Web Analytics Made Easy - Statcounter

ستاره شناسان در حال برنامه ریزی یک پروژه برای خارج کردن یک شئ فرازمینی هستند. این شئ یک شهاب سنگ کوچک از منظومه ستاره‌ای دیگر است که در سال ۲۰۱۴ با انرژی معادل حدود ۱۲۱ تن TNT به اقیانوس آرام برخورد کرد.

بر اساس گزارش لایو ساینس، این تیم از دانشگاه هاروارد امیدوار است که تکه‌هایی از این صخره بین ستاره‌ای که به CNEOS ۲۰۱۴-۰۱-۰۸ معروف است را در اعماق اقیانوس پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سراج، اخترفیزیکدان در دانشگاه هاروارد و اولین نویسنده مقاله منتشر شده جدید پیدا کردن چنین قطعه‌ای را نشان دهنده اولین تماس بشر با موادی بزرگتر از غبار خارج از منظومه شمسی می‌داند. سراج منشا بین ستاره‌ای این جرم را با اطمینان ۹۹ درصد در یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ شناسایی کرد، اما در می ۲۰۲۲ بود که این موضوع از سوی فرماندهی فضایی آمریکا تأیید شد.

هیچ شاهد شناخته شده‌ای مبنی بر برخورد این شئ به زمین وجود ندارد. گفته می‌شود این شهاب سنگ در حدود ۱۶۰ کیلومتری سواحل پاپوآ گینه نو با انرژی معادل ۱ درصد انرژی بمب هیروشیما به اتمسفر برخورد کرد.

اکنون به نظر می‌رسد که این شهاب سنگ با عرض نیم متری، اولین جرم بین ستاره‌ای کشف شده در منظومه شمسی بوده است. پیش از این، یک شی مستطیل شکل به نام Oumuamua این عنوان را داشت. این سنگ فضایی که در سال ۲۰۱۷ در طی بررسی آسمان کشف شد، با سرعت ۹۲ هزار کیلومتر در ساعت از منظومه شمسی عبور کرد.

کشتی پروژه گالیله برای کشف قطعه‌های این شهاب سنگ، از قابلیت مغناطیسی استفاده خواهد کرد و به مدت ۱۰ روز در امتداد بستر دریا حرکت می‌کند تا قطعه‌هایی به اندازه ۰.۱ میلی متر را بازیابی کند.

بیشتر بخوانید

تلاش محققان برای پیدا کردن شهاب سنگی که ۸ سال پیش بر زمین افتاد

 

باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهاب سنگ منظومه شمسی شهاب سنگ ستاره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۷۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) آتش سوزی عظیم در اسکله تاریخی کالیفرنیا

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم شهاب حسینی و پارسا پیروزفر نیامده رکورد شکنی کرد
  • (ویدئو) آتش سوزی عظیم در اسکله تاریخی کالیفرنیا
  • تصاویر هوایی ویرانی عظیم در خان‌یونس را نشان می‌دهد
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی + جزئیات ۳عملیات دیگر
  • واشنگتن و لندن ناتوان از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما در دریا
  • ماهواره نوا رویداد تلخ سفید شدن مرجان‌ها را ثبت کرد