Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جمال سجادی‌پور گفت: در مجموع سیل حدود ۱۲۶ میلیارد تومان به شهرستان میبد خسارت وارد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سید جمال سجادی‌پور فرماندار شهرستان میبد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: اوج بارش‌ها و جاری شدن سیل روزهای پنجم تا هفتم مرداد ماه بود و در این مدت دو بخش ندوشن و بفروئیه شهرستان میبد بیشتر درگیر سیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چون این دو بخش کوهپایه‌ای است بارش باران سریع موجب ایجاد رون‌آب می‌شد و مشکل ایجاد می‌کرد، با این وجود سیل‌بندها خوب عمل کردند.

فرماندار میبد اظهار داشت: بیشترین بارندگی در یکی از روستاهای میبد 27 میلیمتر بود و این در حالی است که به طور میانگین در سایر مناطق شهرستان میبد بارندگی 23 میلیمتر بود.

سجادی‌پور عنوان کرد: دو روستای علویه و نیوک بخاطر ترس از ایجاد بارش و جاری شدن سیل، با همکاری خود ساکنان، دهیاری، بخشداری و نیروهای سپاه و بسیج قبل از وقوع سیل تخلیه شده بود.

وی بیان کرد: در روستای نیوک سیل وارد منازل مردم شد و 10 خانه تخریب شدند که نیاز به بازسازی و مرمت دارند در ندوشن نیز چهار خانه تخریب شد که در مجموع 14 خانه کاملا تخریب شدند که نیاز به بازسازی دارند.

فرماندار میبد با بیان اینکه سیل در ندوشن هفت دستگاه خودرو را با خود برد، اضافه کرد: سیل حدود ساعت چهار صبح و زمانی که مردم خواب بودند اتفاق افتاد با این وجود به خاطر پیش‌بینی‌هایی که شده بود تلفات نداشتیم.

سجادی‌پور ادامه داد: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه شدیم قطعی برق بود به طوری که 12 تیر برق بر اثر سیل سقوط کردند که البته بلافاصله برای وصل برق و گاز اقدام می‌شد.

وی با بیان اینکه در برخی روستاها محورها خسارت دیدند عنوان کرد: حدود 70 دهنه پل خسارت دیدند، 15 کیلومتر جاده آسفالت تخریب شد و خسارت راههای روستایی نیز 215 کیلومتر بود.

فرماندار میبد تأکید کرد: تعدادی از قنوات خسارت دیدند و باید مرمت شوند که مرمت آن‌ها شروع شده است، همچنین تقریبا صد هکتار باغات که بیشتر در نیوک بودند بر اثر سیل آسیب دیدند.

سجادی‌پور تصریح کرد: 200 رأس دام دچار خسارت شدند و یکی از اردوگاه های آموزش و پرورش نیز دچار خسارت شده است و در مجموع سیل حدود 126 میلیارد تومان به شهرستان میبد خسارت وارد کرد.

وی گفت: همه اعضای ستاد بحران شهرستان از همان ابتدا و در همه روزهایی که شهرستان درگیر سیل بود بطور شبانه‌روزی و 24 ساعته پای کار بودند که لازم می‌دانیم که از همه دست‌اندرکاران در شهرستان و استان تشکر کنیم.

فرماندار میبد اظهار داشت: کار تخلیه آب منازل از همان ابتدا شروع شد و گروه‌های جهادی و اکیپ‌ها سریع در صحنه حضور پیدا کردند و برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل اقدام کردند.

وی افزود: معادن و بخش خصوصی نیز برای مقابله با سیل واقعا کمک کردند و تجهیزات‌شان را در اختیار ما گذاشتند و راه‌های اصلی که آسیب دیده بودند از همان ابتدا با کمک بخش خصوصی مرمت اولیه شدند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرماندار میبد شهرستان میبد سجادی پور تخریب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۴۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج

فرماندار کرج از پیش بینی ۶۶۹ صندوق اخذ رای برای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد. - اخبار استانها -

‌‌یحیی رمضانی فرماندار کرج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج ‌اظهار داشت: برای کاهش مشکلاتی که در سال‌های گذشته در حوزه انتخابیه کرج وجود داشت، فرمانداری این شهرستان اقدام به تشکیل 14 ستاد مشابه انتخابات کرد.

وی ادامه داد: از آنجایی که در دوره‌های قبلی انتخابات، تمامی تجهیزات و امکانات رأی‌گیری از طریق یک مرکز در شهر کرج، انجام می‌شد، نیازمند خلاقیتی در این زمینه بودیم تا مشکلاتی که در این بخش بود را برطرف کنیم.

‌رمضانی گفت: همچنین گستردگی شهرستان کرج در این بخش هم مان‌بر و هم هزینه‌بر شده بود و لذا می‌بایست خلاقیتی را در برگزاری انتخابات ایجاد کرد.

وی ادامه داد: برای رفع این مشکل با هماهنگی و نظارت کامل هیئت‌های نظارت و بازرسی در شهرستان اقدام به ایجاد 14 ساختار و 14 ستاد انتخابات مشابه کردیم  که هرکدام بتوانند پاسخگوی نیازهای برگزار کنندگان انتخابات در 14 منطقه شهرستان کرج باشند.

فرماندار کرج در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: این اقدامات و همچنین حمایت‌های استاندار البرز، ستاد انتخابات البرز و سایر عوامل از جمله هیئت‌های نظارت‌، بازرسی و اجرایی سبب شد تا حوزه انتخابیه کرج بالاترین مشارکت را در بین استان‌های کشور داشته باشد.

وی افزود: استان البرز در این دوره بیش از 8.30 درصد مشارکت داشته است.

نتایج انتخابات 1402 مجلس در استان البرز 30 درصد از واجدید شرایط در استان البرز در انتخابات شرکت کردند

 ‌رمضانی فرماندار کرج، در ادامه به آمادگی کامل حوزه انتخابیه شهرستان کرج برای برگزاری دور دوم انتخابات اشاره کرد‌ و اظهار داشت: از عوامل و دست‌اندرکاران انتخابات در حوزه انتخابیه شهرستان کرج می‌خواهم که در دور دوم نیز منت را تمام کرده و تلاش کنند که در دور دوم نیز با مشارکت حداکثری انتخابات برگزار شده و در تاریخ این شهرستان ثبت شود.

وی افزود: تحقق این کار این است که تیم اجرایی با انگیزه با‌صلابت به موقع آموزش‌دیده پر انرژِی در قالب همان انتخابات 14 محله محوری که در دور گذشته فعالیت می‌کردند، کار را انجام دهند.

‌فرماندار شهرستان کرج‌ با اشاره به ماده 13 قانون انتخابات اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی طبق ماده 13 قانونا و شرعا بایستی حمایت‌های مالی و مادی از ستاد انتخابات را داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش ایمنی وبهداشت شغلی شرکت‌های شهرستان میبد
  • دو نمایشگاه فرهنگی و اجتماعی در ماهشهر افتتاح شد
  • مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات باشند
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • سیل به کشاورزی بشرویه ۱۸۵ میلیارد خسارت زد
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج