Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن دوستی ایران و چین و سفیر چین در تهران بر ضرورت تحکیم بیش از پیش بر دوستی و درک متقابل مردم دو کشور تاکید کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ایران اکونومیست، رئیس انجمن دوستی ایران و چین وسفیر چین در تهران در نشست مشترک روز چهارشنبه که به میزبانی سفارت چین برگزار شد، بر ضرورت تحکیم بیش از پیش دوستی و درک متقابل مردم دو کشور تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چانگ هوا در آغاز این نشست بار دیگر از اعلام حمایت قاطع دولت جمهوری اسلامی ایران درعالی ترین سطح و نیز حمایت انجمن دوستی ایران و چین از حاکمیت، تمامیت ارضی چین و اصل چین واحد مقابل اقدام مداخله‌جویانه آمریکا در اعزام رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان قدردانی کرد.

علاءالدین بروجردی نیز واکنش قاطع چین به این رفتار مداخله جویانه و خودسرانه واشنگتن را مورد ستایش قرار داد و با اشاره به اتخاذ مواضع قاطع مشابه از سوی جمهوری اسلامی ایران علیه اقدامات مخرب و مداخله جویانه واشنگتن در موارد مختلف، تاکید کرد: بدون تردید اگر این دست اقدامات آمریکا با پاسخ و واکنش قاطع مواجه نشود، آنها به این رفتار خود ادامه خواهند داد و حتی گام های بعدی را بلند تر خواهند براشت.

طرح پیشنهادهایی با هدف کمک به تقویت درک و شناخت متقابل مردم دو کشور نسبت به یکدیگر، به ویژه انجام فعالیت های مشترک فرهنگی، تقویت تبادلات فرهنگی در حوزه فیلم و تولید فیلم های مشترک در خصوص موضوعات مورد علاقه مردم دو کشور و همچنین بررسی راه های رفع موانع موجود در همکاری ها، از جمله مواردی بود که در این نشست دو ساعته مورد گفت و گو و تبادل نظر قرار گرفت.

رییس انجمن دوستی ایران و چین و سفیر چین در تهران هر دو درباره این مهم اتفاق نظر داشتند که بدخواهان روابط دوستانه دو کشور و دو ملت ایران و چین از جمله آمریکا، نگران تقویت این روابط دوستانه هستند و سعی می‌کنند با شایعه سازی، دروغ پردازی و وارونه جلوه دادن حقایق، علیه این روابط صمیمی فضاسازی کنند.

بروجردی با اشاره به سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین که طیف گسترده‌ای از زمینه‌های همکاری میان دو کشور را شامل می شود، تسریع در اجرای برخی طرح‌های زیربنایی مهم از جمله احداث خط قطارهای تندرو در ایران از سوی شرکت‌های چینی ذیل این سند همکاری را یکی از راه‌های خنثی سازی فضاسازی هایی دانست که با هدف تاثیر گذاری بر افکار عمومی مردم ایران نسبت به چین انجام می‌شود.  

رییس انجمن دوستی ایران و چین همچنین ضمن قدرانی از تلاش‌های سفارت در زمینه تسهیل بازگشت دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های چین که به دلیل شیوع کرونا ناگزیر به بازگشت به ایران شده بودند، خواستار ادامه این روند برای حل مشکل بازگشت همه دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه های چین شد.

سفیر چین نیز با تاکید بر اهمیت تقویت همکاری‌های فرهنگی، از برگزاری هفته فیلم چین در ایران در ماه‌های آینده خبر داد.

چانگ هوا همچنین ضمن ابراز خرسندی از فعال شدن دفاتر نمایندگی انجمن دوستی ایران و چین در استان های مخلتف، از گسترش فعالیت های این انجمن در حدود یک سال اخیر با هدف کمک به پیشبرد اهداف مشترک و توسعه روابط قدردانی کرد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: جمهوری اسلامی ایران ، سفارت چین ، تایوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران سفارت چین تایوان انجمن دوستی ایران و چین مردم دو کشور متقابل مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۵۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی

در دیدار روسای دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه اوفای روسیه، قرارداد همکاری مشترک با هدف گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی به امضای روسای دو دانشگاه رسید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وادیم زاخاروف رئیس دانشگاه علم و فناوری اوفای روسیه با همراهی ریتا فیلیپووا معاون بین‌الملل دانشگاه و امینا اوزاوا رئیس دانشکده تاریخ و روابط بین‌الملل این دانشگاه، با حضور در دانشگاه علامه‌طباطبائی با عبدالله معتمدی رئیس این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که به منظور بحث و تبادل نظر درخصوص همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی میان دو دانشگاه انجام شد، قرارداد برنامه آموزشی شبکه‌ای کارشناسی ارشد مطالعات منطقه‌ای بین دوطرف امضا شد که بر اساس این قرارداد دانشگاه «اوفا» درس‌های تعیین شده‌ای را برای دانشجویان رشته مطالعات منطقه‌ای دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه علامه‌طباطبائی دروس مشخصی را برای دانشجویان رشته روابط بین‌الملل دانشگاه «اوفا» به منظور بهره‌مندی از توان علمی استادان هر دو دانشگاه ارائه می‌دهند.

معتمدی در این دیدار با اشاره به همکاری‌های علمی و سیاسی میان ایران و روسیه گفت: زمینه‌های مشترک همکاری‌ها و وحدت‌نظر در مورد مناسبات بین‌المللی در راستای منافع دو کشور، زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های روزافزون شده است.

وی با اشاره به همکاری‌های دانشگاه‌های روسیه با دانشگاه علامه‌طباطبائی در سال‌های گذشته بیان کرد: درخصوص تبادل استاد و دانشجو و برگزاری برنامه‌های مشترک آموزشی و پژوهشی تجربه خوبی با دانشگاه‌های روسیه داشته‌ایم. امیدواریم بتوانیم تعاملات نزدیک‌تری در راستای منافع ملی و بین‌المللی دو کشور داشته باشیم.

در ادامه رئیس دانشگاه «اوفا» نیز توضیحاتی در خصوص ظرفیت‌های این دانشگاه بیان کرد و گفت: سال گذشته تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علامه‌طباطبائی را امضا کردیم و بسیار خرسندیم که در مدت کوتاه این قرارداد همکاری مشترک به مرحله اجرا رسیده است.

وادیم زاخاروف گفت: دانشگاه «اوفا» انجمن‌های دوستی بسیاری با دانشگاه‌های خارجی دارد و در این خصوص ایران نخستین جایگاه را در بین کشور‌های دوست با روسیه دارد. او با بیان این که جمهوری باشقیرستان یکی از جمهوری‌های روسیه است که به لحاظ زبان و فرهنگ، نزدیکی زیادی با زبان و ادبیات فارسی دارد. این موضوع خود زمینه همکاری‌های بیشتر با دانشگاه‌های ایران، به‌ویژه دانشگاه علامه‌طباطبائی به عنوان دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی را فراهم کرده است. امیدوارم این قرارداد نیز زمینه خوبی برای توسعه همکاری‌های مشترک باشد.

نرگس سنائی رئیس میز روسیه و رئیس گروه گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه نیز به اهمیت تقویت روابط علمی و فرهنگی ایران و روسیه در شرایط کنونی اشاره و تاکید کرد: امضای قرارداد برنامه‌های مشترک آموزشی شبکه‌ای گام نوینی در روابط دانشگاهی ایران و روسیه محسوب می‌شود.

سعید شکوهی رئیس موسسه آموزش عالی بیمه اکو و مهدی خانمحمدی مدیر سنجش، نظارت و ارزیابی آموزشی دانشگاه نیز در این نشست حضور داشتند.

گفتنی است دانشگاه «اوفا» یکی از دانشگاه‌های مهم روسیه است که در جمهوری باشقیرستان واقع شده است. این دانشگاه در حال حاضر ۴۸ هزار دانشجو دارد و نیز بیش از ۳ هزار دانشجو از ۶۰ کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. ۳۰ درصد از رشته‌های تحصیلی این دانشگاه در حوزه علوم انسانی و اجتماعی است.

دیگر خبرها

  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها