Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح خشکاله وآموزش مراحل بازیافت به منظور پیشگیری ازآسیب زیست محیطی در منطقه 19 تهران در 23 غرفه اجرا می شود.

‌ به گزارش خبرگزاری برنا؛ علیرضا جعفری سرپرست شهرداری منطقه 19 تهران با اشاره به اهمیت مشارکت شهروندان در مبادله خشکاله اظهار کرد: طرح خشکاله و آموزش مراحل آن به شهروندان می تواند عادت های نادرست مربوط به بازیافت را تغییر دهد، در حال حاضر این خشکاله ها از پسماند میوه، سبزیجات، تفاله چای و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. تهیه می شود و برای تامین خوراک دام و طیور در غرفه ها جمع آوری و به دامداری تحویل داده می شود.

وی افزود: غرفه آموزشی خشکاله با هدف آشنایی هرچه بیش تر شهروندان با مدیریت پسماندهای تر و کاهش میزان شیرابه پسماندهای تر که سبب معضلات محیط زیستی بسیاری می شود برپا شد.

سرپرست شهرداری منطقه 19 تهران  درخصوص نحوه تحویل خشکاله به غرفه ها گفت: پس از قرار گرفتن خشکاله ها در فضای مناسب، خشک شدن و تخلیه در ظرف یا کیسه مناسب، قابل ارائه به غرفه‌های بازیافت بوده که این کار علاوه بر جلوگیری از ایجاد بوی بد در محل نگهداری پسماند، سبب کاهش حجم و وزن زباله می شود.

جعفری درخصوص مزایای  اجرای این طرح به تهیه خشکاله و مهارت آموزی در این حوزه، جلوگیری از ورود پسماند تر به چرخه مدیریت پسماند، پیشگیری از آسیب های زیست محیطی ناشی از تولید و دفع پسماند شامل شیرابه و گاز متان، جلوگیری از تولید گازهای گلخانه ای و بوی نامطبوع اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: چای خوراک زیست محیطی گاز وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۵۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ

طبق گزار شبکه الجزیره، «مصطفی مدبولی» نخست وزیر مصر گفت: حمله به منطقه رفح در جنوب نوار غزه، موضوع فلسطین را نابود می‌کند و به آوارگی کامل ساکنان فلسطین منجر می‌شود.

مدبولی اضافه کرد: جهان چگونه می‌تواند به تشکیل کشور مستقل فلسطین بدون وجود ملت فلسطین راضی شود.

وی گفت: زمان آن فرارسیده است که جامعه جهانی، حق ملت فلسطین را در داشتن کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

نخست وزیر اردن نیز گفت: نسبت به انجام هر اقدامی از سوی اسرائیل که زمینه ساز کوچ اجباری یا داوطلبانه فلسطینی‌ها شود، هشدار می‌دهیم، زیرا این اقدام، فلسطین را نابود می‌کند.

«بشرخصاونه» اضافه کرد: انتقال داوطلبانه و یا اجباری فلسطینی ها، نقض توافق‌های صلح (سازش) میان اسرائیل و کشور‌های عربی است و ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم.

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز خواستار آتش بس فوری در نوار غزه، توقف حملات، آزادی اسیران و تامین کمک‌های انسانی برای ساکنان این منطقه شد.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» افزود: برجسته‌ترین چالش در مقابل برقراری صلح در خاورمیانه، ناکامی جامعه جهانی در حل و فصل موضوع فلسطین است.

وی اضافه کرد: باید همه درگیری‌ها و اختلاف‌ها از مسیر مسالمت آمیز حل و فصل و از ورود منطقه به جنگ جلوگیری شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • بازیافت پسماند زباله توسط دانش‌بنیان‌ها و تبدیل به سوخت پاک
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • بوی نامتبوع پسماند در منطقه آرادکوه
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • شهرک بازیافت در قم احداث می شود
  • مشارکت پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله