Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:56:28 GMT

اعضای بدن یک جوان ۲۱ دچار مرگ مغزی در قم اهدا شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۳۱۹۱

اعضای بدن یک جوان ۲۱ دچار مرگ مغزی در قم اهدا شد

ایسنا/قم کارشناس مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: هشتمین اهدای عضو ماندگار سال ۱۴۰۱ این استان توسط خانواده یک جوان ۲۱ ساله دچار مرگ مغزی صورت گرفت.

ولی‌الله صمدی کارشناس مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم امروز نوزدهم مردادماه طی سخنانی در خصوص هشتمین اهدای عضو ماندگار سال جاری افزود: مرحوم عرفان ابراهیمی جوان ۲۱ ساله ساکن ارومیه بود که در سفر به قم به علت سابقه بیماری مغزی و تشنج در بیمارستان حضرت علی بن ابیطالب(ع) قم بستری و دچار مرگ مغزی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پس از گفت‌وگوی تیم واحد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی قم با خانواده نوع‌دوست این مرحوم، اعضای حیاتی وی به چندین بیمار بدحال زندگی و امید دوباره بخشید.

کارشناس مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم، ادامه داد: سال گذشته نیز با رضایت خانواده‌های اهداکنندگان اعضا، از استان قم ۱۷ بیمار برای اهدای عضو به تهران اعزام شد و ارگان‌های حیاتی این عزیزان به بیماران بدحال در لیست انتظار وزارت بهداشت، ‌درمان و آموزش پزشکی پیوند شد.

صمدی با بیان این‌که هر بیمار مرگ مغزی می‌تواند هشت نفر را از مرگ حتمی و ۵۳ نفر را از معلولیت نجات دهد، ادامه داد: ۲۵ هزار نفر هم‌اکنون در لیست انتظار وزارت بهداشت برای دریافت اعضای بدن هستند که روزانه ۱۰ نفر آن‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

وی با بیان این‌که امکان برگشت به زندگی دوباره برای بیمار مرگ مغزی وجود ندارد، گفت: متاسفانه به دلیل بی‌اطلاعی خانواده‌ها با وجود تعداد زیاد بیمار مرگ مغزی، این بیماران فوت می‌کنند و به مرحله پیوند اعضا نمی‌رسند.

صمدی افزود: تاکنون در استان قم ۱۴۴ مورد اهدای عضو انجام شده که ۶ مورد آن در سال جاری بوده است و اهدای عضو مذکور هفتمین مورد است.

گفتنی است؛ افرادی که می‌خواهند جزو اهداکنندگان عضو باشند می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی www.muq.ac.ir در بخش «ثبت‌نام از متقاضیان اهدای عضو پس از مرگ» ثبت‌نام کرده و کارت ویژه اهدای عضو را دریافت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه قم اهداي عضو دانشگاه علوم پزشکی قم اهدای عضو مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه گل‌گهر اولین سفیر و حامی اهدای عضو در فوتبال ایران

باشگاه گل گهر کار شایسته ای را انجام داده است.

باشگاه گل‌گهر اولین سفیر و حامی اهدای عضو در فوتبال ایران محسوب می شود.

عصر روز گذشته طی مراسمی در باشگاه فرهنگی ورزشی گل‌گهر و با حضور اعضای انجمن اهدای عضو ایران، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره باشگاه، کادرفنی و بازیکنان تیم، باشگاه گل‌گهر به عنوان اولین سفیر و حامی اقدام خداپسندانه "اهدای عضو" در میان باشگاه‌های فوتبال کشور معرفی شد.

باشگاه گل‌گهر اولین سفیر و حامی اهدای عضو در فوتبال ایران

 

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • باشگاه گل‌گهر اولین سفیر و حامی اهدای عضو در فوتبال ایران
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • وجدان بیدار در جامعه بیمار
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی