Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@04:20:10 GMT

واکنشها به مواضع اخیر میر حسین موسوی

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۴۱۷۵

به گزارش الف انتشار متنی منتسب به میر حسین موسوی واکنشهای متفاوتی در فضای رسانه‌ای و مجازی را رقم زد .

برخی آنرا بیانیه جدید موسوی دانستند در حالیکه بررسی ها نشان میدهد آنچه منتشر شده مقدمه وی بر کتابی است که قرار است به زبان عربی منتشر شود و جمع آوری بیانیه های جنبش موسوم به سبز پس از سال 88 است. محتوای آنچه توسط میر حسین موسوی نوشته شده چیزی افزون بر مواضع قبلی او در بر ندارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
چه بسا حمله او به سیاستهای ایران در سوریه که در بیان حمله به یکی از سرداران شهید مدافع حرم شکل گرفته برای برخی جدید جلوه کرده باشد . یا پرداختن به یک شایعه درباره رهبری نظام اسلامی  و موروثی کردن رهبری .

بر اساس آنچه از متن بر می‌آید  نوشته موسوی  مربوط به بیش از یکسال قبل است . و اینکه چرا در این ایام منتشر می شود سوالی است که هنوز به آن پاسخ داده نشده است .



*****

پایانی تلخ 

ناصر ایمانی فعال سیاسی در این باره نوشت:
 
آقای موسوی؛ ولا یجرمنکم شنأن قوم علی الا تعدلوا اعدلوا هو اقرب للتقوی. بیانیه میر حسین عمیقا متاثر کننده است وپایانی تلخ برای او. و نیز عبرتی است برای کسانی که طی سالهای حصر، از او قدیسی در سیاست ساخته بودند

*****
فرید مدرسی فعال رسانه‌ای اصلاح طلب در این باره نوشت: 

 - مخالفت با بیداری اسلامی و دفاع از بهار عربی در نوشتار اخیر موسوی، نشان از گذر ایدئولوژیِ منطقه‌ایِ دو رهبر جمهوریِ اسلامی است .
- میرحسین موسوی با پیشینه رویارویی عمیق دهه‌شصت،... گفتمان، ساختار و استراتژی‌های حاکمیت را هدف قرار می‌دهد.
ـ  ‏اظهارات اخیر ‎میرحسین‌موسوی، تکرار مو به موی سخنان ‎مصطفی‌تاج‌زاده بود؛ دوقلویی که قابل تشخیص نیست موسوی، تاج‌زاده شده یا تاج‌زاده


*****

ادعای  بی سند 


دکتر عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه همشهری نوشت :

مدعای موروثی کردن رهبری از سوی موسوی بدون سند،برهان و حجت، دوقلوی همان اتهام تقلب است این دو یک سرمنشأ دارد.او اکنون مانند قمار بازی است که حتی امکان باخت دیگر هم ندارد متن او نقد نیست بلکه اثبات وجود دوقلوی تاجزاده در غیاب اوست.با این متن در صدد پر کردن خلا او است.

*****
آقای خاتمی  چرا سکوت؟

پرویز امنینی نیز با خطاب قرار دادن آقای سید محمد خاتمی نوشت: 

آقای خاتمی!  تا کی می خواهید با سکوت و بی نظری، نفرت پراکنی او را تایید کنید؟

ـ آنچه این جاهل در این آخرین اظهارات خود گفته است، تضییع حق و لکه‌دار کردن شرافت، پاک‌ترین و شریف‌ترین فرزندان این آب و خاک یعنی شهدای مدافع حرم و از جمله شهید بزرگوار شهید همدانی است.

ـ عنوان مدافع حرم، ابتکار شهید سلیمانی برای حماسه آفرینی این مدافعان حسینی و زینبی و فاتحان امنیت ایران در برابر دیوی چون داعش است که این بدسرشت آن را نیز واژگون و مطابق میل صهیونیست‌ها و دیگر آدم‌کش‌های جهانی معنی کرده است.  
هر جا سکوت کردید، هرجا بی عملی نشان دادید، بس است. یک بار هم شده این کلیشه عافیت طلبی و سکوت در هنگام لازم را بشکنید

*****
موسوی و نقاب‌های برداشته

کبری آسوپار نیز در روزنامه‌ی جوان نوشت :

«حسین همدانی بهانه است، آنچنان که انتخابات بهانه بود و ولایت فقیه نشانه بود. اکنون هم نشانه، «محور مقاومت» است که اگر مقابل تروریسم تکفیری پیروز شد –که شد- مقابل تروریسم صهیونیستی-آمریکایی هم می‌تواند پیروز شود و حال به هر نحوی باید متوقفش کرد. موسوی هم در این مسیر، دیکته‌های غرب را نشخوار می‌کند. قربانی و تلف شده یک مستبد خواندن جان سردار همدانی، فقط توهین و تخطئه او نیست، بلکه تخطئه همه مدافعان حرم از قاسم سلیمانی تا گمنام‌ترین آنهاست؛ از ایران تا لبنان و عراق تا افغانستان و پاکستان. موسوی به همدانی اشاره می‌کند، اما نشانه‌اش کل جبهه است.»

*****
میدان در رکاب تو بود 

اکبر نبوی نویسنده و کارشناس سینما برای روح بلند و حماسی سردار شهید حسین همدانی نوشت: 

میدان در رکاب تو بود و با عزم تو استخوان می‌ترکاند و چشم و گوش را دلبسته و عاشق به محضرت می‌فرستاد. خسته از حضور هماره‌ات پولاد در شگفت مانده بود و جاده از نفس می‌افتاد و به گردت نمی‌رسید اما وقتی از جام چشم‌ات می‌نوشید

دل، به دل جوان‌ات می‌سپرد و سرمستی می‌کرد. می‌دانستی که داعش همان "کوکلوکس کلان" غرب وحشی‌ست با لقاحی خارج از رحِم محصول مشترک صهیونیست‌های آنگلوساکسون عقال به سرهای ریاض و دوحه و ابوظبی و گربه رقصانی اردوغان عثمانی. آن‌ها سپید می‌پوشیدند و سیاه را می‌کشتند 

*****
دور از مردمید

محمّدجواد اخوان مدیر مسئول روزنامه جوان:
 
این بیانیه نفرت‌انگیز نشان می‌دهد امضا کننده و نویسندگانش چقدر از مردم دورند. وگرنه مردم در بدرقه #حاج_قاسم نشان داده‌اند که تا چه حد برای مدافعان_حرم احترام قائلند.

منبع: الف

کلیدواژه: حسین موسوی میر حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها

مقاومت اسلامی لبنان با صدور دو بیانیه از عملیات جدید علیه مواضع صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در  بیانیه اول مقاومت اسلامی لبنان آمده است: مجاهدان ما ساختمانی را که در آن نظامیان صهیونیستی در شهرک صهیونیست نشین «دوویو» در آن سنگر گرفته بودند با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند.

حزب الله لبنان در بیانیه دوم خود همچنین از هدف قرار گرفتن محل استقرار نظامیان صهیونیست در شهرک صهیونیست نشین «اوویم» خبر داد. 

منابع خبری روز دوشنبه (دهم اردیبهشت ماه)  از شلیک بیش از 30 موشک از جنوب لبنان به شهرک‌های صهیونیست نشین در منطقه الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

حملات موشکی سنگین از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی1650 عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی 200 روز

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • دانشجویان فلسطینی، سفیر آلمان را از دانشگاه فراری دادند+ فیلم
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان