Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:09:10 GMT

 ششمین شماره ماهنامۀ رویش اندیشه منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۵۱۹۱

 ششمین شماره ماهنامۀ رویش اندیشه منتشر شد

به گزارش ایرنا، ‌ششمین شماره ماهنامه رویش اندیشه با موضوع حکمرانی و خط‌مشی‌گذاری عمومی با مطالبی از چهار پرونده در ۱۳۶ صفحه منتشر شد؛ پرونده‌های یکپارچگی و ابزارهای آن حمله آسیب‌شناسی حکمرانی صندوق‌های بازنشستگی، نظارت و کنترل در خط مشی عمومی تعارض منافع درحکمرانی از جمله بخش های این شماره از مجله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پرونده مربوط به آسیب‌شناسی حکمرانی صندوق‌های بازنشستگی مقالاتی با عنوان الزامات ایجاد نظام جامع تأمین اجتماعی، امرخلاقانه خلاقانه و تقلید هوشمندانه گامی به سوی اثری مرجع، آسیب شناسی حکمرانی صندوق های بازنشستگی از سوی نویسندگانی در این شمار آمده است.

در مقاله آسیب شناسی حکمرانی صندوق های بازنشستگی که به قلم مصطفی حیدری پژوهشگران مدیریت دولتی به نگارش درآمده است، آورده شده:

بازنشستگی در ایران نظام گسترده ای است که در آن سازمان‌ها و صندوق های متعددی وظیفه ارائه خدمات اجتماعی را بر عهده دارند، صندوق‌های بازنشستگی و نهادهای اقتصادی اجتماعی پیچیده و بسیار مهمی هستند که نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت مردم و دولت ها ایفا می کنند. جایگاه صندوق‌های بازنشستگی تامین اجتماعی از آن جهت حائز اهمیت روز افزون است که بازنشستگی و برخوردهای از مزایا و تسهیلات آن به عنوان حقوق اساسی برای تمام مردم است و بی توجهی به آن موجب می شود حقوق اجتماعی نادیده گرفته شود

در بخش دیگری از این مقدمه آمده است نگاهی اجمالی به ساختار کنونی نظام  بازنشستگی در کشور بیانگر این واقعیت است که تقریبا تمام ساختارهای فعال در این قلمرو با چالش‌های بسیاری مواجه‌اند و دامنه و گستره وسیع افراد تحت پوشش آنها نشان از اهمیت توجه به مسائل و مشکلات این حوزه دارد؛ روند رو به رشد سالمندی جمعیت در ایران، تحولات جمعیتی تنگناهای های اقتصادی نظیر رکود و تورم، افزایش تعداد مستمری بگیران و بازنشستگان، نبود ارتباط میان پرداخت حق بیمه با میزان دریافتی مستمری، کاهش نسبت پوشش جمیعتی و کم بودن سن بازنشستگی، بدهی دولت‌ها به صندوق ‌ها، ضعیف شدن پیوند خانواده‌ها و روش‌های حمایت غیررسمی و همچنین مسائل مربوط به مدیریت ناصحیح ریسک‌ها، توجه ناکافی به صندوق‌ها و وابستگی بیش از حد صندوق به بودجه عمومی دولت از جمله مسائلی هستند که در این سال‌ها به عنوان مشکلات جدی نظام بازنشستگی ایران معرفی می شود.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی سازمان تامین اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی سازمان تامین اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری آسیب های اجتماعی سازمان تامین اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۵۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «شناسایی آسیب‌ سازه‌ها» در اردبیل منتشر شد

مهران محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این کتاب در حوزه مهندسی به ویژه مهندسی عمران گرایش سازه، رباضی آنالیز و الگوریتم و مهندسی مکانیک متلب منتشر شده است.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب توسط مهندس «محسن سیفی‌داوری» عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان اردبیل، مهندس «حسین سیفی‌داوری» و دکتر «حسن حسین‌زاده» عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تالیف شده که شناسایی آسیب دقیق سازه ها با استفاده از الگوریتم چرخه و مقایسه تنس و کرنش سازه با استفاده از نرم افزار انسیس و اباکوس از ویژگی های مهم آن است.

مدیر انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل بیان کرد: بخش قابل توجهی از کتاب شناسایی آسیب‌ سازه‌ها بیان می دارد که محدوده وسیعی از مطالعات و تحقیقات مهندسی که امروزه با نام بهنگام سازی شناخته می شوند.

محمدی گفت: در این کتاب همچنین موضوع اصلاح مدل المان های محدود به کمک پاسخ دینامیکی سازه مدنظر قرار گرفته شده است.

وی افزود: پاسخ های دینامیکی سازه، به کمک آزمون های تجربی به دست می آیند و یکی از کاربردهای مهم بهنگام سازی شناسایی مکان و میزان آسیب دیدگی در سازه ها است که در این کتاب به طور مفصل به آن پرداخت شده است.

کد خبر 6100318

دیگر خبرها

  • ضرورت ورود قرآن به بدنه جامعه/ تشریح ماموریت های جامعه المصطفی
  • کتاب «شناسایی آسیب‌ سازه‌ها» در اردبیل منتشر شد
  • عدم‌ انجام تکالیف قانونی توسط بنیاد شهید و صندوق بازنشستگی
  • پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی از مسایل مهم و محوری در ایلام است
  • چگونگی استنباط سنن الهی در نظام حکمرانی
  • رسانه‌ها و معلمان در پیشگیری از خودکشی نقش مهمی دارند
  • راه‌اندازی رشته آسیب‌شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • آسیب‌شناسی راهکار تقویت فرآیند جبهه‌ سازی در عرصه فرهنگی است
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • نشست رسالت صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال برگزار شد