Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ذبیح‌الله خداییان روز چهارشنبه در جریان بازدید از لاستیک بارز کردستان اظهار داشت: در دوره تحریم های ظالمانه که دشمن درصدد است مردم را از نظر معیشت تحت فشار قرار دهد کار تولیدکنندگان، بنگاه‌های اقتصادی و سرمایه گذاران بسیار ارزشمند است.

وی اضافه کرد: شهرک های صنعتی فرصت خوبی است که سرمایه‌گذاری ها به این شهرک ها هدایت شود اما در بسیاری از آنها مشکلاتی وجود دارد که بیشتر اوقات مشترک است یکی از این مشکلات بحث اسناد مالکیت زمین هایی است که واحد تولیدی قرار است در آن ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداییان افزود: مسوولان باید مواردی که در آن افراد زمین از شهرکهای صنعتی می‌گیرند اما طرح را اجرا نمی کنند یا زمین را به فروش می‌رسانند مورد پیگیری قرار دهند.

رییس سازمان بازرسی کشور اضافه کرد: مجوزها در سریع ترین زمان ممکن در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گرفته شود و کسانی هم که به دنبال دلال بازی هستند شناسایی شده و زمین ها از آنها بازپس گرفته شود.

وی تاکید کرد: همه به شرکت های دانش بنیان کمک کنیم که کار خود را شروع کنند تا نیازها در داخل کشور تامین شود، چراکه این بهترین راه برای مقابله با محدودیت‌ها و کمک به اقتصاد است.

خداییان با اشاره به فعالیت خوب لاستیک بارز کردستان گفت: لاستیک کالای تولیدی مهمی است و با جان مردم مرتبط است و نیاز به ایمنی بالایی دارد. ارتقای کیفیت لاستیک های تولیدی این کارخانه مهم است و علاوه بر اینکه امنیت افزایش یابد باید با لاستیک های تولیدی کشورهای پیشرفته هم رقابت کند.

خداییان اظهار داشت: توسعه فازهای تولیدی کارخانه‌ها و توسعه فعالیت‌ آنها مبحث مهم دیگری است که در نتیجه آن نیاز به واردات کاهش می یابد.
 



سرپرست لاستیک بارز کردستان هم با اشاره به اینکه این واحد تولیدی نتیجه یکی از مصوبات سفر رهبری در سال ۸۸ به استان بود گفت: از سال ۱۳۹۶ کارخانه به صورت رسمی شروع بکار کرد و بعد از سه سال به بیشتر از تولید اسمی دست یافتیم.

کاوه مفاخری افزود: این کارخانه سالانه ۳۶ هزار تن تولید دارد و با اشتغال ۹۵۵ نفر سهم بزرگی در اشتغال استان داشته است و دو برابر این مقدار هم اشتغالزایی غیر مستقیم ایجاد کرده است.

مفاخری تاکید کرد: در اوج تحریم‌ها این واحد شروع به کار کرد و اکنون با تولید ۳۰ درصد تایر کشور سهم مهمی در رفع نیاز تایر کشور دارد.

وی اضافه کرد: می‌توانیم تایرهایی تولید کنیم که امکان صادرات به اتحادیه اروپا با سخت‌ترین استانداردها را داشته باشد اما به دلیل محدودیت‌های تحریمی این امکان فراهم نیست.

مفاخری عدم تعیین تکلیف تعهد ارزی را یکی از مشکلات این واحد تولیدی بیان کرد و ادامه داد: ارز را سه هزار و ۴۰۰ تومان تحویل گرفتیم اما پنج برابر شده بود و امکان بازپرداخت نبود و اکنون بدهکاریم و احتمال مسدود شدن حسابهای ما وجود دارد.

سرپرست لاستیک بارز کردستان افزود: نمی‌توانیم فاز توسعه را اجرایی کنیم و این امر تنها با تقسیط بدهی ارزی و خرید ماشین آلات امکان پذیر است.

وی اظهار داشت: محموله‌های تایری که به صورت رسمی توزیع می‌شود اما بعضا در سامانه جامع انبارها دیرتر ثبت می‌شود با مشکل مواجه شده و پرونده‌هایی در این زمینه با عنوان قاچاق داریم.

برچسب‌ها سازمان بازرسی كل كشور کردستان سنندج لاستیک تایر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان بازرسی كل كشور کردستان سنندج سازمان بازرسی كل كشور کردستان سنندج لاستیک تایر لاستیک بارز کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۳۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند

 معاون وزیر کار و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور صبح امروز در هشتمین همایش سراسری مدیران سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در استان کردستان اظهار داشت: رویکرد مهارت‌آموزی از نکات مهم تحقق شعار  سال است و در این راستا تعهد داریم طی قراردادی با آموزش و پرورش ۲۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان کشور را در بحث مهارت آموزش دهیم.

 مهرداد عظیمی، با اشاره به مفهوم شعار سال از نگاه مقام معظم رهبری، افزود: جهش تولید با مشارکت مردم یک انتخاب راهبردی در این راستا بوده و خادمان کشور باید به برخی موضوعات نگاه ویژه‌تری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مسئله اصلی کشور است، افزود: دشمن همواره در این حوزه برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری می‌کند، لذا دولت باید با کار جهادی در حوزه تولید و با نگاه جهشی به تحقق شعار سال گام بردارد.

 عظیمی خاطر نشان کرد: توسعه مراکز جوار کارگاهی، با هدف تربیت نیروی متخصص برای تولید نیاز‌های اساسی کشور ضروری است و ارتقاء این مراکز و آموزش و سنجش صلاحیت از جمله اولویت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور طی سال‌جاری خواهد بود.

به گفته عظیمی، سازمان فنی حرفه‌ای کشور دارای ۴ هزار و ۱۶۲ گارگاه و واحد آموزشی، ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد در کشور است و این ظرفیت ارزشمند می‌تواند در آموزش نیروی کار کارآمد و متخصص در کشور بسیار تاثیرگذار و نقش‌آفرین باشد.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در ادامه از کردستان به عنوان سرزمین استعداد‌های درخشان در حوزه‌های مختلف نام برد و گفت: این استان ظرفیت‌های خدادادی به ویژه نیروی انسانی توانمند و متخصصی دارد که باید به این ظرفیت‌ها در معرفی استان کردستان توجه شود.

وی گفت: مطالبات مردم کردستان از دولت زیاد است که خوشبختانه بخشی از این مطالبات در این دولت با تلاش‌های صورت گرفته جامه عمل پوشانده شده است که این اقدامات باید به خوبی منعکس شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • تلاش دستگاه قضایی برای تحقق شعار سال
  • مشکل کمبود شیرخشک در نشست سازمان بازرسی بررسی شد
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • بخشی از بودجه عمرانی همه دستگاه‌ها صرف آموزش کارگران می‌شود
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور آموزش‌های مهارتی می‌بینند
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • حمایت دستگاه قضائی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد
  • حمایت دستگاه قضایی از کار و کارگر/ ۲ هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی در سال ۱۴۰۲ احیا شد