقف تسهیلات بنیاد برکت برای طرح‌های خوداشتغالی ۱۵۰ میلیون تومان است که این رقم در حوزه‌های کشاورزی، شیلات و دامداری تا ۳۰۰ میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد و بازپرداخت آن به شکل تنفس‌دار هر ۶ ماه یکبار انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • جوجه ریزی در مرغداری سیستان و بلوچستان ۱۷ درصد افزایش یافت
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل