Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا بابک قانعی چهارشنبه در نشست کمیته نظارت بر موسسه ها و مراکز غیر دولتی بهزیستی خوزستان افزود: با توجه به فعالیت این تعداد موسسه در سطح کشور، رتبه بندی ، همگرایی دستورالعمل ها، سیاست گذاری مراکز مثبت زندگی و تفکیک وظایف ازمهم ترین  اقدامات دبیرخانه مراکز غیردولتی است. 

وی ادامه داد:با توجه به تنوع مجوزهای صادر شده از سوی بهزیستی شامل ۹۲ نوع مجوز و حجم بالای کار در دفتر مراکز غیردولتی در طول یک سال گذشته، تلاش شده تا کیفیت سامانه سنتر ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر توسعه و نظارت بر مراکز و موسسه های غیردولتی سازمان بهزیستی با اشاره به اهمیت و لزوم وجود دستورالعمل نظارت بر مراکز و موسسه های غیردولتی عنوان کرد: در سامانه ای که به منظور نظارت بر مراکز غیردولتی در حال طراحی است نظارت در سطوح گوناگون مانندخودارزیابی موسسه و مرکز، نظارت سازمانی ، نظارت صنفی وشبه صنفی، نظارت ذی نفعان و نظارت نخبگانی دیده شده است.

فعالیت۸۲۰ مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی درخوزستان

مدیرکل بهزیستی خوزستان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت۸۲۰ مرکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی در استان گفت: با راه اندازی ۱۸۹ مرکز مثبت زندگی در سطح استان، بهزیستی خوزستان رتبه چهارم را از نطر تعداد مراکز مثبت زندگی  در کشور دارد.

مهران کریمیان ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی سامانه صدور مجوزهای بهزیستی و اتصال آن به سامانه صدور مجوزهای دولت افزود: عدم امکان تمدید مجوز موافقت اصولی و پروانه فعالیت موسسه ها و مراکز غیردولتی از چالش های سامانه مذکور است.

وی با تاکید بر اهمیت اصلاح فرآیند نظارت بر مراکز و موسسه های غیرولتی اظهار داشت:ایجاد ظرفیت نظارت از طریق فضای مجازی، اعتماد به تشکل‌های صنفی و استفاد از پتانسیل انجمن ها در بحث نظارت، انجام نظارت توسط دستگاه های متولی همچون علوم پزشکی و اداره کار، تامین اعتبار کافی به منظور نظارت مستمر بر عملکرد مراکز، کوتاه کردن فرآیند نظارت، همسان سازی دستورالعمل های ماده ۲۶ و سایر دستورالعمل های حوزه های تخصصی بخشی از اقدامات قابل اجرا در بهبود کیفیت نظارت و رفع چالش های پیش رو است.

مدیرکل بهزیستی خوزستان در ادامه  بیان داشت: تبیین فعالیت های  متنوع بهزیستی برای آحاد جامعه از طریق صداوسیما و رسانه های جمعی و ایجاد بستری برای آگاه سازی عمومی بسیار حائز اهمیت است.

معاون توانبخشی بهزیستی خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: سازمان بهزیستی از جمله معدود دستگاه هایی است که با اعتماد به ظرفیت مردم و خیرین، کارهای غیرحاکمیتی را برون سپاری کرده است.

سیدغلامعلی جعفری ضمن تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت زندگی شغلی کارکنان مراکز  به ارائه گزارشی از قیمت تمام شده خدمات در برخی از مراکز توانبخشی پرداخت و  افزود: طبق بررسی های انجام شده، هزینه ماهانه نگهداری از یک فرد معلول ذهنی در یک مرکز شبانه روزی ۵۰ نفره معلولین ذهنی ۹۵ میلیون و ۵۹۰ هزار ریال است که با یارانه ای که در حال حاضر به مراکز پرداخت می شود قابل قیاس نیست.

رامین کیانی ،رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات بهزیستی خوزستان نیز اظهار داشت: عدم تفکیک فعالیت کارشناسان حوزه فناوری و مشارکتهای مردمی، حجم زیاد فعالیت مراکز مثبت زندگی، مشکلات پیش روی اعطای مجوز مراکز مثبت زندگی و عدم وجود نیروی کافی در سطح شهرستان ها از جمله چالش هایی است که به طور روزانه با آن روبه رو هستیم.

برچسب‌ها خوزستان اهواز سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوزستان اهواز سازمان بهزیستی کشور خوزستان اهواز سازمان بهزیستی کشور مراکز مثبت زندگی بهزیستی خوزستان مراکز غیردولتی نظارت بر مراکز موسسه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۵۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی

 
حمید جانفدا  ان کرد: باتوجه‌به اهمیت سلامت فرآورده‌های خام دامی، یکی از وظایف مهم دامپزشکی نظارت بر تولید و عرضه بهداشتی این فرآورده‌ها است و سازمان دامپزشکی برنامه‌های مختلفی در طول سال در دست اجرا دارد تا اطمینان حاصل شود که فرآورده‌های سالم و بهداشتی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

وی افزود: بدین منظور در تمام ایام سال اکیپ‌های بازرسی و نظارتی بر مراکز تولید، نگهداری، توزیع و عرضه این فرآورده‌ها نظارت می‌نمایند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان تصریح کرد: در این راستا در سال ۱۴۰۲ کارشناسان دامپزشکی بر کشتار ۳ میلیون و ۱۷۸ هزار قطعه طیور، ۷۷ هزار و ۲۳۸ رأس گاو، ۱۳ هزار و ۳۱۸ نفر شتر و ۲۱ هزار و ۵۶۶ رأس گوسفند و بز در کشتارگاه‌های استان نظارت کردند تا گوشت سالم و بهداشتی تولید شود.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۳ هزار و ۳۴۷ مورد بازدید از مراکز نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌ها صورت گرفت که یک هزار و ۹۲۲ مورد غیربهداشتی کشف شد و ۶۷۲ مورد نمونه‌برداری از محصولات مشکوک منجر به معدوم‌سازی ۶۸ تن فرآورده غیربهداشتی شد و دراین‌خصوص ۱۷۷ متخلف به مراجع قضایی معرفی و ۱۱۶ مرکز غیربهداشتی پلمب شد.

جانفدا اذعان کرد: ازآنجایی‌که یکی از معضلات مهم استان سیستان و بلوچستان عرضه دام زنده و کشتار غیرمجاز دام است که به علت عدم نظارت بر دام و گوشت عرضه شده خطر جدی شیوع بیماری‌های واگیر و خطرناک وجود دارد، از شهروندان عزیز تقاضا می‌شود از خرید هرگونه گوشت دام و طیوری که در خارج از کشتارگاه کشتار شده و مراکز غیرمجاز عرضه می‌شود خودداری کنند تا سلامت خود و خانواده‌شان به خطر نیفتد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • معرفی مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی