Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@13:17:58 GMT

مجوز صادرات مرکبات ایران به چین صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۶۱۴۹

مجوز صادرات مرکبات ایران به چین صادر شد

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از دریافت مجوز صادرات مرکبات به چین خبر داد و گفت: به‌زودی مجوز صادرات محصولات لبنی به این کشور نیز دریافت می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: امسال می‌توانیم فقط با روسیه تا پنج میلیارد دلار صادرات مصالح ساختمانی داشته باشیم، معادن گرانیت زیادی هم داریم و با توجه به نیاز روسیه، ظرفیت صادرات وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی صفری با بیان اینکه رایزن‌های بازرگانی قوی نیاز است و آن‌ها را برای بخش خصوصی تأمین می‌کنیم، افزود: جایی که ضعف است و بازار را نمی‌شناسید حتماً این کار را برای فعالان اقتصادی جهت صادرات به خارج انجام می‌دهیم.

او با اعلام اینکه اولویت در تبادلات تجاری با کشور‌های همسایه را بر این گذاشتیم که کریدور شمال جنوب و شرق به غرب را فعال کنیم، اعلام کرد: سال گذشته حجم مبادلات ما از این طریق از 5 به 10 میلیون تن رسیده است و امسال نیز امیدواریم که به 20 تن برسد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه یکی از کار‌های خوبی که در مازندران انجام شده است را سواپ نفت عنوان و بیان کرد: سواپ نفت قزاقستان راه افتاده و به‌زودی سواپ نفت روسیه هم راه می‌افتد و در این زمینه‌ها قرارداد‌هایی در شرف انجام است.

صفری موضوع مهم دیگر را صادرات ایران به روسیه و قزاقستان به‌طور ویژه در بخش مرکبات و مصالح ساختمانی عنوان کرد که نیاز منطقه است و در مرحله نخست، قرارداد دو ساله‌ای با آن‌ها بسته شده است.

او همچنین از دریافت مجوز صادرات مرکبات به چین گفت که به‌زودی نیز مجوز صادرات محصولات لبنی به چین دریافت می‌شود و این را هم نوید داد که به دنبال دریافت مجوز صادرات کیوی و سیب به چین هستیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: علاوه بر صادرات در زمینه‌های مرکبات، کیوی، برنج، لبنیات و ... باید صادرات خدمات مهندسی و پزشکی را هم موردتوجه قرار بدهیم که این مهم با جدیت از سوی کشورمان دنبال می‌شود و البته به این دلیل که وزارتخانه‌ها با وزارت امور خارجه در این امور ارتباط خوبی دارند؛ گام‌های خوب و رو به پیشرفتی برداشته شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه مجوز صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۶۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه‌ای موضوع مجاز بودن وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به ثبت سفارش ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی، به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به مسافران اربعین حسینی را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه خطاب به وزارت راه و شهرسازی، وزارت صمت، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی آمده است: هیات وزیران در جلسه ۱۴۰۳/۲/۹ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی صنعت، معدن و تجارت و کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بند (ث) تبصره (۱۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور تصویب کرد:

۱- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی مسافر، تنظیم بازار و ارائه خدمات بهینه به زائرین و مسافرین اربعین حسینی ثبت سفارش واردات (۲ هزار) دستگاه اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از پنج سال با تایید وزارت راه و شهرسازی و تایید تامین قطعات و وجود شبکه خدمات پس از فروش توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت و تطابق با استاندارد کارخانه سازنده در زمان ساخت خودرو مجاز است.

۲- سود بازرگانی هرگونه واردات اتوبوس که با تفیید وزارت کشور جهت جا به جایی مسافرین اربعین حسینی استفاده می‌شود مشمول پنجاه درصد (۵۰) تخفیف است. دستورالعمل نحوه اجرای این بند توسط وزارت کشور و با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری صادر شد+ سند
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • ۲۵ اردیبهشت آخرین مهلت صدور مجوز‌های الکترونیکی
  • جزیره هرمز پیشتاز در صدور مجوز الکترونیکی/اعلام آخرین مهلت دریافت مجوز‌های الکترونیکی صنفی
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل