Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: پایانه مرزی رازی خوی در کمتر از ۲ ماه آینده افتتاح شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، داریوش امانی روز چهارشنبه در پنجمین جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: محوطه سازی این پایانه مرزی در حال انجام است ولی بهره‌برداری سریع از آن نیازمند هم افزایی دستگاه‌های اجرایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گزارش مدیرکل راهداری آذربایجان‌غربی در خصوص اقدامات انجام شده در این پایانه افزود: مشکلات مربوط به معارضین سردرب پایانه مرزی رازی حل شده و احداث سردرب نیز بزودی آغاز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه مسیر دسترسی به پایانه‌های مرزی باید در شان مردم و نظم جمهوری اسلامی باشد، ادامه داد: در همین راستا اعتبارات لازم برای بهسازی مسیر پایانه مرزی رازی اختصاص می‌یابد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی را ظرفیتی بالقوه در توسعه تجارت مرزی معرفی کرد و گفت: ایشان زمانیکه استاندار خراسان رضوی بودند مشکلات مرزی ۵۰ ساله را حل و فصل کرده و نشان دادند عزم جدی برای توسعه مناطق مختلف دارد لذا دستگاه‌های اجرایی باید پا به پای استاندار در مسیر توسعه قدم بردارند.

امانی همچنین خواستار اجرای طرح‌های زودبازده در مرز تمرچین برای عبور و مرور زائران اربعین شد و اضافه کرد: در خدمات رسانی به زائران اربعینی در کنار دستگاه‌های اجرایی خواهیم بود.

وی از بسیج ناوگان زمینی کشور برای اعزام به راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی خبرداد و افزود: با طرف عراقی نیز گفت و گوهایی برای اختصاص ناوگان حمل و نقل در حال انجام است.

استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به تاکید آیت الله رئیسی مبنی بر هم افزایی دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل در مراودات تجاری، گفت: موانع موجود در پایانه‌های مرزی باید شناسایی و تصمیمات لازم برای رفع آنان اتخاذ شود.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به گردشگر محور بودن مرز رازی خوی، اظهار کرد: این پایانه مرزی باید هرچه سریعتر به بهره برداری برسد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تمهید ویژه برای عبور زائران اربعین امسال از مرز تمرچین پیرانشهر نیز یادآور شد: تکمیل زیرساخت‌ها برای تردد زوار از این مرز ضروری بوده و در دستور کار قرار دارد.

معتمدیان اضافه کرد: مسیر تمرچین یکی از نزدیک ترین مسیرها بویژه به شهر سامرا بوده که می‌تواند در ایام گرم سال مسیری بسیار مناسب برای تردد زائران اربعین باشد.

وی ادامه داد: امسال از ظرفیت مرز تمرچین برای حضور محدود زائرانی از منطقه شمال غرب و حتی شمال کشور در مراسم اربعین حسینی استفاده خواهد شد و ما سعی داریم که مسیر تردد زائران منطقه قفقاز نیز برای شرکت در اربعین امسال از این طریق باشد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: همه نهادها در راستای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی، با همه توان وارد شده و اهتمام لازم را برای ارائه خدمات هرچه بهتر در دستور کار قرار داده‌اند.

طی پنج ماه گذشته بیش از ۴۵۵ هزار نفر از مرز رازی خوی تردد کرده‌اند که نسبت به سال گذشته ۶۰۰ درصد افزایش یافته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: جاده ای مبادلات مرزی پایانه مرزی رازی مرز تمرچین مرز تمرچین بهسازی جاده راهداری آذربایجان غربی پایانه مرزی رازی استاندار آذربایجان غربی دستگاه های اجرایی پایانه مرزی رازی زائران اربعین بهره برداری حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۵۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد

استاندار گیلان با بیان اینکه سد مخزنی دیورش رودبار ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: دولت نسبت به بهره برداری به موقع این پروژه اهتمام دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، اسدالله عباسی امروز_جمعه چهاردهم_اردیبهشت در جریان بازدید از پروژه در حال احداث سد دیورش رستم آباد از توابع شهرستان رودبار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر سد مخزنی دیورش ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با بهره برداری از آن به پنج شهر و ۲۸ روستا با جمیعت ۱۰۰ هزار نفر آبرسانی می‌شود.

وی افزود: افتتاح سد مخزنی دیورش نقش مهمی در آبرسانی به منطقه خواهد داشت و دولت نیز نسبت به بهره برداری به موقع این پروژه اهتمام دارد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: همزمان خط انتقال این سد در حال انجام و پیمانکار آن مشخص شده است و با تکمیل این پروژه بخشی از مشکلات آب شهرهای توتکابن، رستم آباد، رودبار، منجیل و لوشان مرتفع می‌شود.

عباسی یکی از مشکلات منطقه رودبار و رستم آباد هدر رفت آب دانست و خاطرنشان کرد: اصلاح شبکه آبرسانی در شهر رودبار و رستم آباد در دستور کار دولت است تا بتوانیم از هدر رفت آب جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت ذخیره آب در سد دیورش سه میلیون متر مکعب است، تصریح کرد: این سد به دلیل استفاده از دانش روز ظرفیت ذخیره آب تا سه میلیون متر مکعب آب را دارد تا در اختیار کشاورزان منطقه قرار دهد.

استاندار گیلان با بیان اینکه برای این پروژه آبرسانی تاکنون ٣٠٠ میلیارد تومان هزینه شده و تقریباً ٧٠٠ میلیارد تومان دیگر نیز نیاز به تخصیص منابع وجود دارد، گفت: در تلاش هستیم تا از منابع استانی، ملی و سفر رئیس جمهور به استان گیلان تخصیص منابع انجام شود.

کد خبر 750370

دیگر خبرها

  • دولت نسبت به بهره برداری به موقع سد دیورش رودبار اهتمام دارد
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • بهره برداری از کلینک داندانپزشکی و درمانگاه شهید زارعی در بندرعباس
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • ۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • بهره‌برداری خط دوم کارخانه سیمان رزن در سال آینده
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین