Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ایجاد همراهی و تعامل میان شرکت‌های خلاق تولید بازی بازی‌سازان و متخصصان، سرمایه و مهارت‌های شناختی توسعه می‌یابد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ عطا پورعباسی عضو کارگروه بازی‌های شناختی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با بیان این‌که تعامل و همراهی میان تیم های بازی ساز و متخصصان علوم شناختی سبب توسعه سرمایه شناختی درجامعه می شود، ادامه داد: جامعه ما به شدت نیازمند توسعه مهارت های شناختی ازجمله خود تنظیمی، بازدارندگی، انعطاف پذیری و مهارت های درک خطرنسبی  است که می توان از طریق بازی به تقویت آن‌ها پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مهارت های شناختی مانند توجه دیداری، سرعت پردازش و تقویت حافظه کاری، از جمله مهارت هایی است که درعموم بازی ها به نوعی مورد هدف قرار گرفته و تقویت می‌شود. اما این مهارت ها برای نیل به اهداف فوق نیاز به بازنگری دارد.

 

نقش آفرینی بازی‌ها در ارتقای مهارت‌های شناختی

متخصص علوم اعصاب و شناختی با اشاره به اقبال عموم جامعه به بازی‌های رایانه ای، این ظرفیت را ایجاد کرده که به شرط مدیریت صحیح، بتوان بخشی از آموزش ها و توانمند سازی ها و توسعه ذخایر شناختی را از این مجرا محقق کرد.

پورعباسی، با بیان این‌که گستره بازی های دیجیتال وسعت بالایی یافته است، ادامه داد: حدود ۳ میلیارد نفر درجهان به صورت هفتگی درگیر این فضا هستند و گردش مالی بزرگی دراین حوزه درسال های اخیر ایجاد شده است. راز دراین عرصه، رویکرد همگرایانه بین تیم های بازی‌ساز و متخصصان علوم شناختی است تا در کنارهم از این ظرفیت برای توسعه سرمایه شناختی جامعه استفاده کنند.

 

برگزاری رویدادی برای توسعه بازی‌های شناختی

«گیم هایپ» رویدادی برای ساخت بازی‌های این حوزه، از تیرماه امسال آغاز و در مرداد ماه نیز ادامه دارد. دراین رویداد برنامه ‌نویسان و طراحان بازی به مدت سه هفته درکنارهم، بازی های هایپرکژوآل می سازنند و پس از ارزیابی توسط داوران به بازی های برتر جوایز نقدی تعلق می گیرد.

ساخت بازی‌های هایپرکژوال یکی از بهترین راه‌های تیم‌ سازی و محک زدن توانایی توسعه ‌دهندگان بازی‌های موبایلی دربازه زمانی کوتاه است که می توان از این ظرفیت برای ساخت بازی های شناختی نیز بهره برد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازی بازی های رایانه ای خلاقیت فناوری برنامه نویسی توسعه علوم کامپیوتر مبایل بازی سازان بازی های موبایلی شرکت های خلاق مهارت های شناختی بازی های خلاق ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی مهارت های شناختی مهارت ها بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۷۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«ایرانداک» نیروی امریه جذب می‌کند

 

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و اداره کل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ایرانداک اقدام به جذب نیروی امریه با تاریخ اعزام اول مردادماه ۱۴۰۳ می‌کند.

واجدین شرایط می‌توانند از تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با مراجعه به نشانی https://amriye.msrt.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

همچنین، در صورت وجود هر گونه سوال، متقاضیان می‌توانند از طریق ایمیل pakniat@irandoc.ac.ir با این پژوهشگاه در ارتباط باشند.

شرایط اختصاصی به این شرح است:

داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا دکتری؛

رشته‌های تحصیلی موردنیاز:

مهندسی/علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات، ریاضی کاربردی

مهارت‌های موردنیاز (یکی از موارد زیر) :

مسلط به مباحث مهندسی نرم‌افزار و حداقل یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی (ترجیحا سی‌شارپ) و پایگاه داده،

مسلط به مباحث امنیت اطلاعات و تحلیل لاگ،

مسلط به مباحث شبکه، و دارای گواهی دوره‌های CCNA یا مجازی‌سازی.

مدیریت، علوم اطلاعات، مهندسی صنایع

مهارت‌های عمومی  مورد نیاز: مسلط به آفیس، آشنایی با جستجوی علمی پیشرفته و تهیه گزارش‌های علمی، آشنایی با شیوه نامه‌نگاری و مکاتبات اداری، روابط عمومی بالا.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
  • خلاقیت؛ موتور رشد شهرها
  • «ایرانداک» نیروی امریه جذب می‌کند
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • حمایت از طراحی و ساخت ابزار‌های شناختی توسط ستاد علوم شناختی
  • موافقت با خواهرخواندگی بندرعباس با پنج شهر آسیایی
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد