Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@17:02:53 GMT

عوارض خوابیدن با شکم خالی

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۷۸۰۷

عوارض خوابیدن با شکم خالی

وقتی گرسنه میخوابی، این اتفاق تو بدنت می افته گرسنه خوابیدن چه عوارضی دارد ؟ 1. بدخلق شدن 2. از دست رفتن توده ی عضلانی 3. افزایش وزن 4. کاهش انرژی 5. منظم شدن وعده های غذایی 6. کم خوابی 7. کاهش وزن وقتی گرسنه میخوابی، این اتفاق تو بدنت می افته

به گزارش اقتصاد آنلاین، شاید شما هم از آن دست افرادی باشید که تصمیم گرفته اند برای کم کردن وزن یا هر دلیل دیگری، شام را از برنامه ی غذایی خود حذف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتمالا تصور می کنید حذف این وعده ی غذایی برایتان مزیت هایی دارد.

اگرچه خوابیدن با شکم خالی در افراد مختلف، اثرات متفاوتی دارد اما کارشناسان ضرر این کار را بیشتر از فایده ی آن می دانند.

در ادامه می خواهیم ببینیم گرسنه خوابیدن چه مضرات و فوایدی دارد.

گرسنه خوابیدن بر اساس تحقیقا دانشمندان نه تنها فوایدی ندارد بلکه دارای عوارضی از قبیل موارد زیر میباشد که تمامی این عوارض را تک به تک توضیح خواهیم داد.

کم خوابی

افزایش وزن

از دست رفتن توده ی عضلانی

منظم شدن وعده های غذایی

کاهش انرژی

بدخلق شدن

کاهش وزن

گرسنه خوابیدن چه عوارضی دارد ؟ 1. بدخلق شدن

اگر بدون صبحانه به سر کار بروید، در حالی که شب گذشته هم گرسنه خوابیده اید، قطعا بدخلق خواهید شد. تحقیقات نشان می دهد زمانی که چیزی نخورده باشیم سطح سروتونین یعنی همان هورمون تنظیم رفتار، دچار نوسان می شود و این مسأله روی بخش های کنترل خشم در مغز اثر می گذارد.

2. از دست رفتن توده ی عضلانی

اگر شب ها گرسنه بخوابید، تمام تلاش هایتان در باشگاه برای تقویت عضلات تان را هدر خواهید داد. تحقیقات نشان می دهد خوابیدن با معده ی خالی می تواند آن دسته از مواد مغذی بدن را از بین ببرد که برای تبدیل پروتئین به عضله ضروری هستند. در این حالت بدن برای کسب انرژی شروع به تخریب عضلات می کند.

برای آنکه بیشترین بهره را از روزهای ورزش کردن تان ببرید، سعی کنید چند ساعتی پیش از خواب شام بخورید و آب کافی بنوشید، اما از پرخوری پرهیز کنید. احساس سیری آرامش بخش این امکان را می دهد تا خوابی راحت و مناسب داشته باشید و در عین حال بدن می تواند تمامی فعالیت های شبانه ی خود را انجام دهد.

3. افزایش وزن

بسیاری از مردم تصور می کنند گرسنه خوابیدن مزیت هایی دارد. اما در حقیقت، هر چه بیشتر احساس گرسنگی کنید، احتمال آنکه بعداً پرخوری کنید بیشتر است. اگر برای خوردن غذا تا زمانی که به شدت گرسنه شوید صبر کنید، ممکن است قند خون تان افت کند و بنابراین تمایل پیدا می کنید هر غذایی را بخورید.

بدتر آنکه خوابیدن با معده ی خالی می تواند منجر به پرخوری در زمان صبح شود. این مسأله قند خون را به شدت بالا می برد و طی بقیه ی ساعات روز سوخت و ساز بدن را درگیر یک چرخه ی معیوب می کند. شب پیش از خواب یک تکه شکلات تلخ یا چند عدد مغز بخورید تا صبح روز بعد پرخوری نکنید.

4. کاهش انرژی

شاید تصور کنید که بدن شب ها نیازی به انرژی ندارد اما بدن شما بیست و چهار ساعته انرژی مصرف می کند و کالری می سوزاند. بنابراین باید انرژی مورد نیاز آن را تأمین کنید تا حتی زمانی که خواب هستید راندمان بدن حفظ شود. اگر گرسنه به خواب بروید، تمام شدن انرژی بدن تان اثراتی طولانی مدت بر باقی روزتان خواهد داشت، بنابراین قبل از خواب کمی غذا بخورید.

5. منظم شدن وعده های غذایی

تعیین یک برنامه ی منظم برای وعده های غذایی تأثیر زیادی در دستیابی به اندام متناسب دارد. اگر با معده ی خالی بخوابید، صبح بسیار گرسنه از خواب بیدار می شوید و آمادگی آن را دارید که یک صبحانه ی کامل بخورید.

اگر صبحانه ی شما سرشار از فیبر و پروتئین باشد، مدت زمان بیشتری سیر می مانید و در نتیجه برنامه ی غذایی تان منظم خواهد شد. داشتن یک برنامه ی منظم غذایی مزایای زیادی برای فرآیند کاهش وزن و سبک زندگی سالم دارد، چون این شیوه شما را تشویق می کند در طول روز از افراط در خوردن تنقلات پر کالری پرهیز کنید.

6. کم خوابی

وقتی بدون خوردن شام به رختخواب می روید، گرسنگی باعث می شود مدام غلت بزنید و به راحتی به خواب نروید. حتی زمانی که بالاخره به خواب می روید احساس گرسنگی مغز را هوشیار نگه می دارد و در نتیجه نمی توانید خواب کافی و عمیقی داشته باشید.

به علاوه، تحقیقات نشان می دهد کم خوابی می تواند عوارض جانبی منفی ای داشته باشد، مثل کاهش سوخت و ساز بدن، افزایش اشتها، تضعیف سیستم ایمنی بدن و افزایش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان و دیابت.

بنابراین اگر امیدوارید که با نخوردن شام، وزن خود را کم و سلامتی خود را حفظ کنید، باید بدانید که گرسنه خوابیدن می تواند نتیجه ی عکس داشته باشد.

7. کاهش وزن

تحقیقات نشان می دهد دیر غذا خوردن در شب ها منجر به افزایش وزن می شود. خوابیدن با یک معده ی پر می تواند باعث افزایش سطح انسولین و گلوکز در جریان خون شود و از آنجایی که فعالیت بدنی در زمان شب کمتر است، وقتی خواب هستید بدن کالری های اضافی را تبدیل به چربی می کند. بعضی کارشناسان معتقدند بین زمان شام و صبحانه دست کم باید ۱۲ ساعت فاصله باشد.

در تحقیقی مشاهده شد موش هایی که ۱۶ ساعت چیزی نمی خوردند (اما رژیم غذایی شان مواد چرب و پر کالری بود) هم وزن موش هایی بودند که برنامه ی غذایی عادی و رژیم غذایی سالمی داشتند. با این حال اگر شب ها بدون شام می خوابید باز هم باید در طول روز از افراط در خوردن شیرینی جات پرهیز کنید. مواد مغذی وعده های غذایی تان باید کافی و متعادل باشد تا شب ها زمان خواب احساس گرسنگی نکنید.

 

منبع: دلگرم لینک کوتاه لینک کپی شد ۰ این مطلب برایتان مفید است؟ ارسال نظر اخبار سلامت شکم گرسنه گشنگی شکم خالی اخبار مرتبط در این ساعات غذا بخورید تا لاغر شوید ۱۴۰۱/۵/۱۹ خواص ضد سرطان گلپر ۱۴۰۱/۵/۱۹ گوشت گیاهی چیست؟ فواید و مضرات آن را بشناسید ۱۴۰۱/۵/۱۹ با خوردن این ۱۰ منبع پروتئینی چربی های شکم را آب کنید ۱۴۰۱/۵/۱۹ ۴ میوه ای که چاقتان می کند ۱۴۰۱/۵/۱۹ مدت زمان نرمال پریود چقدر است؟ ۱۴۰۱/۵/۱۹ آخرین ویدیو ها انقلاب بنیادی در حوزه بنزین؛ سهمیه سوخت به افراد به جای خودرو ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۲۱:۰۱ میم کوین چیست؟ ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۲۰:۳۳ افزایش حقوق بازنشستگان پذیرفته شد ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۱۹:۵۴ مردم نگران بدتر شدن وضعیت اقتصادی نباشند ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۱۹:۴۰ گل تماشایی ستاره جدید پرسپولیس + فیلم ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۱۹:۳۷ بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی سامسونگ گوشی اپل، آیفون گوشی شیائومی ارسال نظر

خرید نرم افزار هلو صرافی ارز دیجیتال خرید ارز دیجیتال خرید تتر خرید بیت کوین نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۱ قیمت مسکن آخرین خبر ها ۲۳:۲۴ اصلاح بخش هایی از دستورالعمل تاسیس، فعالیت و اساسنامه شرکت های مشاور سرمایه گذاری ۲۳:۱۶ امیرعبداللهیان: پیام خود را از طریق اروپا به آمریکا منتقل کرده ایم ۲۳:۱۳ رونالدو کلینیک جدیدش را افتتاح کرد ۲۳:۰۹ قصد ازدواج داری، عادات بد ماه های مختلف و بشناس ۲۳:۰۲ روزی که ۲۴ ساعت نیست ۲۲:۵۶ جمع آوری دکور «خندوانه» ۲۲:۳۲ گفت و گوی وزیر امور خارجه ایران و عمان درباره آخرین تحولات مذاکرات هسته ای ۲۲:۲۹ شکستن قولنج چه عوارضی دارد؟ ۲۲:۲۴ آشنایی با یک پلتفرم فروش آنلاین خودرو ۲۱:۴۷ مبنای اینترنت خبرنگاری اطلاعات وزارت ارشاد است ۲۱:۳۸ ازدواج دیرهنگام چه عواقبی دارد؟ ۲۱:۱۷ اگر کسی این نشانه ها را داشت از او دوری کنید ۲۱:۰۹ حقوق بازنشستگان کی افزایش می یابد؟ ۲۱:۰۱ انقلاب بنیادی در حوزه بنزین؛ سهمیه سوخت به افراد به جای خودرو ۲۰:۴۷ فکر می کنی خونت موریانه داره؟ + نشانه های وجود موریانه در خانه ۲۰:۳۳ میم کوین چیست؟ ۲۰:۲۳ ارزهای دیجیتال جهان را کربن زدایی می‌کنند؟ ۲۰:۰۰ از دولت گلایه مندیم و در جلسات مختلف اعلام نارضایتی کرده ایم ۱۹:۵۴ افزایش حقوق بازنشستگان پذیرفته شد ۱۹:۴۸ آخرین وضعیت وام مسکن روستایی ۱۹:۴۴ خوردن جوانه ها خوب است یا بد؟ ۱۹:۴۰ مردم نگران بدتر شدن وضعیت اقتصادی نباشند ۱۹:۳۷ گل تماشایی ستاره جدید پرسپولیس + فیلم ۱۹:۲۷ ادارات منطقه سیستان تعطیل شد ۱۹:۲۷ مادران بخوانند؛ آنچه باید درباره چهاردست و پا راه کودکتان بدانید ۱۹:۱۹ علاقه جالب ابتهاج به ورزش + فیلم ۱۹:۰۵ آسیب های جبران ناپذیر ورزش به مفاصل ۱۹:۰۱ قانون کاهش تورم که تورم را تشدید می کند! ۱۸:۵۷ بیماری «تاکی کاردی» قلب +عوارض و درمان ۱۸:۴۴ آمادگی صددرصدی بانک رفاه برای مشارکت در طرح‌های توسعه ای فولاد مبارکه ۱۸:۳۸ چهره های خلاق و نابغه دنیا چه ویژگی هایی داشتند؟ ۱۸:۳۲ گرمای کم سابقه، واحدهای تولید قارچ را تعطیل کرد / زیان بیش از ۶ هزار تومانی تولید هر کیلوگرم قارچ ۱۸:۱۲ قیمت مصرف کننده آمریکا در ماه جولای به ۸.۵ درصد رسید ۱۸:۱۰ والدین بخوانند؛این کارها را برای فرزندانتان نکنید ۱۸:۰۶ جاذبه های گردشگری پرتغال و زیبایی های این کشور ۱۸:۰۲ لیگ برتر فوتبال بدون تماشاگر شد! ۱۷:۵۶ ۱۸ عادت که شما را از خوشی دور می کند ۱۷:۴۰ پاسخ دیجی‌کالا به چالش‌های فروش آنلاین کتاب ۱۷:۳۳ رگ های بیرون زده چه هشداری می دهند؟ ۱۷:۳۱ ایرباس به ایران برمی‌گردد؟ ۱۷:۲۵ انقلاب بنیادی در حوزه بنزین؛ سهمیه سوخت به افراد به جای خودرو ۱۷:۱۵ اعمال ویژه شهادت امام سجاد (ع) ۱۷:۰۹ برای بالا رفتن عمر کابینت، چکار کنیم؟ ۱۷:۰۳ قیمت عجیب برای بلیت افتتاحیه لیگ برتر + عکس ۱۶:۵۷ چند نفر وام فرزندآوری گرفتند؟ ۱۶:۵۲ کاخ سفید: بایدن از بازرسی اقامتگاه ترامپ از قبل اطلاع نداشت ۱۶:۵۰ ست میز مدیریت و کنفرانس ۱۶:۴۶ قیمت حامل های انرژی امسال افزایش نمی‌یابد ۱۶:۴۳ چرا می گن گیلاس را باید شب ها بخورید؟ ۱۶:۴۱ چرا بعد از خرید پشیمون میشم؟ + توصیه هایی برای درست خرید کردن اقتصادآنلاین حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه تبلیغات ارز دیجیتال

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اخبار سلامت شکم گرسنه گشنگی شکم خالی تحقیقات نشان می دهد وعده های غذایی گرسنه خوابیدن افزایش وزن ۱۴۰۱ ۰۵ ۱۹ ۱۴۰۱ ۵ ۱۹ برنامه ی کم خوابی کاهش وزن ی غذایی معده ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۷۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، توصیه می‌کنیم از غذاهای سالم مصرف کنید. هر اتفاقی، از استرس کار گرفته تا نگرانی‌های مالی، مشکلات سلامتی ممکن است سبب پرخوری عصبی باشد. ما توصیه‌هایی را برای شما داریم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟

آرزوی خیلی از افراد این است که با کاهش اشتها، وزن کم کنند. ما در متن زیر راهکار سریع برای رفع گرسنگی کاذب را به شما در مقاله زیر خواهیم گفت. به عبارتی خیلی بهتر این که خود را به گرسنگی سالم وصل کنید. روش‌های دور زدن حس «گرسنگی»، برای رژیم و لاغری و کم کردن اشتها، وجود دارد.

حذف حس گرسنگی

برای رژیم و لاغری و کم کردن اشتها، حرف‌های زیادی وجود دارد. هر فردی یک نظری می‌دهد و هر چه بیشتر تلاش می‌کنید، کمتر به نتیجه دلخواه می‌رسید. آن‌هایی که می‌خواهند لاغر شوند و البته تلاش هم می‌کنند، اما هنوز نتیجه دلخواه را پیدا نکرده اند، شاید بتوانند با این ۴ روش ساده، تا اندازه‌ای آرزوی خود را محقق کنند.

آووکادو را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید

با اینکه آووکادو چرب است، اما خاصیت چاق کنندگی که ندارد هیچ، چربی‌های غیراشباع مونو نیز دارد که برای بدن مفید هستند و باعث می‌شوند تا فرد برای مدت طولانی احساس سیری داشته باشد. بر اساس گزارش مجله تغذیه در آمریکا، افرادی که دچار اضافه وزن هستند اگر نیمی از یک آووکادو را به ناهار خود اضافه کنند، در سه ساعت بعدی تا ۴۰ درصد تمایل خود به زیاد غذا خوردن را از دست می‌دهند. در بازه زمانی ۵ ساعتی نیز این تمایل حدود ۲۸ درصد کاهش خواهد داشت. آووکادو یکی از بهترین مواد خوراکی سیرکننده است که در همه فصل‌های سال موجود است.

جویدن آدامس

جویدن خاصیت بسیاری دارد. البته منظورمان جویدن و قورت ندادن است. دانشمندان هلندی در تحقیقاتی از مردم خواستند تا غذای خود را به مدت یک یا ۸ دقیقه بجوند، اما آن را قورت ندهند. پس از ۳۰ دقیقه، آن‌ها آزمایش کردند و متوجه شدند کالری غذاها وارد بدن افراد شده است.

همچنین ثابت شد، افرادی که غذاها را ۸ دقیقه جویده بودند، ۱۹ درصد غذای کمتری از گروه دوم که یک دقیقه جویده بودند، غذا خورده اند. بنابراین، جویدن آدامس‌های بدون قند پس از غذا نه تنها باعث خوشبویی دهان می‌شود بلکه میزان حس گرسنگی را در فرد کاهش می‌دهد.

کربوهیدرات بخورید

در رژیم‌های غذایی کربوهیدرات همیشه کم یا حذف می‌شود. اما بدانید با ممنوع کردن همه کربوهیدرات ها، شما احساس گرسنگی بیشتری خواهید داشت. بهترین روش استفاده از کربوهیدرات، خوردن میوه، سبزیجات و غلات است. این مواد برای مدت طولانی انسان را سیر نگه می‌دارند و برای خوردن غذاهای چرب و سنگین تمایل کمتری خواهید داشت. کربوهیدرات‌های سفید را می‌توانید در سیب‌زمینی پیدا کنید. سیب‌زمینی نشاسته پایدار دارد که برای مدت طولانی احساس سیری به آدم می‌دهد. بر اساس تحقیقات منتشر شده در مجله تغذیه انگلستان، نشاسته‌های پایدار تا ۲۴ ساعت انسان را سیر نگه می‌دارند و باعث می‌شوند تا روزانه ۳۲۰ کالری کمتری مصرف شود.

ورزش

برخلاف تصور عموم، ورزش باعث ایجاد حس گرسنگی در فرد نمی‌شود. بر اساس تحقیقاتی که در برزیل انجام شده اند، دویدن هنگامی که احساس گرسنگی دارید باعث فعال شدن سلول‌های ارسال پیام سیری می‌شوند و حس گرسنگی را مهار می‌کند. هنگامی که واقعا احساس گرسنگی دارید، یک وعده اسنک کوچک که فیبر زیادی دارد، همچون سیب یا یک کاسه جودوسر به شما کمک می‌کند تا کاملا احساس سیری داشته باشید.

منبع: تابناک

انتهای پیام/

کد خبر: 1228822 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • توزیع کنسرو انفجاری بین مردم گرسنه غزه! +عکس
  • راهکارهایی برای کمتر گرسنه شدن
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • فرار یک بوفالو از چنگ شیرهای گرسنه + فیلم
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • فیلم/ خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار
  • با جوراب خوابیدن خوب است یا بد؟ | چه کسانی نباید با جوراب بخوابند؟
  • حقایقی درباره خوابیدن که شاید نمی‌دانید (فیلم)
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • عادت عجیب زرافه‌ها در خوابیدن؛ زرافه چطور می‌خوابد؟