Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه قطری با منطقی و واقع‌گرایانه توصیف کردن واکنش پکن به سفر «تحریک‌آمیز» اخیر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان، دلیل عدم هدف قرار دادن هواپیمای حامل این مقام 82 ساله آمریکایی را مورد بررسی قرار داد. سفر تحریک‌آمیز و جنجالی اخیر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان، و پاسخ پکن به این اقدام، همچنان سوژه گزارش‌های رسانه‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روزنامه قطری «رأی الیوم» با انتشار یادداشتی در این خصوص که چرا چین هواپیمای حامل پلوسی را هدف قرار نداد تا رضایت هوادارانش را جلب کند، نوشت که پکن برای انجام سناریوی حمله به تایوان، تنها ۴۸ ساعت زمان نیاز دارد و این زمان برای آن‌که غرب بخواهد واکنشی در حمایت از تایوان نشان دهد، کافی نیست.

واکنش منطقی و واقع‌گرایانه پکن به سفر پلوسی

در مقدمه این یادداشت آمده است: «تمام دنیا منتظر واکنش چین به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان بود و همزمان با فرود هواپیمای پلوسی در فرودگاه این جزیره که پکن آن را بخشی از خاک خود می‌داند، و از این امر کوتاه نخواهد آمد، همه نفس‌ها در سینه‌ها حبس بود. اما این هواپیما پس از گرفتن مجوز رسمی فرود، سالم به زمین نشست».

بر این اساس، انتقاد‌ها یا امید‌ها در اردوگاه مؤید چین درباره واکنش پکن به این اقدام پلوسی، به سطح هدف قرار دادن هواپیمای پلوسی یا حداقل ندادن مجوز فرود آن در تایوان رسیده بود، اما وزارت خارجه چین که گفته بود پاسخ «قاطع و سخت» به این سفر خواهد داد، اعلام نکرده بود که این پاسخ به سطح هدف قرار دادن هواپیمای پلوسی و سرنگونی آن خواهد رسید. بلکه مقصود پکن این بود که نحوه تعامل با این سفر، واقع‌گرایانه و منطبق بر منطق سیاسی و فهماندن این مسئله به آمریکایی‌ها که نمی‌توان با تایوان به عنوان یک کشور مستقل که بخشی جدایی‌ناپذیر از خاک چین است، خواهد بود.

چرا پکن هواپیمای پلوسی را هدف قرار نداد؟

نگارنده در ادامه نظر برخی از ناظران سیاسی را تایید می‌کند که اگر چین هواپیمای پلوسی را هدف قرار می‌داد در واقع هواپیمای یک مقام آمریکایی ۸۲ ساله را مورد حمله قرار داده بود در حالی که او و هیأت همراهش، تهدیدی نظامی برای چین نبودند. در چنین حالتی منادیان جهاد آزاد، انتقاد‌ها علیه چین را آغاز می‌کردند، زیرا پلوسی بالاترین مقام قوه مقننه در ایالات متحده به شمار می‌رود و زخمی کردن یا کشتن او با اصول چینی که به قوانین بین‌المللی احترام می‌گذارند و همچنین با سیاست‌های پکن که از ایالات متحده برای دخالت در امور کشور‌های منطقه و اقداماتی نظیر کودتا‌ها، ترور‌ها و براندازی نظام‌های مختلف با برپا کردن جنگ‌ها، انتقاد می‌کند، در تضاد است.

نویسنده معتقد است که اشتیاق به واکنش چین در اردوگاه طرفدار پکن، در جهت دیگر، در پاسخ متفکرانه و مؤثر آن نهفته است نه پاسخ پوپولیستی که به نفع چین به عنوان صاحب قدرتمندترین اقتصاد نوظهور، نیست. کشوری که در حال آماده شدن برای رهبری جهان و پایین کشیدن ایالات متحده از عرش است. به اعلام یک مرکز پیشرو در پژوهش‌های اقتصادی، چین تا سال ۲۰۲۸ به بزرگترین اقتصاد جهان تبدیل خواهد شد، یعنی حتی پنج سال زودتر از آن‌چه که پیشتر انتظار می‌رفت. مرکز مطالعات اقتصاد و بازرگانی (CEBR) - مستقر در بریتانیا - همچنین گزارش داد که همه‌گیری کرونا و پیامد‌های اقتصادی آن به نفع چین بود. مدیریت ماهرانه پکن برای این بحران، این کشور را به اصلی‌ترین اقتصاد جهانی تبدیل خواهد کرد که در سال‌های آتی، در جهان گسترش خواهد یافت.

پاسخ سخت پکن به تایوان

در این یادداشت آمده است: چین پاسخ به سفر پلوسی را با محاصره اقتصادی تایوان و جلوگیری از صادرات مواد غذایی آن، آغاز کرد. سپس ارتش چین نشان داد که چیزی به نام «آب‌های سرزمینی» برای این جزیره وجود ندارد، یعنی تایوان بخشی از چین است و ناوگان چینی در آب‌های سرزمینی خودش دریانوردی می‌کند. پکن با حمله به سرور ارتباطات وزارت دفاع تایوان و تمدید مانور‌های نظامی در اطراف تایوان تا روز دوشنبه پیش، به عنوان بخشی از واکنش بزرگ‌تر چین که با حمله رسمی به تایوان و الحاق رسمی آن به سرزمین چین خاتمه می‌یابد، احساس عدم راحتی خیال تایوان را تقویت کرد.

پکن برای تصرف تایوان تنها ۴۸ ساعت زمان نیاز دارد

به اعتقاد نویسنده، چینی‌ها اگر برای حمله به تایوان تصمیم بگیرند، زیاد منتظر نخواهند ماند و تایوان ظرف تنها ۴۸ ساعت از شروع حمله تصرف می‌شود و در حالی که غرب سعی دارد پکن را با تله حمله تحریک آمیز به دام بیاندازد، تنها ۴۸ ساعت تهاجم، راه را بر غرب برای هرگونه پاسخی خواهد بست. روزنامه «تلگراف» به نقل از منابع آگاه دیپلماتیک درباره سناریوی حمله به تایوان نوشت که با توجه به تجربه جنگ کنونی در اوکراین، جهان برای مقابله با شوک حمله روسیه به اوکراین، دو روز زمان نیاز داشت، اما در صورت آغاز حمله به پکن، ظرف دو روز، پکن خود را برای دستیابی به دستاورد‌های برگشت ناپذیر در تایوان آماده می‌کند.

سناریو‌های پکن برای حمله به تایوان

بر این اساس، حمله چین برای کنترل تایوان، مبتنی بر چهار سناریو خواهد بود. اول: محاصره تایوان از همه طرف. دوم: کنترل جزیره‌های کوچک در استان فوجیان است که در ۱۰ کیلومتری سرزمین اصلی چین قرار دارند. سوم: آغاز حمله هوایی ضمن اجتناب از هدف قراردادن غیرنظامیان. در نهایت، برجسته‌ترین سناریو، تهاجم کامل به تایوان است.

در ادامه این یادداشت آمده است: جنگ الکترونیک عامل اساسی و مهمی است که چین به آن متوسل خواهد شد و با از کارانداختن پدافند هوایی تایوان و ایجاد سردرگمی در میان ساکنان آن، نیروی اراده آن‌ها را برای دفاع معنوی و نظامی از این جزیره از بین خواهد برد.

به اعتقاد نگارنده، ایالات متحده تلاش دارد تا این ایده را ترویج دهد که تایوان بخشی از چین نیست و به آن وابسته نیست. این ایده‌ای است که با جسارت دادن اجازه سفر پلوسی به چین و با هماهنگی دولت جو بایدن آغاز شد. در حالی که بایدن تلاش کرد ادعا کند که انتخاب انجام این سفر را به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا داده است. چیزی که چین و حتی محافل سیاسی و اجتماعی آن را به خوبی درک کردند. «راجر واترز» هنرمند مشهور بریتانیایی در خصوص این موضوع هشدار داد و در خصوص ترویج این ایده به CNN گفت: «تایوان بخشی از چین است... شما پروپاگاندایی را که به راه انداخته‌اید، باور دارید. آیا این چین بود که به عراق حمله کرد و یک میلیون نفر را کشت؟ از خود بپرسید که چین به چه کشور‌هایی حمله کرده و مردم آن را قتل عام کرده است؟».

واکنش عاقلانه کشور‌های عربی به اقدام تحریک‌آمیز آمریکا

بر این اساس، در حاشیه تاکید واشنگتن بر خشم چین، کشور‌های عربی ازجمله کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس مانند امارات و کویت به سرعت حمایت خود را از اصل «چین واحد» اعلام کردند. زیرا این کشور‌ها متوجه شدند که اگر حمایت خود را از موضع متحد آمریکایی خود در مورد استقلال دولت چین اعلام کنند، مرتکب اشتباه بزرگی خواهند شد. زیرا حتی اگر دولت آمریکا قصد خود در تغییر وضعیت موجود در تایوان را نفی کند، اقدامات آن چیز دیگری را نشان می‌دهد.

«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در خصوص این بدخواهی آمریکا گفت: «تاکتیک معمول آمریکا این است که ابتدا مشکلاتی را ایجاد کند و سپس از آن برای رسیدن به اهداف خود استفاده کند، اما این رویکرد در مورد چین کارساز نخواهد بود».

پکن دیر یا زود به تایوان حمله می‌کند

به اعتقاد نویسنده، مردم تایوان مانند مردم اوکراین سرانجام متوجه خواهند شد که سفر پلوسی برای آن‌ها نتایج فاجعه‌باری خواهد داشت. شاید ساکنان تایوان زمانی که ارتش چین وارد خاک این جزیره شود همان‌طور که با آب‌های این جزیره برخورد کرد و آن را بخشی از حاکمیت خود دانست، رفتار کند، متوجه این شوند که سفر پلوسی به آرزوی جدایی‌طلبی یا خودمختاری تایوان پایان داد. هرچند که شماری از ساکنان تایوان پیش از سفر پلوسی درباره خطرات این امر به دولت خود هشدار داده بودند و برخی از آن‌ها از پلوسی می‌خواستند که به جزیره‌شان نزدیک نشود، زیرا جهنم خشم چین پس از خروج پلوسی از تایوان در انتظار آن‌ها خواهد بود، و به نظر می‌رسد این پیش‌بینی آن‌ها به حقیقت پیوسته است.

در پایان این یادداشت آمده است: «تایوان تخمین زده که حمله چین ممکن است در اوایل سال ۲۰۲۳ رخ دهد، اما این تخمین‌ها ممکن است به دلیل سفر خانم پلوسی، ۸۲ ساله و اعلام همبستگی نامناسب آن، که برای تایوانی‌ها بلا‌هایی را به همراه خواهد داشت، تغییر کند».

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: روزنامه روزنامه نگار روزنامه قانون روزنامه کیهان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا یادداشت آمده پلوسی را هدف قرار هواپیمای پلوسی حمله به تایوان ایالات متحده تنها ۴۸ ساعت تحریک آمیز سفر پلوسی کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۷۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این گزارشگر تا آخر عمر گاف نداد!

مسعود اسکویی در طول این سال‌ها که در رادیو و تلویزیون گزارشگر و گوینده اخبار بوده است، می‌گفت که تاکنون هیچ گافی نداده‌ است، راست هم می‌گفت چراکه او گزارشگری را در کنار زنده‌یاد بهمنش آموخته بود و در خاطراتش همواره از زنده‌یاد عطاءالله بهمنش یاد می‌کرد.

به گزارش ایسنا، مسعود اسکویی صبح امروز ـ چهارشنبه ـ ۱۲ اردیبهشت ماه از دنیا رفت؛ گوینده پیشکسوتی که هر بار با او تماس می‌گرفتیم با رویی گشوده و صبوری به گفت‌وگو می‌پرداخت و پاسخگوی سوالاتمان در حوزه رادیو می‌شد.  

در گزارش زیر گفت‌وگوی قدیمی با مسعود اسکویی را که از سال‌ها پیش داشتیم، مرور می‌کنیم. در این گفت‌وگو او از ۴۶ سال تجربه گویندگی گفته است.

مسعود اسکویی، گزارشگر پیشکسوت به گفته‌ی خودش از سال ۴۵ استخدام تلویزیون شد و به عنوان گوینده‌ی خبرهای سیاسی در تلویزیون حضور داشت.

سال‌ها به عنوان گوینده‌ی خبر سیاسی کار می‌کرد و چون هنوز بخش ورزشی از بخش سیاسی جدا نشده بود، اخبار ورزشی را نیز در همان جا می‌خواند. زمانی که بخش ورزشی از بخش سیاسی جدا شد، به بخش ورزشی خبر آمد و گوینده‌ی ثابت خبر ورزشی تلویزیون در ساعات ۱۹ و ۲۱ شد.

مسعود اسکویی، گزارشگر پیشکسوت رادیو و تلویزیون پس از گویندگی اخبار با گزارش‌های ورزشی آشنا شد و شروع به گزارش‌ کردن در کنار عطاء‌الله بهمنش، گزارشگر پیشکسوت کرد.

خاطره جالب از گزارشگری اسکویی در تلویزیون

مسعود اسکویی روایت می‌کرد: یادش بخیر یک استادی داشتیم آقای پیمان که همیشه می‌گفت هر مطلبی که می‌خواهید چه در رادیو و چه در تلویزیون ارائه دهید، حتما یک بار قبلش بخوانید. اشکال هم ندارد از پشت دوربین، بیننده نگاه کند؛ به هر حال یک خبر تازه در وسط برنامه به دستتان رسیده است.

می‌گفت، تلویزیون اوایل، ساعت شش تا هشت دو ساعت برنامه داشت که یک ربع آن خبر بود. از سریال و فیلم هم خبری نبود. یک روز وقتی خبرهایمان تمام شد در پایان خبری را به من دادند که نوشته بود «توجه بفرمایید امروز در ایتالیا جوانی با اتومبیل تصادف کرد و یک ... قطع شد» با توجه به اینکه قبلا این خبر را نخوانده بودم، شروع کردم این خبر را برای بینندگان بخوانم و در فکر خودم گفتم باید پایش باشد که قطع شده است؛ در حالی که زمانی که جمله‌ی بعد را خواندم این بود که پلیس پس از پنج ساعت جستجو «گوش» اش را پیدا کرده است!

به خنده می‌گوید: بالا خواندیم پا و پایین خواندیم «گوش» حالا جواب بیننده را چه می‌خواهیم بدهیم!؟

اولین گزارشگر تنیس و سوارکاری در ایران هستم

اسکویی اولین گزارشگر تنیس و سوارکاری در ایران بود. اتومبیل‌رانی، مسابقات ورزشی مثل فوتبال و فوتسال نیز از جمله ورزش‌هایی بود که گزارش می‌کرد.

خاطراتش را چنین یادآور می‌شد: «در آن زمان چون ۱۵ نفر بیشتر نبودیم، در گروه ورزش تلویزیون اکثر برنامه‌ها را گزارش می‌کردیم. فوتبال هم گزارش می‌کردم و ضمن اینکه گزارش می‌کردم اخبار هم می‌خواندم. تا اینکه پس از انقلاب سال ۱۳۶۸ من را به رادیو آوردند. خیلی سخت بود ولی خوب به رادیو آمدم.

این پیشکسوت رادیو می‌گوید: ضمن اینکه برنامه‌ها را در رادیو اجرا می‌کردم، مسابقات را نیز گزارش می‌کردم؛ البته بیشتر مسابقات والیبال و تنیس را گزارش می‌کردم و به همراه تیم‌ها به کشورهای دیگر می‌رفتم. در تهران هم مسابقات مختلفی بود که می‌رفتم و گزارش می‌کردم.»

فوتبال ایران و استرالیا خیلی برایمان هیجان داشت

اسکویی درباره‌ی جذاب‌ترین گزارشی که تاکنون از او به یادگار مانده است، صحبت کرده و گفته بود: البته تمام مسابقاتی که گزارش می‌کنیم برای ما جذاب است؛ اما خاطرم هست زمانی که مسابقات والیبال جام ملت‌های آسیا در کشورمان بود که تیم‌های خارجی هم آمده بودند، بسیار برایم جذاب بود. به ویژه اینکه قهرمان جام ملت‌های آسیا شدیم.

او همچنین بازی فوتبال ایران و استرالیا را جزو جذاب‌ترین گزارش‌های کاری‌اش خواند و گفت: در این بازی من، مجری و گوینده‌ی برنامه بودم؛ یعنی گزارشگر نبودم اما بسیار هیجان داشت و خیلی اثرگذار بر روی کارمان بود.

به کار گویندگی بسیار عشق می‌ورزیدم

اسکویی همچنین با اشاره به اینکه زمانی که به تلویزیون وارد شد، جوانی ۲۴ ساله بود و هنوز آن پختگی لازم را پیدا نکرده بود، اظهار کرده بود: هرچه جلوتر می‌رفتم در حین کار، به کار گویندگی بسیار عشق می‌ورزیدم. گویندگی هم در تلویزیون و هم در رادیو؛ اکنون هم که تا به اینجا رسیده‌ام همین حس را دارم. از دل و جان گویندگی و کارم را دوست دارم و کم کم سعی کردم پیشرفت کنم به رادیو آمدم و اکنون به اینجایی که هستم رسیدم.

در شهرستان‌ها گزارشگران بی‌طرفانه گزارش نمی‌کنند

این گزارشگر قدیمی تلویزیون و رادیو در ارتباط با گزارشگران جوان امروزمان در شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی اظهار کرده بود: مساله‌ای که گزارشگران جوان ورزشی باید در نظر داشته باشند، بی‌طرف بودن است. حال با توجه به اینکه هر کسی ممکن است علاقه‌ای به تیمی داشته باشد اما در گزارشش نباید این امر نشان داده شود. باید طوری گزارش کند که بی‌طرف باشد. اگر در رادیو گزارش می‌کند، باید شنونده‌ی خود را حفظ کند و اینکه در رشته‌ای که گزارش می‌کند، باید مطالعه‌ی زیادی داشته باشد.

او افزوده بود: متاسفانه در شهرستان‌های ما به چشم می‌خورد که گزارشگران ما بی‌طرفانه گزارش نمی‌کنند. در تلویزیون به دلیل اینکه ۷۰ درصد تصویر است و ۳۰ درصد گوش کردن، گزارشگر هر چه بگوید و بیننده هم هر چقدر دقت کند، ۳۰، ‌ ۴۰ درصد بیشتر نمی‌گیرد؛ به دلیل اینکه حواسش همه به تصویر است. اما در رادیو ۱۰۰ درصد گوش است؛ بنابراین باید گزارشمان نسبت به تلویزیون متفاوت باشد.

اسکویی بار دیگر تاکید کرده بود: مساله‌ی بی‌طرفی خیلی مهم است که متاسفانه در شهرستان‌ها می‌بینیم و خیلی واضح است. این جانبداری در تمام رشته‌ها از جمله فوتبال، والیبال، بسکتبال، ‌ هندبال و همه اینها کاملا به چشم می‌خورد.

اسکویی با توصیه بر اینکه در تلویزیون گزارشگر نباید زیاد صحبت کند به دلیل اینکه تصویر به کمکش می‌آید، خاطرنشان کرد: متاسفانه گزارشگران جوان شهرستانی ما همین طور هزار ماشاء‌الله پشت سر هم در تلویزیون صحبت می‌کنند.

با اطلاعات کافی مسابقه را گزارش کنیم

اسکویی با توصیه نسبت به اینکه گزارشگر باید مطالعه‌ی زیادی داشته باشد و بداند جریان بازی از چه قرار است، گفته بود: الان مثل گذشته نیست، یک بچه پنج، شش ساله هم می‌تواند از من ایراد بگیرد. کوچکترین اشتباه و غلطی که داشته باشیم تماس می‌گیرند و می‌گویند. خیلی باید حواسمان جمع باشد و دقت و مطالعه کنیم و با اطلاعات کافی مسابقه را گزارش کنیم.

تاکنون هیچ گافی نداده‌ام/با دل و جان کار کردیم

اسکویی از سال ۴۵ در تلویزیون بود و سپس در ‌سال ۶۸ به رادیو آمد. تاکید می‌کرد که تاکنون هیچ گافی نداده‌ام، اینکه چیزی را جابه جا بگویم، نه این کار را نکرده‌ام. نمی‌خواستم هیچ ایرادی از من نه در تلویزیون و نه در رادیو گرفته شود.

او درباره‌ی افتتاح رادیو ورزش گفته بود: رادیو ورزش هشت تیرماه سال ۷۸ افتتاح شد و آقای جهانی، ندیری، شادابی و من چند نفری بودیم که به عنوان موسسان و بانیان شبکه ورزش حضور داشتیم. همگی با دل و جان کار کردیم و امروز شبکه ورزش جای خود را در بین همه باز کرده است.

در پخش بعضی از جمله فوتبال و جام جهانی حتی از تلویزیون جلوتر هستیم

اسکویی به رادیو بسیار عِرق داشت؛ «به جرأت می‌توانم بگویم در پخش بعضی مسابقات، از جمله فوتبال و جام جهانی، رادیو ورزش از تمام رادیوها و حتی از تلویزیون جلوتر است؛ به عنوان مثال زمانی که به همراه تیم‌ها به مسابقات کانادا رفته بودم، در مسابقات وزنه‌برداری آقای رضازاده مسابقه داشت و من هم با یک موبایل گزارش می‌کردم. اما در تلویزیون اینگونه نیست وقتی در المپیک ۲۰ رشته داریم تلویزیون نمی‌تواند پخش مستقیم همزمان داشته باشد. اما ما در رادیو همزمان می‌توانیم پوشش دهیم؛ بنابراین در اینجا از همه جلو می‌افتیم.»

ما شدیم شبکه ماشین! کسی از ما قبول نمی‌کند درجا بزنیم

این گزارشگر پیشکسوت با خنده چنین اظهار کرده بود: ما شدیم شبکه ماشین! همه برنامه‌هایمان را گوش می‌دهند؛ البته مخاطبان انتظار پخش مستقیم همه مسابقات را از ما دارند و این کار ما را یک مقدار سخت کرده است. باید دقت کنیم از اینکه هستیم بالاتر برویم.

اسکویی با بیان اینکه تا چه میزان دامن زدن به حاشیه‌های ورزشی در دستور کار رادیو ورزش است؟ گفته بود: ما در حال حاضر کاری می‌کنیم حاشیه‌مان کمتر باشد و به اصل قضیه بپردازیم. در موارد مختلف برنامه‌های علمی داریم که شاد هستند و واقعا یک تلاش همه‌جانبه است؛ به گونه‌ای که کسی نمی‌تواند بگوید ما ساعت‌ها استراحت و بیکاری داریم، همه در تلاشند و ارتباط زیادی با مسؤولان و دست‌اندرکاران ورزشی داریم بلافاصله موضوعات و انتقادات را مطرح می‌کنیم. با توجه به کارهایی که انجام می‌دهیم کسی از ما قبول نمی‌کند درجا بزنیم.

احتیاج به رادیو ورزش ۲ داریم

او با اشاره به اینکه یک رادیو به مدت ۲۴ ساعت برای ما باز هم کم است، با توجه به اینکه برنامه‌های خیلی متنوعی داریم، گفته بود: زمانی که پخش مستقیم داریم برنامه‌هایی که در آن ساعت پخش می‌شوند پخش نمی‌شوند، به هر حال بیننده توقع دارد برنامه‌ی خودش را پخش کنند و این برنامه هم شنونده‌ی خاص خودش را دارد. در اینجاست که احتیاج به شبکه‌ی دیگری تحت عنوان «رادیو ورزش» داریم تا اینگونه برنامه‌ها در ساعات مشخص خود پخش شوند. خوب است اگر «رادیو ورزش ۲» ایجاد شود، در این صورت هم شنونده‌هایی که برنامه دوست دارند، گوش می‌دهند و هم شنونده‌هایی که پخش مستقیم مسابقات را دنبال می‌کنند گوش می‌دهند.

اولین گزارش فوتبالم در کنار استادم آقای بهمنش بود

مسعود اسکویی سپس از همکاری‌اش با عطاء‌الله بهمنش گفته؛ «در تلویزیون قبل از انقلاب با آقای بهمنش همکاری داشتم، مسابقات مختلفی رفتیم که او گزارش می‌کرد و من هم در کنارش بودم. اولین گزارش من در سفر به کویت و بازی پرسپولیس با تیم القادسیه و دو تیم دیگر بود که از طرف تلویزیون من و آقای بهمنش رفته بودیم من در آنجا برای اولین بار بود که گزارش فوتبال می‌کردم ۱۰ دقیقه آقای بهمنش گزارش می‌کرد پنج دقیقه هم من گزارش می‌کردم.»

او در پایان گفت‌وگویش با ایسنا بار دیگر تاکید کرده بود: خیلی سخت بود که از تلویزیون به رادیو آمدم اما حالا با جان و دل گویندگی و کارم را دوست دارم و تاکنون که به اینجا رسیدم، بسیار به کارم عشق می‌ورزم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گوشی ویوو Y38 5G عرضه شد
  • هشدار مقام قطری درباره پیامدهای حمله اسرائیل به رفح
  • آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین
  • حمله تند روزنامه نزدیک به قالیباف به مهدی نصیری
  • جروزالم پست: موفقیت 25 درصدی سامانه های پدافندی آمریکا در رهگیری موشک های ایرانی
  • این گزارشگر تا آخر عمر گاف نداد!
  • حمله تند روزنامه نزدیک به قالیباف به مهدی نصیری /بعد عمری رادیکالیسم به کسانی رسیده که نان فحش دادن به آنها را سر سفره خود برده بود
  • تیم جدید و اروپایی اکرم عفیف مشخص شد؟
  • پیشنهادات اروپایی برای رونالدینیوی قطری‌ها
  • اکرم عفیف: رونالدینیو قطری می‌تواند به اروپا برود