Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:06:43 GMT

واتس اپ سه آپدیت امنیتی جدید ارائه می کند

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۵۱۳۵

واتس اپ سه آپدیت امنیتی جدید ارائه می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازایونینگ استاندارد، جدیدترین اقدام مدیر ارشد اجرایی متا (مالک اینستاگرام و واتس اپ) برای حافظت از کاربران شامل ترک بی سروصدای گروه ها، افزایش اختیار کاربران برای آنکه چه کسانی می توانند وضعیت آنلاین آنها در اپ را مشاهده کنند و مسدود کردن و نمایش ندادن اسکرین شات هایی است پس از فعالسازی قابلیت «یکبار مشاهده» ثبت می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاکربرگ در بیانیه ای در فیس بوک و اینستاگرام اعلام کرد این اقدامات با هدف ایجاد روش های جدید برای محافظت از پیام های کاربران و خصوصی و ایمن نگه داشتن چت ها گرفته شده اند.

طبق اطلاعات موجود وقتی کاربری یک گروه را ترک می کند، پیامی خروج وی را آشکار می کند. اما آپدیت جدید واتس اپ به کاربر اجازه می دهد تا پیام های خروج اتوماتیک را میانبر بزند و از گروه خارج شود. به این ترتیب کاربران می توانند بدون آنکه جلب توجه کنند از گروه خارج شوند و در این حالت فقط ادمین از خروج آنها مطلع خواهد شد.

علاوه برآن واتس اپ در آپدیت های پیشین به کاربران اجازه داده بود تا وضعیت «آخرین بازدید» را به فهرست شماره تماس های خود محدود کنند. اکنون اپ همین قابلیت برای مشاهده وضعیت «آنلاین» کاربر ارائه کرده است. علاوه برآن کاربر می تواند خود انتخاب کند کدامیک از شماره تماس های مورد نظر وی قادر به مشاهده وضعیت وی در پیام رسان خواهند بود.

در کنار این موارد متا قابلیتی به واتس اپ افزوده که اجازه نمی دهد کاربران از ویدئوها و تصاویری که به طور خودکار حذف می شوند، اسکرین شات بگیرند.

این اپ قبلاً به کاربران هشدار داده بود تا تصاویر و ویدئوها را با فعالسازی قابلیت «یک بار مشاهده» به افراد مورد اطمینان ارسال کنند زیرا ممکن است دریافت کننده محتوا قبل از حذف شدن آن، از عکس اسکرین شات بگیرد یا ویدئو را ثبت کند. اما با کمک آپدیت جدید هیچ کاربری نمی تواند محتوای «یک بار مشاهده» را ثبت کند.

کد خبر 5560134 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: واتس آپ امنیت اطلاعات فیس بوک شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری خودروی خودران فناوری نانو ماهواره خیام نوآوری فناوری فضایی سازمان فضایی ایران ماهواره تحقیقات علمی زیست فناوری گوگل روسیه واتس اپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۵۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان و زرین شهر ناسالم برای گروه های حساس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛  شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هشت صبح پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت با میانگین ۱۱۷ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان کمتر از پنج سال) را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان احمدآباد با عدد ۱۵۰، میدان انقلاب ۱۰۵، پارک زمزم ۱۰۶، پروین اعتصامی با ۱۳۱، دانشگاه صنعتی ۱۱۷و خیابان فیض ۱۴۲ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

شاخص هوای اصفهان همچنین در ایستگاه خیابان زینبیه با ۱۵۵، سپاهان‌شهر با ۱۵۲ و کردآباد ۱۵۶ AQI وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان را نشان می‌دهد.

شاخص هوای اصفهان همچنین در خیابان ۲۵ آبان با عدد ۸۶، بولوار کاوه ۸۵، بزرگراه خرازی ۱۰۰، رهنان ۸۲، فرشادی ۹۲ و ولدان ۹۰ AQI قابل قبول است.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر با میانگین ۹۳، سجزی و کاشان ۶۱، شاهین شهر ۷۲، مبارکه ۹۵ و نجف آباد با میانگین ۶۶ در وضعیت قابل قبول، قهجاورستان با میانگین ۱۶۴ ناسالم برای عموم شهروندان و زرین‌شهر ۱۲۹ ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی گروه جهادی الکفیل در زنجان
  • هوای اصفهان و زرین شهر ناسالم برای گروه های حساس
  • ارائه خدمت ۱۹۵ گروه جهادی در استان چهارمحال و بختیاری
  • قابلیت جدید واتساپ که حتی تلگرام هم آن را ندارد!
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • اطلاعات نادرست چت جی پی تی در اتریش دردسرساز شد
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم