Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@20:53:26 GMT

پرداخت ۹۸ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در گناباد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۶۰۵۷

پرداخت ۹۸ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در گناباد

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید جعفر احمدی روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری گناباد افزود: ۱۴۴ پرونده برای استفاده از ۸۹۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی تبصره ۱۸ به کارگروه مربوطه استانی ارسال شده که از این میزان ۶۴ پرونده به میزان ۳۰۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال مصوب شد.

وی ادامه داد: در نهایت تاکنون ۴۱ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال در قالب ۱۸ پرونده در بخشهای جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه ای به افراد متقاضی پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی بیان کرد: سهمیه کلی اعتبارات تبصره ۱۶ گناباد هم در سالجاری ۶۳۳ میلیارد ریال بود که از این میزان ۳۴۷ میلیارد ریال در قالب ۳۵۳ پرونده به بانکهای عامل معرفی شدند و در نهایت ۵۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال در قالب ۵۹ پرونده به متقاضیان پرداخت شد.

فرماندار گناباد نیز ضمن تاکید بر لزوم همکاری بیشتر و روان سازی پرداخت تسهیلات توسط بانکهای عامل به متقاضیان گفت: رشد و توسعه اقتصادی، صنعتی و کشاورزی این شهرستان در سایه همکاری بانکها و موسسه های اقتصادی در پرداخت تسهیلات به طور کامل محقق می شود.

رضا نصیری اظهار داشت: بانکها و موسسه های اقتصادی در راستای قوانین و ضوابط سیستم خود تا جایی که امکان دارد علاوه بر روان سازی خدمات و کاهش بروکراسی اداری در پرداخت تسهیلات به متقاضیان از جمله اقشار ضعیف و متوسط جامعه در رونق اشتغالزایی  شهرستان گناباد سهیم باشند.

وی با اشاره به تلاشهای مسوولان مربوطه و از جمله نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی برای اختصاص اعتبارات و تسهیلات اشتغالزایی از بخشهای مختلف و از جمله بنیاد برکت و علوی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و صندوق کارآفرینی و امید گفت: باید با هم افزایی و همکاری بیشتر بانکها با آسان و روان سازی خدمات، متقاضیان دارای شرایط از تسهیلات فوق برخوردار شوند.

فرماندار گناباد گفت: در شرایطی کنونی بانکها باید با روان سازی خدمات سعی کنند که گرهی از کار اشتغال باز کنند و در توسعه اشتغالزایی شهرستان سهیم باشند، در این راستا مسوولان مربوطه در سنوات آینده باید هر سال یک کار مهم اقتصادی و اشتغالزایی را به عنوان الگو معرفی و در کنار سایر بخشها مورد حمایت قرار دهند.

۱۷۲ واحد صنعتی در بخشهای صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها هزار و ۲۷۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۲۸۴ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

از مجموع چهار هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و ۴۰۰ واحد فعال است. حدود ۵۰۰ شرکت تعاونی نیز با اشتغال بیش از ۶  هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان فعالیت دارند.
مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب‌ها اشتغال زایی گناباد پرداخت تسهیلات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی گناباد پرداخت تسهیلات اشتغال زایی گناباد پرداخت تسهیلات شهرستان گناباد پرداخت تسهیلات میلیارد ریال روان سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم پرداخت شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، سید رسول میرخلفی، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان گفت: در طرح نهضت ملی مسکن نیز تاکنون برای افزون بر هشت هزار پرونده تسهیلات مصوب پرداخت شده است.

میرخلفی گفت: ۵۱.۸ همت منابع مالی استان قم طی سال گذشته در مجموع به ۲۱۱ هزار فقره پرونده معرفی شده به بانک‌ها پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، منابع بانکی استان قم ۲۰ درصد رشد داشته و بیست و یکمین استان کشور از نظر سهم منابع مالی بوده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان ادامه داد: همچنین استان قم با رشد ۴۱ درصدی مصارف منابع مالی در سال گذشته در رتبه دوم کشور قرار گرفته که یک موفقیت قابل‌توجه برای این استان است.

میرخلفی با اشاره به بهبود وضعیت و نسبت بین منابع و مصارف بانکی خاطرنشان کرد: نسبت بین منابع و مصارف منابع مالی استان هم اینک به ۸۳ درصد رسیده است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم اظهار داشت: ۷۹ همت مجموع منابع مالی قم در بین ۲۱ بانک فعال در این استان بوده است.

وی عنوان کرد: ۹ همت تسهیلات قرض‌الحسنه تکلیفی نیز سال گذشته برای ۱۲۱ هزار پرونده پرداخت شده که بخش مهمی از آن در حوزه ازدواج، فرزندآوری و خوداشتغالی بوده است.

دیگر خبرها

  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • تأکید معاون استانداری لرستان بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال
  • وام اشتغال‌زایی، به نام فقرا به کام اغنیا
  • پرداخت تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم
  • تاکید بر لزوم پرداخت وام‌های تکلیفی در شهرستان بستان آباد
  • تسهیلات ۸ هزار پرونده طرح نهضت ملی مسکن قم پرداخت شده است
  • محرومیت‌زدایی امیدبخش بسیج سازندگی در کردستان + فیلم
  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن
  • فرسودگی ۳۰ درصد مدارس گناباد
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی