Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ مهدیه کارگر بااشاره به ارائه نکاتی برای راحتی بیشتر با همسرتان و فراموش نکردن و کمک گرفتن از یک مشاور خانواده و متخصص افزود:وقتی شما فردی هستید که باعث ایجاد رنج و ناراحتی شده است و هنگامی که احساس ناراحتی در شریک زندگی شما نتیجه رفتار شما است کار شما سخت‌تر از زمانی است که او از موضوعی دیگر ناراحت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: زمانی که بسیاری از زوجین به مشاور مراجعه می‌کنند معمولاً به این دلیل است که آن‌ها از یکدیگر صدمه دیده اند و نتوانسته اند، مراقبت و دلسوزی و انگیزه جبران کردن را در شریک زندگی خود پیدا کنند تا ناراحتی و آسیبی که به آن‌ها وارد شده است را کاهش دهد در این حالت افراد فکر می‌کنند به اندازه‌ی کافی برای همسرشان مهم نیستند.

سرهنگ کارگر گفت: وقتی می‌دانید که یک ناراحتی، عصبانیت، رنجش، اشک و یا گریه‌ای که در همسرتان وجود دارد، بخاطر اشتباه شما بوده است، این وظیفه شماست که آن را حل کنید، سکوت شما این رنجش را بیشتر می‌کند پس باید با او صحبت کنید، برای او هدیه بخرید یا با غافلگیر کردن همسرتان ناراحتی را از بین ببرید چراکه طولانی شدن این رنجش باعث می‌شود احساس راحتی بین شما از بین برود.

رئیس مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان کرمان بابیان اینکه اشتباهات گذشته را هیچوقت وسط نکشید گفت:همسران زیادی به مشاور مراجعه می‌کنند یکی از آن‌ها می‌گوید که من با همسرم راحت نیستم، زیرا ما حتی نمی‌توانیم با هم صحبت کنیم، او بدون حرف میگذارد و می‌رود از شخص مقابل که سوال میکنیم، او نیز می‌گوید که با همسرم راحت نیستم، ما نمی‌توانیم با هم صحبت کنیم هر مشکلی که پیش می‌آید او اشتباهی از من را در گذشته که یادآوریش برایم رنج آور است، مطرح می‌کند و من نمی‌خواهم به حرف‌های تلخش گوش کنم.

او بیان کرد: اگر مشکلی و اشتباهی از جانب همسرتان پیش آمده است شما دو راه دارید یک راه این است که او را ببخشید و فراموش کنید و راه دوم این است که آنقدر در باره‌ی آن اشتباه صحبت کنید تا برایتان حل شود و آن گاه او را ببخشید و فراموش کنید و در صورت غیر قابل بخشش بودن مشکل حتی به جدایی فکر کنید، اما در هیچ کدام از این راه‌ها، برگشتن به عقب و گذشته وجود ندارد.

کارگر ادامه داد: وقتی شما به همسرتان می‌گویید که اشتباهش را بخشیده اید، یعنی واقعا بخشیده اید و فراموش کرده اید و صحبت کردن دوباره درباره‌ی آن اشتباه، شما را از هم دور‌تر و دورتر می‌کند و همسرتان را سرخورده و سرزنش شده می‌کند.

او با تاکید براینکه یک مشاور و فرد پشتیبان پیدا کنید تصریح کرد: این می‌تواند یک روند دشوار، دلهره آور و ناامید کننده برای بهبود و ترمیم رابطه پس از مشکلات اساسی باشد و تلاش شما برای بهتر کردن رابطه تان ممکن است توسط همسرتان که دچار آسیب و ناراحتی از جانب شما شده است، پذیرفته نشود.

کارگر در ادامه گفت: شما ممکن است به یک درمانگر و مشاور برای کمک در مدیریت احساسات خود نیاز داشته باشید تا بتوانید با یک روش درست، اشتباه خود را جبران کنید و ناراحتی همسرتان را از بین ببرید.

رئیس مرکز مشاوره پلیس کرمان با بیان اینکه نسبت به شریک زندگی تان، انعطاف پذیر باشید افزود:ممکن است روزی شریک زندگی شما نیاز داشته باشد که تنها بماند ممکن است زمانی که رابطه تان در چالش است، نیاز داشته تا زمانی را در سکوت و تنهایی خود با مسئله روبرو شود.

او تصریح کرد: با توجه به میزان تنش، ممکن است تا چند ساعت یا روز طول بکشد و همیشه همه‌ی افراد، خصوصا آقایان در مرحله‌ی اول نمی‌توانند روی مسائل صحبت کنند و نیاز به تنهایی دارند تا افکارشان را جمع کنند.

او گفت: روش‌های زیادی برای تأمین آسایش و آرامش برای همسرتان وجود دارد از جمله نزدیکی جسمی و عاطفی با شریک زندگی مان، یکی از قدرتمندترین راه‌ها برای احساس راحتی است. او تصریح کرد: نزدیکی جسمی را می‌توان از طریق آغوش گرفتن، نگه داشتن دست یا نوازش بدست آورد و نزدیکی عاطفی می‌تواند موارد زیر را شامل شود مانند گفتن جملاتی مانند: ” دوستت دارم”، “من کنارت هستم ”، “من جایی نمی‌روم. ”صحبت در باره‌ی حس شریکتان: من شما را ناراحت کردم. از ناراحتی هایت برایم صحبت کن وابراز پشیمانی: “من خیلی متاسفم که ناراحتت کرده ام.

سرهنگ کارگر گفت: به همسرتان بگویید که میخواهید برای حل مسائل تلاش کنید شما ممکن است فکر کنید هر چیزی که می‌گویم فقط اوضاع را بدتر می‌کند” یا “من نمی‌دانم چه کاری باید انجام دهم تا اوضاع بهتر شود، به من کمک کن “. این کار به همسر ناراحت شما کمک می‌کند تا متوجه شود شما واقعا قصد درست کردن شرایط را دارید.

او ادامه داد: همه ما بلد نیستیم چگونه باید با چالش‌ها کنار بیاییم و آن‌ها را حل کنیم از همسرتان بخواهید به شما کمک کند و با هم یاد بگیرید شما نیز از ناراحتی هایتان بگویید ابراز احساسات و نشان دادن ناراحتی هایتان ممکن است به نظر شما کار یک انسان قوی نباشد، با این حال میتواند این حس را به همسر شما بدهد که شما هم آسیب دیده اید و ناراحتی دارید، و اینکه او تنها شخص آسیب دیده نیست.

سرهنگ کارگر افزود: شنیدن این که شما هم رنجش‌هایی دارید و این ناراحتی یکطرفه نیست، می‌تواند در کمتر شدن آسیب‌ها بسیار موثر باشد. میرزادی

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرکز مشاوره نیروی انتظامی شریک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۵۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحوم طالب‌زاده جریان‌ساز بود + فیلم

مسعود ده نمکی، روزنامه‌نگار، فعال سیاسی و فیلم‌ساز ایرانی در بخشی از گفتگو‌های خود درمورد جریان‌ساز بودن مرحوم نادر طالب زاده گفت: جریان‌ساز بود و جریان رسانه‌ای درست کرد و داعیه مدیریت و رهبری نداشت. این که به خاطر مدیر شدن آدم‌هایی، خودش را به آن‌ها تحمیل کند، نبود و همیشه می‌گفت اگر از ما استفاده کردند چه بهتر. چون حرف برای گفتن داریم و اگر هم استفاده نکردند دیگر بهتر از این‌ها چه کسانی هستند؟...

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • ناراحتی ستاره بایرن: خیلی بهتر از رئال بودیم
  • مرحوم طالب‌زاده جریان‌ساز بود + فیلم
  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • یک باشگاه جدید: ادامه ماجراجویی ستاره هالیوود در فوتبال
  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • خودشان بهتر می‌دانند، اهل تهدید پوچ نیستم!
  • آیا اوضاع حجاب با اجرای طرح نور بهتر شده است؟