Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@10:35:52 GMT

 حفاظت از محیط‌زیست نیازمند مشارکت همگانی است

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۳۵۰۹

 حفاظت از محیط‌زیست نیازمند مشارکت همگانی است

ایسنا/زنجان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان گفت: در ایام محرم بـه دلیل اسـتفاده بیش از حد از ظـروف یکبـار مصرف و تجمع زباله، آسیب‌های جدی به محیط‌زیست وارد می‌شود.

محمدرضا یافتیان در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران وفادارش، با بیان اینکه یکی از سنت‌های پسندیده مذهبی در ایام ماه محرم، اطعام نیازمندان و پذیرایی از عزاداران حسینی اسـت، اظهار کرد: هر ساله با فرا رسیدن ایام محرم و صفر حجم زیادی از نذورات در ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف در مساجد، هیئت‌ها و تکایای مذهبی در سطح کشور توزیع می‌شود که مدیریت زباله‌های آن نیازمند توجه جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه باید به کاهش مصرف ظروف یک بار مصرف و مدیریت زباله‌ها توجه شود، افزود: عزاداری مردم زنجان سالیان سال است که مورد توجه عموم مردم کشور و حتی دنیا است و در کنار برگزاری مطلوب مراسم‌ عزاداری باید تلاش کنیم تا چهره شهر نیز با زباله‌ها مخدوش نشود.

این مسئول ادامه داد: شهروندان و عزاداران تا حد امکان از ظروف یکبار مصرف گیاهی و کاغذی که تهدیدات محیط زیستی کمتری نسبت به ظروف یک بار مصرف پلاستیکی دارند استفاده کنند و به جمع‌آوری و مدیریت پسماندهای تولیدی توجه ویژه داشته باشند.

یافتیان با اشاره به اینکه پراکنده‌سازی پسماندهای ناشی از نذورات در سطح معابر، زمینه آلودگی را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: حفاظت از محیط‌زیست نیازمند مشارکت همگانی است و باید تلاش کنیم با مشارکت عمومی از تهدیدات محیط‌زیستی جلوگیری کنیم. در راستای کاهش آلودگی‌ها نیز مسئولان هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری می‌توانند از علاقه‌مندان محیط‌زیستی عضو هیئت‌های گروهی جهت نظارت بر ایستگاه‌های صلواتی استفاده کنند تا زباله‌های ناشی از توزیع نذورات به شکل اصولی جمع‌آوری و مدیریت شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان محیط زیست محرم محیط زیست زباله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان

مصطفی یوسفی قندعلی رئیس اداره محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان گفت: با توجه به شروع فصل ممنوعه درمورخه ۷ اردیبهشت ماه گشت وکنترل آبی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان درپشت سد گتوند انجام شد که در این گشت وکنترل موفق به دستگیری ۱صیاد غیر مجاز ماهی همراه با ادوات صید شدند.

او می‌گوید: از اول امسال تاکنون ۵ گروه صیادی غیر مجاز توسط یگان حفاظت محیط‌زیست شهرستان مسجدسلیمان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 یوسفی ادامه داد: از تمام هموطنان عزیز تقاضا داریم با توجه به شروع فصل ممنوعه ماهیگیری و فصل تخم ریزی و زاد آوری ماهیان از صید خودداری نموده و در این خصوص به محیط بانان در این امر خطیر کمک و یاری رسانند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • حفاظت از حیات وحش مناطق آزاد نیازمند اجرای قرق اختصاصی است
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • حل مساله گردوغبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌ها است
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • دستگیری صیاد غیر مجاز ماهی توسط یگان حفاظت محیط‌ زیست مسجدسلیمان
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است