Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت کشاورزی اوکراین روز چهارشنبه ادعا کرد که صادرات غلات، دانه های روغنی و روغن نباتی این کشور در ماه ژوئیه ( ۱۰ تیر تا ۹ مرداد) در پی افزایش انتقال محموله های گندم و جو نسبت به ماه پیش از آن (ژوئن)، با رشد ۲۲.۷ درصدی به ۲ میلیون و ۶۶۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش ایران اکونومیستبه نقل از خبرگزاری رویترز؛ بر اساس توافقنامه ماه ژوئیه میان روسیه و اوکراین با میانجی گری سازمان ملل متحد و ترکیه، بندرهای دریایی اوکراین از محاصره نظامی خارج شده و خروج کشتی های حامل غلات این کشور به مقصد بازارهای جهانی امکان پذیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزارت کشاورزی اوکراین افزود، صادرات ژوئیه شامل ۴۱۲ هزار تن گندم، ۱۸۳ هزار تن جو، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن ذرت، ۳۶۲ هزار و ۱۰۰ تن تخم آفتابگردان به همراه محصولات غذایی دیگر بوده است. میزان صادرات غلات اوکراین از هنگام رفع محاصره بندرهایش، ۳۷۰ هزار تن ارزیابی شده است. 

هر چند میزان صادرات غلات اوکراین در سال ۲۰۲۲ – ۲۰۲۳ میلادی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن یعنی نزدیک به ۵۲ درصد پائین تر از سال پیش از آن (۲۰۲۰-۲۰۲۱) بوده است. صادرات غلات اوکراین در سال زراعی ۲۰۲۱ – ۲۰۲۲ منتهی به ۳۰ ژوئن (۹ تیر ماه) به علت انتقال زیاد محموله ها پیش از آغاز حمله روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) بالغ بر ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده است. صادرات غلات اوکراین در ۲۰۲۲ – ۲۰۲۳ شامل یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن ذرت، ۵۶۲ هزار تن گندم و ۱۹۲ هزار تن جو بوده است.    

میزان صادرات غلات اوکراین در سال جاری در مقایسه با میزان بی سابقه ۸۶ میلیون تنی در ۲۰۲۱، به علت تصرف زمین های کشاورزی توسط نیروهای روسیه و بازدهی کمتر محصول، دستکم ۵۰ میلیون تن پیش بینی شده است.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین ، نان و غلات ، گندم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین نان و غلات گندم صادرات غلات اوکراین هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۵۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم

 آب سد طالقان سی ام فروردین و با تاخیر به اراضی کشاورزی رسید و سه روزی است که قطع و باعث خسارت به محصولات کشاورزی شده است.

کشاورزان برای انتقاد از این مشکلات و عدم رسیدگی به آن از سوی مسئولان مقابل استانداری جمع شدند.

 جمشیدی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گفت: آب قطع نشده، اما بخاطر وضعیت مخزن سد طالقان دبی آب کاهش یافته و این موضوع در حال پیگیری است.

جمشیدی افزود: این مشکل با توجه به آخرین وضعیت سد طالقان در حداقل زمان مرتفع خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • قطع آب و خسارت به محصولات دغدغه‌ی کشاورزان قزوینی+ فیلم
  • ماکرون دوباره از احتمال اعزام نیرو به اوکراین خبر داد!
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • رشد ۳۱ درصدی صادرات در خوزستان
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد