Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباسعلی نوبخت روز چهارشنبه به همراه جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران این شهرستان از تنها نهالستان آذربایجان غربی بازدید و از نزدیک مشکلات آن را بررسی کردند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: نهالستان مهاباد در روستای «قزلقوپی «این شهرستان تنها واحد فعال تولید نهال آذربایجان غربی است که علاوه بر نیازهای این شهرستان، قادر به تامین نیاز نهال استان نیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خالد خضری ادامه داد: با همکاری اداره کل منابع طبیعی پیش بینی شده که بیش از ۱.۵ میلیون اصله نهال در نهالستان این شهرستان تولید و در بین شهرهای استان برای ارتقای پوشش جنگلی توزیع شود.

وی اضافه کرد: در قالب طرح زراعت چوب نیز متقاضیان کاشت نهال در زمین زراعی و حتی به صورت حاشیه کاری در سطح استان می‌توانند ضمن دریافت نهال رایگان در صورت تایید و رعایت ضوابط اداره منابع طبیعی تسهیلات بانکی نیز دریافت کنند.
به گزارش ایرنا، رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در ادامه سفر خود به مهاباد از طرح پارک آبخیزداری استاد هژار و طرح‌های آبخیزداری جلوگیری از سیلاب در بالادست مهاباد نیز بازدید خواهد کرد.
در مهاباد بیش از ۱۹۷ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۵۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است، در این شهرستان بیش از یک هزار هکتار جنگل در منطقه :کاولان و کوران»، ۱۰۰ هکتار جنگل‌های مصنوعی و ۸۸ هکتار را ذخیره‌گاه جنگلی وجود دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مهاباد منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مهاباد منابع طبیعی و آبخیزداری وزارت جهاد کشاورزی مهاباد منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور منابع طبیعی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۳۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی طی مراسمی با حضور فرماندار پیرانشهر، مدیر کل سازمان منابع طبیعی استان و مسؤلان شهرستان در راستای طرح نهضت ملی و مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور، پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک (گێوژ) با همکاری همیاران و فعالین طبیعت در تپه گردشگری شهر پیرانشهر انجام گرفت.

لازم به ذکر است با همکاری اداره منابع طبیعی، شهرداری و همیاران طبیعت، تداوم کاشت نهال زالزالک طی روز‌های آینده در فضا‌های سبز و معابر شهر پیرانشهر نیز انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در همدان
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت