Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز (چهارشنبه) ایرنا به نقل از روزنامه رای الیوم، «ابراهیم الدعی» عضو هیات اعزامی کویت در دومین کمیتهِ دهمین اجلاس بررسی معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای در نیویورک بر لزوم پیوستن "اسرائیل" به این معاهده تاکید کرد؛ "بویژه که (تل آویو) تنها طرفی در منطقه می باشد که به آن نپیوسته و مانع ایجاد منطقه عاری از این سلاح ها" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: "لازم است به نتایج کنفرانس های بازنگری در سال های ۱۹۹۵، ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ پایبند باشیم؛ به ویژه در ارتباط با ایجاد خاورمیانه عاری از چنین سلاح هایی. "

این مقام کویتی تصریح کرد: پایبندی آن سری از کشورهای عضو این پیمان - که سلاح‌ هسته ‌ای در اختیار ندارند- به مسئولیت‌ های خود درخصوص عدم اشاعه بهترین گواهِ اعتقاد راسخِ آنها به خطرهای سلاح هسته‌ ای است و تداوم این پایبندی از اهمیت برخوردار است.

رژیم صهیونیستی تاکنون به طور رسمی در اختیار داشتن تسلیحات اتمی را کتمان کرده است. برنامه های اتمی رژیم موقت صهیونیستی از دهه شصت میلادی هنگامی که برای اولین بار بهره‌برداری از «راکتور اتمی دیمونا» را در صحرای «نقب» آغاز کرد، موضوع اصلی ارزیابی اطلاعاتی بوده است. منابع مختلف امنیتی منطقه معتقدند که رژیم صهیونیستی ۲۰۰ تا ۴۰۰ کلاهک هسته ای در اختیار دارد.

جامعه بین المللی در قالب قطعنامه های مصوب آژانس انرژیی اتمی و کنفرانس بازنگری معاهده عدم اشاعه هسته ای بارها خواستار پیوستن فوری اسراییل به "ان پی تی" و قرار گرفتن تمامی تاسیسات هسته ای آن تحت نظارت کامل پادمانهای آژانس شده اند و در مقابل رژیم صهیونیستی طی سالهای گذشته با نادیده گرفتن درخواست مشروع جامعه بین المللی و با حمایت برخی کشورها بویژه آمریکا با نقض آشکار همه قوانین و مقررات بین المللی به پبشبرد برنامه هسته ای نظامی خود ادامه داده است.

برچسب‌ها پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای اسرائیل کویت خاورمیانه رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسرائیل کویت اسرائیل کویت خاورمیانه رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۳۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصر: راه حل نظامی در «رفح» مردود است

به گزارش قدس آنلاین، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در این باره اظهار داشت: ما تمایل به ایجاد یک کشور فلسطینی و از بین بردن این خشونت ۷۰ ساله علیه فلسطینی‌ها داریم.

وی با اشاره به تهدیدهای رژیم صهیونیستی به حمله زمینی به رفح نیز تاکید کرد: جامعه بین‌المللی راه حل نظامی در رفح را نمی‌پذیرد و چنین اقدامی منجر به ایجاد یک بحران انسانی در آنجا خواهد شد.

شکری افزود: پیشنهادی برای آتش بس در غزه روی میز است و منتظر تصمیم نهایی اسرائیل و حماس هستیم.

وی همچنین تاکید کرد:ما باید شروطی را وضع کنیم که منجر به مشارکت حماس در ایجاد کشور فلسطینی شود.

وزیر خارجه مصر همچنین خاطرنشان کرد: تا زمانی که اشغالگری وجود داشته باشد، طبق قوانین بین‌المللی دلیلی برای مقاومت وجود خواهد داشت.

مقامات رژیم صهیونیستی مدتی است که تهدید به انجام حمله زمینی به رفح می‌کنند اما در نتیجه فشارهای بین‌المللی تا به این لحظه اقدام به این کار نکرده اند.

گفتنی است؛ پس از گذشت ۲۰۶ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۶ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مصر: راه حل نظامی در «رفح» مردود است
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • تاکید مقام آمریکایی بر شکست رژیم صهیونیستی در غزه
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟