Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@15:54:17 GMT

ضرورت اقدام عملی برای احیاء کریدور شمال-جنوب

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۴۷۷۴

ضرورت اقدام عملی برای احیاء کریدور شمال-جنوب

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مجید کیانی ظهر امروز در دیدار با رئیس شورای بین‌دولتی مدیریت حمل‌ونقل کشورهای CIS   و رئیس اداره همکاری‌های چند جانبه تجاری، مالی، انرژی و حمل‌ونقل وزارت امور خارجه در راستای احیاء کریدور شمال-جنوب با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های موجود نهایت بهره را برد، اظهار داشت: ما مخالف ایجاد سایر ظرفیت‌ها نیستیم اما وقتی اتصال ایران به ارمنستان، گرجستان و روسیه از طریق مسیر ریلی جلفا فراهم است، چرا از کریدور شمال-جنوب استفاده حداکثری نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فعال سازی و تکمیل کریدور شمال-جنوب نه مستلزم هزینه‌های زیاد است و نه بهره‌وری از آن مدت زمان زیادی طول می‌کشد. وزارت امور خارجه با ایفای نقش موثر می‌تواند در احیاء این کریدور پیشگام باشد و قطعا طرفین مقابل نیز استقبال خواهند کرد و نخجوان نیز از این موضوع منتفع می‌شود.

کیانی با بیان اینکه به تقویت دیپلماسی اقتصادی و ایفای نقش منطقه آزاد ارس به‌عنوان هاب لجستیکی نگاه عملیاتی دارد، تصریح کرد: با دستور اخیر ریاست‌محترم جمهوری مبنی بر هماهنگی سایر نهادهای منطقه آزاد ارس با این سازمان، بسیاری از ناهماهنگی‌ها رفع و ترانزیت و صادرات مدیریت خواهد شد.‌

 رئیس شورای بین‌دولتی مدیریت حمل و نقل کشورهای CIS و رئیس اداره همکاری‌های چند جانبه تجاری، مالی، انرژی و حمل‌ونقل وزارت امور خارجه با همراهی سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز و انبارهای عمومی این منطقه بازدید کردند و مزیت‌های احیای کریدور شمال-جنوب و تاثیر آن در توسعه‌ی تبادلات تجاری و کاهش هزینه‌ها برای آنان تشریح شد‌.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس منطقه ازاد ارس حمل و نقل وزارت امور خارجه پایانه مرزی جلفا و نوردوز کریدور شمال جنوب دیپلماسی اقتصادی ارمنستان جلفا تبریز گرجستان کریدور شمال جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد

پیمان جبلی که به همراه معاونانش امروز در نشستی، میزبان وزیر نیرو و معاونان این وزارتخانه در ساختمان شیشه‌ای سازمان صداوسیما بود، با اشاره به اهمیت موضوع مصرف بهینه برق و انرژی در کشور و فرهنگ‌سازی درخصوص آن، اظهار کرد: طی دوسال اخیر شاهد قطعی برق به‌ویژه در تابستان نبودیم که دستاوردی خوب است و ان‌شاءالله امسال هم همین‌گونه باشد.

وی به رشد تولید برق در سطح کشور با تدابیر وزارت نیرو اشاره و تعامل مشترک با این وزارتخانه را روبه‌جلو و اثرگذار توصیف کرد و گفت: خوشحالیم که رسانه ملی در جلب و بازنمایی رضایتمندی مردم از عملکرد حاکمیت در حوزه انرژی، سهیم است.

وی با بیان اینکه در قالب هم افزایی دو نهاد، اقدامات مشترک بزرگی در حوزه نیرو انجام شده است، اظهار کرد: به عنوان نمونه با کار رسانه‌ای هم‌افزایی که داشتیم، سیل دوسال گذشته جاده چالوس که می‌رفت تهدیدی باشد، به یک فرصت بزرگ تبدیل شد یا سیل اخیر سیستان و بلوچستان که تلاش شد کمترین میزان خسارات را در پی داشته باشد.

رئیس رسانه ملی در خاتمه از ضرورت ثبت و به تصویر کشیدن دستاورد‌های افتخارآمیز وزارت نیرو در قالب تولیدات ماندگاری، چون مجموعه نمایشی و پویانمایی سخن گفت و عنوان کرد: در کنار اطلاع‌رسانی مطلوب و واکنش سریع، ورود به حوزه تولید در گونه‌های مختلف نمایشی و غیرنمایشی نیز می‌تواند اثرگذاری درخوری در تبیین اهداف وزارت نیرو برای مصرف بهینه انرژی و نمایش توفیقات داشته باشد که صداوسیما در این زمینه نیز آمادگی و توان لازم را داراست.

افتتاح پروژه‌های امیدآفرین طی سال جاری

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو نیز بااشاره به هم‌افزایی و همکاری با رسانه ملی که واجد اثرگذاری خوبی در زمینه مصرف انرژی بوده است، گفت: علاوه‌براین، طی تعامل با رسانه ملی و براساس پیش‌بینی‌های قبلی، توفیقات خوبی در جلوگیری از بروز تلفات و خسارات سنگین در سیل‌های اخیر سیستان و بلوچستان رقم خورد.

وی افزود: همچنین با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی خوب انجام‌شده، محدودیت برق خانگی در تابستان ۱۴۰۲ نداشتیم، این درحالی‌است که دومیلیون مشترک جدید برق خانگی به فهرست قبلی افزوده شده بود و با ۲۵ درصد افزایش مصرف برق در صنایع نیز روبه‌رو بودیم.

وزیر نیرو ضمن قدردانی از رسانه ملی برای مددرسانی به وزارت نیرو در اطلاع‌رسانی به موقع و مدیریت مصرف انرژی گفت: برای سال جاری با اتکا به تجارب قبلی و استفاده از شیوه‌های نوین، طراحی دقیقی متناسب با روحیه مردم انجام شده است. البته منظور ما از مدیریت مصرف، کاهش رفاه مردم نیست، بلکه کاهش مصرف بخشی از انرژی است که هیچ رفاهی ایجاد نمی‌کند.

محرابیان ضمن تشریح جزئیات طرح تشویقی جدید تابستان امسال در قالب مسابقه‌ای با ۸۰ میلیون جایزه برای ۴۰ میلیون مشترک برق، از افتتاح پروژه‌های قابل‌توجه زیربنایی و توسعه‌ای در داخل و خارج کشور خبر داد که اغلب آنها دارای ظرفیت امیدآفرینی بالایی برای مردم‌اند که رسانه ملی می‌تواند در این باره نیز ایفای نقش کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • اثرگذاری رسانه ملی در مصرف بهینه انرژی/ ثبت دستاورد‌های وزارت نیرو در قالب تولیدات نمایشی ضرورت دارد
  • حذف عملی ایران از کریدورهای تجاری
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • حجاب و عفاف باید به رفتار عینی و عملی مردم تبدیل شود
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ۳۰موشک به پایگاه میرون صهیونیستی
  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی