Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@19:00:52 GMT

دلنوشته سید حسن خمینی برای هوشنگ ابتهاج

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۵۴۱۸

به گزارش صدای ایران،سید حسن خمینی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:نوجوان بودم که اولین بار نام «سایه» به گوشم خورد. وقتی غزل جاودانه ی «نشود فاش کسی آنچه میان من و توست» را خواندم و مبهوت مضمون و ساختار عالی آن شدم و فهمیدم که شاعر آن، ه. الف.سایه است.

هیچگاه او را نزدیک ندیدم، ولی احساس می کنم او را می شناسم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید این حس بیش از هر چیز مرهون کتاب بی نظیر «پیر پرنیان اندیش» باشد. جالب آنکه تاکنون نویسندگان خوش ذوق این کتاب را هم ملاقات نکرده ام ولی به نظرم این کتاب در معرفی یک شخصیت، کاری است فراتر از معمول و با دقت و ذوق و نکته سنجی و در قالبی بسیار دلنشین و جدید نگاشته شده است. و احتمالا همین کتاب دو جلدی بیشتر سایه را برای امثال من ملموس کرده است.

زبان شعر هوشنگ ابتهاج سعدی گونه است و از پیچیدگی های سبک هندی فاصله دارد و کمتر رندی های حافظ را همراه دارد و اگرچه در چند غزل طنین ترقص مولانا را همراه شعر خود کرده اما باز هم استحکام اشعارش به سعدی می ماند. و همین هم طعم سخن او را دلنشین تر می سازد.

بگذریم. ابتهاج بی تردید از سرآمدان شعر عصر ماست. خدایش رحمت کند. امید آنکه-چنانکه سروده بود -اینک هم بگوید«مژده بده مژده بده یار پسندید مرا»


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: دلنوشته هوشنگ ابتهاج سید حسن خمینی سایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۵۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کری شاعرانه سپاهان برای پرسپولیس! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، یکی از حساس‌ترین و سرنوشت‌سازترین مسابقات فصل فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه چهارشنبه در ورزشگاه آزادی میان دو غول لیگ برتر برگزار می‌شود؛ دیداری که همواره و حتی جدا از حساسیت‌ جدولی نفس‌گیر و مهیج بوده و حالا که پرسپولیس باتوجه به دیدار سخت استقلال در تبریز با امیدواری برای گرفتن صدر جدول وارد میدان می‌شود و سپاهان هم نیم‌نگاهی به قهرمانی دارد، تصور کنید چه دیدار جذابی انتظار هواداران فوتبال را می‌کشد.

برای رسیدن به این مسابقه سپاهان که در بازی‌های اخیر سه پیروزی پیاپی به دست آورده آخرین تمرین خود را در ورزشگاه نقش جهان برگزار کرد تا باتوجه به شرایط مطلوب چمن این استادیوم آماده دیدار حیثیتی و تعیین کننده شود.

رسانه باشگاه سپاهان با انتشار این تصاویر نوشته است: «سایه‌ها می‌گویند خورشید این نزدیکی‌هاست.»

جالب اینکه عکاس سپاهان نیز باتوجه به اهمیت دیدار سپاهان برابر پرسپولیس نگاه متفاوتی به آخرین تمرین مورایس و شاگردانش داشته که ظهر روز سه‌شنبه و پیش از پرواز تیم به تهران انجام شد. او با استفاده از تکنیک ضد نور در هنر عکاسی طوری قاب‌های خود را بسته که در تصاویر ثبت شده سایه‌ای از آنها به تصویر درآمده است.

عکاس: یاسر جمالی

دیگر خبرها

  • کری شاعرانه سپاهان برای پرسپولیس! (عکس)
  • شوخی گل آقا با امام خمینی (ره) + فیلم
  • بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
  • دلنوشته فرمانده اسبق سپاه امیرالمومنین (ع) همزمان با تفحص پیکر شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده»
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • المپیک پاریس زیر سایه ناآرامی های امنیتی
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»