Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید احسان خاندوزی گفت: انتشار داده‌های غلط اقتصادی فایده‌ای جز ناامید کردن افکار عمومی ندارد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در حاشیه نشست امروز هیئت دولت گفت: با توجه به اینکه در ایام سالگرد شروع به کار دولت سیزدهم هستیم، این فرصت را برای کارشناسان و منتقدان مغتنم می‌شماریم و از صاحب‌نظران دعوت می‌کنیم با اعداد و مستندات نظرات خود را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی اقتصادی دولت افزود: تورم تیرماه کاهش قابل ملاحظه‌ای نسبت به خردادماه داشت و امیدواریم در مردادماه نیز این کاهش را شاهد باشیم. اعداد رسمی حکایت از این دارند که مسیر‌های بلند مدت اقتصاد تحت کنترل است.

وزیر اقتصاد گفت: ۱۶ درصد افزایش واردات و ۲۲ درصد افزایش صادرات داشتیم؛ همه این‌ها مصادیقی است که نشان می‌دهد روند اقتصادی رو به بهبود است.

خاندوزی ادامه داد: علی رغم فضاسازی‌هایی که در رسانه‌های عمومی صورت گرفته، تلاش جدی شد تا رسوب کالا در بنادر کاهش یابد.

به گفته وی یک میلیون تن کالا از بنادر ترخیص شد و بخش کوچکی از آن باقی مانده است.

وزیر اقتصاد در ادامه افزود: انتشار داده‌های غلط اقتصادی فایده‌ای جز ناامیدکردن افکار عمومی ندارد.

وزیر اقتصاد با اشاره به تحت کنترل بودم تورم گفت: مسیر اقتصاد و تورم تحت کنترل است و سعی می‌کنیم روند کاهشی را ادامه بدهیم.

خاندوزی گفت: در 4 ماه اخیر افزایش۴۰ درصدی در آمد ناشی از ترانزیت را داشتیم.

وزیر اقتصاد با توجه به فضاسازی در رسانه‌ها در مورد رسوب کالا‌ها در بنادر گفت: تلاش جدی صورت گرفت رسوب کاهش پیدا کند و بیش ۱ میلیون تن از کالا‌ها از بنادر ترخیص شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر اقتصاد سید احسان خاندوزی جلسه هیات دولت وزیر اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۳۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ محمد شکیبی نسب اظهار داشت: میزان تخلیه و بارگیری کانتینری نیز در یک ماهه امسال با افزایش ۱۸.۵ درصدی به ۱۴ هزار و ۲۱۰ TEU افزایش یافت.

وی بیان کرد: در فروردین امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی نیز در بنادر استان بوشهر با افزایش یک درصدی به چهار میلیون و ۶۳۸ هزار و ۵۱۸ تن رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گفت: در ماه گذشته میزان ترانزیت در بنادر استان بوشهر نیز با افزایش ۳۶ برابری به ۱۳۴ هزار و ۲۷۷ تن رسیده که بیشترین ترانزیت انجام شده به ترتیب شامل مواد نفتی، ماشین آلات، لوازم یدکی، چوب و تخته و مصنوعات فلزی است.

شکیبی نسب اظهار داشت: در فروردین ماه امسال میزان واردات در بنادر استان بوشهر نیز با افزایش ۱۷۱ درصدی به ۱۱۲ هزار و ۹۹۱ تن رسید.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: آمار جابجایی مسافر در بنادر بوشهر، گناوه و خارگ نیز در مجموع افزایش ۲۰ درصدی داشته که در این بین بندر گناوه با افزایش ۵۸ درصدی و جابجایی هفت هزار و ۷۱۹ مسافر شاهد بیشترین افزایش بوده است.

شکیبی نسب افزود: در ماه گذشته آمار تردد شناورد‌های بالا یک هزار تن در بنادر استان نیز با افزایش ۱۲ درصدی به ۱۹۲ فروند شناور رسید.

وی گفت: در ماه گذشته ۴۷۶ فروند شناور در بنادر استان تردد داشته که بیشترین تردد‌ها به ترتیب مربوط به شناور‌های بارج، لنج و سایر، تانکر، مسافری، جنرال کارگو و کانتینری بوده است.

دیگر خبرها

  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • موانع مشارکت مردم‬ استان‬ تهران‬ در امر تولید و اقتصاد رفع شود
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • دولت بسترساز جهش تولید است
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود