Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد جعفر اسدی ظهر چهارشنبه در آئین گرامیداشت سردار شهید حاج عبدالله اسکندری بیان کرد: یکی از جلوه‌های شورانگیز روز عاشورا در استان فارس و کشور حضور حماسی مردمی بود که برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به میدان آمده و همراهی خوبی با شهید مدافع حرم شهید اسکندری داشتند.

وی در ادامه بیان کرد: در واقعه عاشورا اگر نگاهی به این موضوع داشته باشیم در خواهیم یافت که اما حسین برای مردم نامه فرستاده و انان را نصیحت کرد اما انان چشم خود را بر واقعیت و حقیقت بستند و قطار زندگی این کوردلان به سمتی حرکت کرد که اعماق دره بود البته همه تلاش بر این بود که ریل چگونه زندگی کردن را پاک و ریل چگونه زنده ماندن را برقرار کنند و امام حسین (ع) میانبر زدند و گفتند چگونه زنده ماندن از این ریل رد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه تلاش بر این است که به ما بگویند تلاش کنید که چطور زنده بمانید نه چگونه زندگی کنید و تمام اهل بیت حرفشان این است چگونه زندگی کنید.

معاون بازرسی قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) بیان کرد: شهید اسکندری و شهدای انقلاب اسلامی با بهره برداری از واقعه عاشورا درس گرفتند و فهمیدند که چگونه باید زندگی کنند نه چگونه زنده بمانند. آن احمق‌هایی که خودشان را عقل کل می‌دانستند که برای زنده ماندن مردم باید برویم با شیطان مذاکره کنیم. تمام تلاششان بر این بود معیشت مردم درست شود تا زنده بمانند پس دین مردم چه می‌شود؟ آقا امام حسین فرمودند اگر دین جدم استوار نمی‌شد مگر با ریختن خون من پس ای شمشیرها بیایید من را در بر بگیرید. از این تعلقات دنیا فارغ شدند و توانستند این درس را به ما بدهند و این همه سال‌های طولانی و این همه مبارزات خبیث‌های تاریخ نتوانستند این ریل را از بین ببرند و امروز شاهدیم ۸ سال دفاع مقدس در این میدان بود.

اسدی با اشاره به شهادت شهید اسکندری افزود: کسی که بخواهد شهید اسکندری را بفهمد باید به آن دنیا برود تا بفهمد او کیست همه این‌ها آمدند تا به ما درس دهند چطور زندگی کنیم نه چگونه زنده بمانیم همه تلاش طرف مقابل این است که ما برای اینکه زنده بمانیم باید با دشمن بزرگ بسازیم.

به گفته سردار اسدی بعد از به شهادت رسیدن شهید اسکندری رسانه‌ها نسبت به توضیح و تشریح زندگی این بزرگ مرد اقدام کردند اما برخی مدعی شدند که ما سایه جنگ را از سر این ملت برداشتیم که اینگونه نیست شهدا سایه جنگ را از سر این ملت برداشتند این رهبری پیامبرگونه مقام عظمای ولایت بود که سایه جنگ را از سر این مردم برداشت.

کد خبر 5560064

منبع: مهر

کلیدواژه: شهید اسکندری عاشورا محرم 1401 محرم 1401 مراسم عزاداری عاشورا ماه محرم بوشهر حسینیه مهر ویروس کرونا عکس استانها تاسوعای حسینی کرمانشاه تاسوعا و عاشورا خطبه های نماز جمعه روز خبرنگار اربعین حسینی شهید اسکندری چگونه زنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۳۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، کتاب «یوسف گم گشته باز آید» پیرامون زندگی (تولد تا شهادت) سردار سرافراز اسلام شهید یوسف صادقیان یکی از شهدای ماهشهر است.

نویسنده کتاب «یوسف گم گشته باز آید» زندگی شهید صادقیان را تشریح می‌کند و این کتاب سرشار از درس‌های تربیتی، اخلاقی و انسانی برای آحاد جامعه است.

پیکر شهید صادقیان بعد از ۱۴ سال به آغوش خانواده بازگشت و در گلزار شهدای ماهشهر آرام گرفت.

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» به قلم نویسنده و پژوهشگر ماهشهری فاطمه حیاتی تألیف و توسط انتشارات خوش آوازه اریترین در سراسر ایران منتشر شد.

دیگر خبرها

  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • زندگی شهدای «تیم فوتبال آزادی سمنان» سریال می‌شود
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • انسان مدرن اولیه تک‌شاخ سیبری را دیده بود
  • مستند جوانمرد؛ روایتی از زندگی شهید غیرت حمیدرضا الداغی
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • مردی که «کمجان» را زنده کرد/ دیدار با سیروس زارع که زندگی‌اش را وقف نجات یکی از تالاب‌های کشورمان کرده است