Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@12:28:05 GMT

مأموریت‌ها نزدیک تنگه تایوان کامل شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۵۶۷۴

مأموریت‌ها نزدیک تنگه تایوان کامل شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آغاز رزمایش های حدود یک هفته ای چین در بخشی از قلمرو سرزمینی خود، ارتش این کشور امروز چهارشنبه اعلام کرد که مأموریت ها در تنگه تایوان کامل شده و نظامیان پکن آماده رزم هستند.

ارتش چین با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد که مأموریت‌های مختلف این رزمایش با موفقیت انجام شده است؛ این در حالیست که بر اساس گزارش این خبرگزاری، فرماندهی حوزه شرقی ارتش چین ضمن اشاره به انجام شدن مأموریت های رزمایش نظامی اطراف تایوان، هشدار داد که نیروهای پکن به صورت آماده برای رزم باقی می‌ مانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه صادره از سوی ارتش چین در این خصوص آمده است که نیروهای این کشور تحولات اوضاع در تنگه تایوان را به دقت زیر نظر داشته، به طور منظم گشت زنی کرده و به آموزش نظامی ادامه خواهند داد تا همواره آماده رزم باشند.

رزمایش های چین در آب های سرزمینی خود در اطراف تنگه تایوان پس از آن انجام شد که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سه شنبه هفته گذشته به‌ رغم هشدارهای پکن، وارد جزیره تایوان شد و چین در واکنش به این اقدام تحریک‌ آمیز واشنگتن، ضمن تحریم پلوسی و خانواده‌ اش، از روز پنجشنبه هفته پیش رزمایش نظامی گسترده‌ ای را در اطراف جزیره تایوان آغاز کرد.

پکن تایوان را بخشی از قلمرو خود و اقداماتی همچون سفر پلوسی را نقض سیاست «چین واحد» می داند. این در حالی است که آمریکا در ادامه سیاست‌ های جنگ‌ طلبانه خود همچنان به حمایت و فروش اسلحه به تایوان ادامه داده است.

کد خبر 5560262

منبع: مهر

کلیدواژه: تایوان چین تنگه تایوان رژیم صهیونیستی فلسطین روسیه ایالات متحده امریکا اوکراین عراق نوار غزه جنگ اوکراین تایوان تنش آمریکا و چین جنبش جهاد اسلامی مقاومت فلسطین برجام تنگه تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودداری شهروندان خوزستانی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان گفت:   به اطلاع هم استانی‌های عزیز ساکن در شهرستان‌های حاشیه رودخانه‌های دز و کارون شامل شهرستان‌های اندیمشک، دزفول، شوش، کرخه، شوشتر، اهواز، آبادان و خرمشهر می‌رساند، به توجه به ادامه بارش‌ها در بخش‌های بالادست سد دز و به منظور کنترل سیلاب‌های وارده به سد، تغییرات خروجی سد متناسب با شرایط ادامه داشته و جریان‌های بالا و نوسانات زیاد در رودخانه تداوم خواهد داشت.

مهدی عظیمی فر افزود: لذا از هم استانی‌های عزیز در مناطق ذکر شده تقاضا می‌شود از اسکان و یا نزدیک شدن در حاشیه رودخانه‌ها خصوصا رودخانه دز خودداری نموده و اقدامات لازم جهت جمع آوری پمپ‌های  کشاورزی و تجهیزات آسیب پذیر در حاشیه رودخانه‌های ذکر شده اقدام نمایند.

دیگر خبرها

  • ادعای ارتش اسرائیل: کنترل کامل گذرگاه رفح را به دست گرفتیم
  • نتانیاهو: نابودی حماس نزدیک است
  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • خودداری شهروندان خوزستانی از نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها
  • فرمانده اروپایی: مدرن‌ترین سامانه‌ها، در برابر یمن عاجز است
  • رویارویی استقلال با تیمِ دوچهره و ادامه مأموریت تعقیب سرخ‌ها
  • در حمله غیرمنتظره قسام 10 نظامی اسرائیلی زخمی شدند؛ امیدی به زنده ماندن4نفر نیست
  • نتانیاهو: درخواست حماس برای توقف کامل جنگ غزه را نخواهیم پذیرفت
  • تیم ملی والیبال کامل شد
  • ترکیب تیم ملی والیبال کامل شد/ لژیونرها آمدند