Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان نشستی را با موضوع گسترش همکاری با کشورهای آسیای مرکزی در «تاشکند» برگزار کرد.

در این نشست پروژه ها و پیشنهادات جدید کارشناسان ازبک در جهت گسترش همکاری‌های اقتصادی با کشورهای آسیای مرکزی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گفته میرضیایف، مشارکت ازبکستان با کشورهای آسیای مرکزی به طور پویا در حال توسعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در طول پنج سال گذشته، حجم تجارت ازبکستان با کشورهای آسیای مرکزی 2.5 برابر افزایش یافته و از 6 میلیارد دلار فراتر رفته است. در کشور ما 1.7 هزار بنگاه با مشارکت سرمایه کشورهای همسایه افتتاح شده است.

به نظر می رسد ازبکستان بیش از پیش در حال برنامه ریزی برای توسعه همکاری با کشورهای منطقه آسیای مرکزی است.

پس از به قدرت رسیدن شوکت میرضیایف به عنوان رئیس جمهور ازبکستان همکاریهای اقتصادی این کشور با کشورهای آسیای مرکزی افزایش داشته است و نگاه وی علاوه بر کشورهای فرا منطقه ای به کشورهای منطقه نیز می باشد.

میرضیایف پس از به قدرت رسیدن اختلافات ازبکستان با کشورهای منطقه را به حداقل رساند و تلاش کرد تا مراودات اقتصادی با این کشورها را افزایش دهد که در این زمینه نیز موفق بوده است.

لغو روادید با کشورهای مختلف، ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران خارجی از جمله اقدام وی برای جذب سرمایه در این کشور بوده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: ازبکستان آسیای مرکزی اقتصاد میرضیایف کشورهای آسیای مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۵۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش کاراته کای خوشابی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، در این دوره از رقابت‌ها که با حضور ۷کشور ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان ایران و افغانستان برگزار شد  خانم فاطمه عروجی توانست در رشته کاتا با غلبه بر حریفان قدرتمند خود نائب قهرمانی این مسابقات را از آن خود کند.

در این مسابقات  سه ورزشکار از شهرستان خوشاب  حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • نوجوان خوشابی در مسابقات آسیای ازبکستان تاریخ ساز شد
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • درخشش بانوی خراسانی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی _ ازبکستان۲۰۲۴
  • درخشش کاراته کای خوشابی در مسابقات قهرمانی کاراته آسیای مرکزی
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • رقابت تجاری روسیه با چین در آسیای مرکزی داغ شد
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟