Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@08:39:02 GMT

روند نزولی قیمت در بازار های چهانی

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۵۲۴۷

روند نزولی قیمت در بازار های چهانی

بهای معاملات نفت برنت به 96 دلار و 8 سنت در هر بشکه و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به 90 دلار و 22 سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزای برنا، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی، در پی انتشار آماری که رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا را نشان داد و بر شواهد از ضعیف شدن تقاضا افزود، کاهش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات نفت برنت با 23 سنت یا معادل 0.2 درصد کاهش به 96 دلار و 8 سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 28 سنت یا معادل 0.3 درصد کاهش به 90 دلار و 22 سنت در هر بشکه رسید.

به گفته منابع بازار جهانی با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 5 اوت حدود 2.2 میلیون بشکه افزایش یافت.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که ذخایر نفت خام حدود 100 هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA، گفت:«با توجه به دورنمای محدود ماندن عرضه، هر چه نابودی تقاضا به دلیل ضعیف شدن اقتصاد جهانی روی دهد، قادر نخواهد بود قیمت نفت را پایین‌تر ببرد».

وی افزود:«توجه زیادی به مذاکرات توافق هسته‌ای ایران می‌شود و این می‌تواند نشانه‌ای در تامین منابع مورد نیاز باشد.»

اتحادیه اروپا روز دوشنبه متن "نهایی" را برای احیای توافق هسته ای 2015 ایران ارائه کرد که صادرات نفت خام ایران را افزایش می دهد.
یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت که انتظار دارد تصمیم نهایی در مورد این پیشنهاد ظرف چند هفته دیگر گرفته شود.

هر دو شاخص نفتی در روز سه‌شنبه نوسان داشتند و در طول جلسه بیش از 1 دلار در هر بشکه افزایش و کاهش یافتند، اما با توجه به نگرانی‌های رکودی سرمایه‌گذاران با انتشار اخباری مبنی بر تعلیق برخی صادرات نفت در خط لوله روسیه به اروپا در خط لوله دروژبا، قیمت‌ها اندکی کاهش یافتند. 

انتهای پیام/

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قیمت نفت کاهش قیمت نفت سنت در هر بشکه قیمت نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۵۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷ سنت معادل ۰.۰۸ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۳۳ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه به دنبال آغاز مذاکرات آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و حماس در قاهره و آرام شدن ترس از گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه کاهش یافته است. اما نگرانی در مورد دورنمای نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا همچنان بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 7 سنت معادل 0.08 درصد کاهش به 88 دلار و 33 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 11 سنت معادل 0.13 درصد کاهش، 82 دلار و 52 سنت معامله می‌شود.

رشد 15 درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشتهمذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال

مذاکره کنندگان حماس در روز دوشنبه قاهره را ترک کردند تا پس از گفتگو با میانجیگران قطری و مصری برای پاسخ به پیشنهاد صلح چند مرحله‌ای رژیم صهیونیستی تصمیم‌گیری کنند.
انتظار می‌رود حماس طی دو روز آینده پاسخ خود به این پیشنهاد را اعلام کند.
در این بین حمله رژیم صهیونیستی به منطقه رفح علیرغم هشدار سران کشورهای خارجی ادامه دارد.
ادامه حمله یمنی‌ها به کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ و کانال سوئز مانع کاهش قیمت نفت می‌شود و اگر ترس از مختل شدن عرضه وجود داشته باشد قیمت آن را بالا خواهد برد.
از طرف دیگر سرمایه‌گذاران منتظر نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در اول ماه مه هستند. تورم بالا در این کشور احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین آورده است. کاهش نرخ بهره اقتصاد را تقویت کرده و تقاضا برای نفت را بالا می‌برد.
انتهای پیام/55

دیگر خبرها

  • سیگنال پشت خطی به قیمت دلار/ خبر خوش ارزی چیست؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • روند نزولی قیمت دلار شروع شده است
  • چشم بازار نفت به خاورمیانه/ ضعف کوتاه‌مدت نفت نشانه چیست؟
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت