Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای ایجاد شهرک و نواحی صنعتی در برخی از شهرهای این استان مشکل زمین داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید هاشم موسوی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: برای ایجاد شهرک و نواحی صنعتی در برخی از شهرهای استان مشکل زمین داریم و در زمینه برخی از زمین‌ها به دلیل در اختیار بودن خرده مالک‌ها یا حاصلخیز بودن با مشکل مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه روز 21 مرداد به عنوان روز صنایع کوچک نامگذاری شده است، عنوان کرد: صنایع کوچک قابل مقایسه با صنایع بزرگ نیست و دنیا به سمت استفاده از صنایع با هزینه کم و مقرون به صرفه پیش می‌رود.

موسوی افزود: در سال 93 صنایع کوچک پیش‌بینی شد و شرکت شهرک‌های صنعتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل عدم توانایی صنایع کوچک در بحث آموزش، در اندیشه سرشکن کردن هزینه‌ها بوده‌ و به نیازسنجی آموزشی در قالب برپایی نمایشگاه، تورهای صنعتی و برنامه‌های نرم‌افزاری به شرکت شهرک‌های صنعتی محول شده‌است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وظیفه اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی آماده کردن زیرساخت‌های لازم جهت راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی است.

وی خاطرنشان کرد: متقاضی راه‌اندازی طرح‌های صنعتی و تولیدی برای اخذ مجوزهای لازم به بیش از یکسال زمان نیاز دارد و پس از اخذ استعلام‌ و مجوزهای لازم نوبت به ایجاد دیگر زیرساخت‌های خدماتی نظیر آب، برق، گاز، جاده دارد، که این مقوله توسط شرکت شهرک‌های صنعتی جهت تسهیل در راه‌اندازی، مکان آماده در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.

موسوی عنوان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد 15 ناحیه و شهرک صنعتی وجود دارد که زیرساخت‌های لازم در این اماکن برای راه‌اندازی واحد‌های تولیدی و صنعتی آماده می‌باشد و شرکت شهرک‌های صنعتی استان آمادگی واگذاری زیرساخت لازم به متقاضیان ظرف 48 ساعت را دارد.

وی با تأکید بر آماده بودن زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی استان، گفت: متقاضیان راه‌اندازی واحد‌های تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد با حداقل دردسر می‌توانند  به سرمایه‌گذاری اقدام کنند و این خدمات از طرف شرکت شهرک‌های صنعتی به صورت اقساط در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.

موسوی بیان کرد: شهرک‌های صنعتی یک محل است که در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد و کسانی که مجوز قانونی از سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، صنوف و غیره دارند در شهرک‌های صنعتی جمع شده‌اند و ما با توجه به انعقاد قرارداد موظف به ارائه خدمات هستیم.

وی گفت: از لحاظ قانونی در هیچ جای کشور شهرک‌های صنعتی نمی‌تواند محصور باشد و برای ایجاد زیرساخت در شهرک‌های صنعتی با گیر و دار متعدد دیگر ادارات و سازمان‌ها مواجه هستیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به منابع آبی مناسب در استان گفت: سهم آب در بخش صنعت قریب به 120 میلیون متر مکعب از سدهای استان می‌باشد که باید از این ظرفیت استفاده شود و با توجه به این ظرفیت باید مانور چنین موضوعی در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: توسعه شهرک‌های صنعتی موجود، احداث نواحی صنعتی کوچک در مناطق مختلف و احداث شهرک‌های صنعتی بزرگ در استان از جمله اهداف برنامه‌ریزی شده‌است.

وی به راه‌اندازی ناحیه صنعتی در روستای «کتا» از توابع شهرستان دنا و شهرستان‌های باشت، گچساران و بویراحمد با تمام مشکلات، اشاره کرد و افزود: احداث نواحی صنعتی بزرگ نظیر ناحیه صنعتی در «سقاوه» شهرستان مارگون با توجه به تخصیص مناسب آب و احداث سد در این منطقه می‌تواند به توسعه زیرساخت‌ها کمک کند.

موسوی افزود: با توجه به مشکل تأمین زمین جهت احداث نواحی صنعتی ایجاد چنین زیرساخت‌هایی در حال حاضر می‌تواند به آینده این شهرک‌ها در بلند مدت کمک قابل توجهی کند.

وی به موقعیت خاص شهرستان گچساران اشاره کرد و گفت: این شهرستان از نعمت سد آبی و نفت برخوردار بوده و همچنین در مجاورت بنادر جنوبی کشور قرار گرفته است، می‌تواند دارای یک شهرک صنعتی هزار هکتاری و منطقه ویژه اقتصادی در کنار هم باشد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از لازمه‌های مهم توسعه استان عبور از بخشی‌نگری به ویژه در ادارات است و شرکت شهرک‌های صنعتی برای ایجاد زیرساخت نیازمند همکاری بسیاری از ادارات و سازمان‌ها می‌باشد.

مشکل آب و برق در شهرک صنعتی شمس‌آباد جدی است/ 60 واحد صنعتی شهرک با تانکر آبرسانی می‌شوداعتراض صنعتگران شهرک صنعتی بندرماهشهر به قطع مکرر برق حتی در روزهای تعطیلجلسه استاندار برای رفع مشکلات 130 واحد شهرک صنعتی شیراز

موسوی به مناسب بودن میزان ارزش افزوده زمین در شهرک‌های صنعتی نسبت به سایر مناطق اشاره کرد و افزود: در واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی محدودیت خاصی وجود ندارد و شرکت شهرک‌های صنعتی موظف به در اختیار گذاشتن زمین به همه متقاضیانی است که دارای مجوز می‌باشند.

انتهای پیام/541/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری کهگیلویه و بویراحمد استانداری کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد شرکت شهرک های صنعتی استان شرکت شهرک های صنعتی شهرک های صنعتی نواحی صنعتی صنایع کوچک زیرساخت ها راه اندازی شهرک صنعتی برای ایجاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۴۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان کهگیلویه از برگزاری اجلاسیه شهدای کهگیلویه با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سردار مصطفی مثنوی، ظهر امروز_ یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد، اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه با سخنرانی محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور ساعت ۲۰:۰۰ روز دوشنبه دهم اردیبهشت در دانشگاه آزاد اسلامی شهر دهدشت برگزار می‌شود.

وی افزود: اولین کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۵ برگزار شد و دومین کنگره نیز از روز ششم اردیبهشت سال‌جاری آغاز شده‌است.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: اجلاسیه‌های بزرگداشت شهدا در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود و اولین اجلاسیه روز ششم اردیبهشت به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره ۲۰۸ شهید ارتش کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی و حضور گسترده مردم در شهر گچساران برگزار شد.

سیدعلی‌اصغر پوربهشت فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در نشست خبری که به مناسبت اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه برگزار شد، اظهار کرد: از همراهی و همکاری خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای کهگیلویه در پوشش برنامه‌های اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان و انعکاس اخبار این اجلاسیه قدردانی می‌کنم و از روحیه بسیجی خبرنگاران جز این انتظاری نیست.

وی افزود: ستاد اجرایی اجلاسیه شهرستان و شورای سیاست‌گذاری کنگره و اجلاسیه شهدا با تشکیل ۱۷ کمیته مختلف، مأموریت خود را آغاز کرد.

پور بهشت با بیان اینکه از زمان آغاز ستاد اجرایی اجلاسیه تاکنون بیش از پنج هزار برنامه در سطح شهرستان اجرا شده‌است، تصریح کرد: هدف از برگزاری کنگره ملی شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و انتقال آن‌ها به نسل جدید است.

وی خاطرنشان کرد: از ۴۱۲ شهید والامقام شهرستان در حال حاضر تنها والدین کمتر از ۵۰ شهید در قید حیات هستند و ضرورت دارد با برگزاری اجلاسیه‌های مختلف فرهنگ ایثار و شهادت را سینه سینه به نسل‌های بعد انتقال دهیم.

رئیس ستاد اجرایی اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه، گفت: با همکاری و مشارکت شهرستان‌های چهارگانه تاکنون تعداد ۳۸۱ برنامه و یادواره شهدا در قالب‌های گوناگون برگزار شده‌است.

وی با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده تاکنون در سطح شهرستان، افزود: سرکشی و تجلیل از همه خانواده شهدا، جانبازان بالای ۵۰ درصد و آزادگان، تجلیل از ۵۵۰ نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس که نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشتند، کاشت دوهزار نهال در عرصه‌های منابع طبیعی و معابر به نیابت از شهدا و همچنین توزیع تعداد ۲۲۰ فقره جهیزیه هر کدام به نام یک شهید والامقام از جمله برنامه‌های اجرا شده در سطح شهرستان هستند.

کد خبر 748754

دیگر خبرها

  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی در بویراحمد
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد