Web Analytics Made Easy - Statcounter

"یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل اخیرا بدون بروز هیچ نشانه‌ای از این که قلبش از جنایت به درد آمده، گفت: مرگ افراد بی‌گناه، به ویژه کودکان، دلخراش است! این در حالی است که همه فلسطینی‌ها، از جمله کودکان، دهه‌ها از سوی اسرائیل به‌عنوان اهداف قانونی حمله تلقی ‌شده‌اند. و در یک نوار پرجمعیت مانند غزه، دولت اسرائیل وقتی که از قبل از کشته شدن مردم بی گناه در حملات نظامی خود مطلع است، نمی‌تواند ادعا کند که نسبت به کشته شدن غیرنظامیان ابراز همدردی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهانه همه اینها روایت جعلی درباره امنیت و دفاع شخصی اسرائیل است؛ بهانه‌ای که جامعه بین‌المللی هم با چشم بسته آن را می‌پذیرد."

به گزارش ایسنا، پایگاه میدل ایست مانیتور در مطلبی در خصوص عوامل توجیه کننده جنایات رژیم صهیونیستی می‌نویسد: «با این حال، بُعد دیگری به روایت اسرائیل اضافه شده است؛ مساله‌ای که نشان می‌دهد با وجود به حاشیه رفتن به اصطلاح "توافق قرن" به عنوان یک میراث به جای مانده از دولت دونالد ترامپ از سوی دیپلماسی غالب مربوط به توافق دو کشوری، کلیت میراث دونالد ترامپ را نمی‌توان کنار گذاشت. اسرائیل چندین دهه تلاش داشته مقاومت فلسطینی‌ها را در هم بشکند. افزودن به اصطلاح "توافقات ابراهیم" به این ترکیب نشان می‌دهد که اسرائیل چگونه از تمامی اشکال استثمار، اجبار و خشونت برای در هم شکستن مبارزه مشروع ضد استعماری فلسطینی‌ها استفاده می‌کند.

لاپید در سخنرانی خود خطاب به فلسطینیان غزه پس از دور جدید بمبارانهای هوایی اسرائیل علیه این منطقه که اولین بمبارانهای رخ داده از این دست در دوره نخست وزیری او بود، هشدار داد: "راه دیگری برای زندگی وجود دارد. مسیر توافقات ابراهیم، ​​اجلاس نقب، نوآوری و اقتصاد، توسعه منطقه‌ای و پروژه‌های مشترک. انتخاب با شماست. آینده شما به شما بستگی دارد!"

در حال حاضر این فشار بر تشکیلات خودگردان فلسطین وارد می‌شود تا تسلیم توافقات ابراهیم شود. با این وجود محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین تاکنون با درخواست‌های آمریکا برای روی آوردن به عادی سازی روابط با اسرائیل مخالفت کرده است گرچه باید گفت خشمی که دو سال پیش در رام‌الله ابراز شد، رفع شده است. چشم اندازهای اقتصادی حداقلی که بنی گانتس، وزیر دفاع اسرائیل ارائه کرد تا تشکیلات خودگردان را قادر به باقی ماندن در قدرت کند، ممکن است آغازی باشد برای دیگر مسائلی که محمود عباس با آنها در راستای حفظ ارتباط و موقعیت خود موافقت خواهد کرد.

برای اسرائیل، اینکه غزه بتواند مسیر در پیش گرفته شده از طریق تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری اشغالی را اتخاذ کند امری ساده‌تر خواهد بود. در حالی که جامعه بین‌الملل چندان از بابت خشونتهای استعماری اخیر اسرائیل در غزه خشمگین نشده، اما اگر توافقات ابراهیم به بنیان جدیدی برای فعالیت‌های استعماری دولت اسرائیل تبدیل شود،  این خشونت‌ها و خود اسرائیل کمتر با حساسیتها مواجه خواهند شد. به هر حال، اگر فلسطینی‌ها با عادی سازی موافقت می‌کردند، تمام جهان در یک صفحه سیاسی مشترک قرار می‌گرفت. نابودی فلسطین از طریق چشم‌اندازهای اقتصادی که به استعمارگری اسرائیل آسیب نمی‌رساند، یک وضعیت برد-برد برای اسرائیل و جامعه بین‌المللی است. این امر به معنای پایان معضلات در حوزه روابط عمومی برای این دولت اشغالگر خواهد بود، در حالی که حتی اقداماتش در راستای نقض قوانین بین‌المللی و جنایات جنگی‌اش حتی کمتر از آنچه که به صورت عمومی برجسته می‌شوند برجسته خواهند شد. اگر از روایت اسرائیل درباره مساله امنیتش برای توجیه تجاوزات قبلی استفاده شده است، چرا دیگر جامعه بین‌المللی بخواهد به استفاده از موضوع توافقات ابراهیم برای توجیه این فصل جدید خشونت علیه فلسطینیان در غزه اعتراض کند؟

لاپید در موضعی متناقض اعلام کرد که اسرائیل بازدارندگی خود را تجدید کرده و به تمام اهداف خود دست یافته است. با این حال، اجبار کردن فلسطینیان به موافقت با توافقات ابراهیم، ​​هدف نهایی اسرائیل است. سازمان ملل صرفاً در مورد یک فاجعه انسانی صحبت می‌کند که مدت‌ها قبل از این دور فعلی تجاوزات وجود داشته است. آیا این سازمان بین‌المللی اکنون می‌آید به استفاده از توافقات ابراهیم به عنوان اساس جدیدی برای روا داشتن خشونت علیه مردم فلسطین صحبت کند؟»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فلسطين اسراييل تشکیلات خودگردان توافقات ابراهیم فلسطینی ها بین المللی جامعه بین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۳۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ روایت جالب شمسایی از روز پاسخ ایران به اسرائیل

وحید شمسایی: دم بچه‌ها گرم که اسرائیلی‌ها را زدند. بعد از این ماجرا تمام پروازها لغو شد و ما اگر دیرتر به تایلند می‌رفتیم حذف می‌شدیم.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!
  • پاسخ کیهان به گزارش بی بی سی در باره نیکا شاه کرمی
  • سواستفاده از کارگران در قراردادهای کاری موقت
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • فیلم/ روایت جالب شمسایی از روز پاسخ ایران به اسرائیل
  • باید به سواحل خلیج فارس به صورت یکپارچه نگریست
  • خلیج فارس باعث تقویت وفاق ملی در ایران شده است