Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز فرماندار طالقان با بیان اینکه سیل اخیر در چند نقطه شهرستان طالقان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به دنبال داشت، گفت: اگر پروژه‌های آبخیزداری و کنترل سیلاب در این مناطق اجرا نشده بود، سیل خسارت بیشتری بر جا می‌گذاشت.

علی مهدوی در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت نقاط سیل‌زده شهرستان طالقان به خصوص روستای ناریان، گفت: خانه‌هایی که در سیل اخیر دچار آبگرفتگی شده بود در همان سه تا چهار روز اول با کمک نیروهای امدادی و جهادی و به کارگیری ماشین‌آلاتی که از شهرداری‌های استان اعزام شده بود، از گل و لای تخلیه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدوی با بیان اینکه دیوار سه تا چهار واحد مسکونی تخریب شده است، افزود: اسباب و اثاثیه برخی اهالی هم در این سیل از بین رفته یا آسیب دیده که از آن آماربرداری شده و در تلاشیم با کمک خیرین بخشی از این خسارت را جبران کنیم.

وی در خصوص خودروهای آسیب دیده از سیل هم گفت: ۷۲ خودرو در این سیل کاملاً متلاشی شده و چیزی از آنها باقی نمانده است. حدود ۳۴ خودرو هم از ۵ درصد تا ۹۰ درصد آسیب دیده است. خسارت خودروهایی که دارای بیمه بدنه بوده‌اند پرداخت می‌شود و برای خودروهایی که بیمه بدنه نداشته‌اند هم برنامه‌ای جهت جبران خسارت در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم به نتیجه برسد.

فرماندار طالقان در پاسخ به وضعیت تنها مغازه روستای ناریان هم گفت: اصناف برای جبران خسارت این مغازه پای کار آمده و قرار است بخشی از خسارت وارد شده با تأمین وسایل مورد نیاز از جمله یخچال، قفسه و ... جبران شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به برآورد حدوداً ۱۰۰ میلیاردی از سیل طالقان، به انجام چند پروژه آبخیزداری و کنترل سیلاب در نقاط سیل‌زده اشاره و اعلام کرد: اگر این پروژه‌ها انجام نشده بود حتماً خسارت سیل بیشتر می‌شد. بخشی زیادی از گل و لای و سنگ‌هایی که سیل به جریان انداخته بود در سازه‌های کنترل سیلاب جمع شده و به سمت پایین دست روانه نشده است که با این اتفاق، سازه‌ها نیاز به جایگزینی دارد.

وی در پایان با بیان اینکه سیل طالقان هیچگونه آسیب جانی به دنبال نداشت و این جای شکرگزاری دارد، گفت: از مردم درخواست داریم در مواقع اعلام بارندگی و هشدار از حضور در مناطق خطرناک و اتراق و پارک خودرو در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی رستمیان ظهر شنبه در نشست هماهنگی در اجرای طرح ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان بوشهر، با تاکید بر لزوم خدمت رسانی به مردم گفت: شهرداری‌ها باید ضمن رعایت اصول و قوانین و با نگاه تسهیل گرایانه به شرکت‌های پیمانکار پروژه مربوطه، همکاری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر افزود: استان بوشهر به دلیل شرایط خاص جوی و مشکلات حوزه مخابراتی در بخش ثابت، باید هر چه زودتر در اجرای پروژه فیبرنوری که یک پروژه ملی است، اقدام لازم را اجرایی کنند و در این زمینه شهرداری و اپراتورها تمام تلاش خود را به کار گیرند.

رستمیان با اشاره به تأخیر اتفاق افتادن در اجرای این طرح در استان تاکید کرد: شرکت‌های پیمانکار طرح فیبر نوری باید با افزایش تجهیزات و اقدامات لجستیکی لازم، این عقب ماندگی از برنامه را جبران کنند.

کد خبر 6090068

دیگر خبرها

  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • عقب‌ماندگی‌های اجرای طرح فیبر نوری در استان بوشهر جبران شود
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر (فیلم)
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری