Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@01:14:10 GMT

مقام نظامی یمنی: در کنار تلاش برای صلح آماده جنگ هستیم

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۷۹۴۰

مقام نظامی یمنی: در کنار تلاش برای صلح آماده جنگ هستیم

به گزارش ایرنا از المسیره، سرلشکر «جلال رویشان» افزود: ما برای صلح تلاش می‌کنیم و به دنبال آن هستیم و در چارچوب حق دفاع، آزادی خاک و استقلال در تصمیم گیری سیاسی برای جنگ آماده‌ایم.

وی با اشاره به رژه نیروهای پلیس نظامی گفت: پیامی که این رژه برای کشورهای متجاوز دارد این است اگر باز گردید [به جنگ] بازمی‌گردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نخست وزیر در امور امنیتی و دفاعی خطاب به فارغ التحصیلان دانشکده افسری افزود: آتش بس برای سومین بار تمدید شد و شما ضامن اجرای مفاد این آتش بس هستید.

رویشان همچنین بر اهمیت توقف تجاوز به یمن، آزادی اراضی این کشور و پایان محاصره و آزادی در تصمیم گیری ملی مستقل تأکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تجاوز صهیونیست‌ها به فلسطین به ویژه با توجه به سرسپردگی کشورهای سازش کار مستلزم حمایت مقاومت برای یاری رساندن به مردم فلسطین است.

«هانس گروندبرگ» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن سه‌شنبه هفته گذشته از توافق طرف‌های یمنی برای تمدید ۲ ماهه آتش بس خبر داد.

وی گفته بود: تمدید آتش بس یمن در بر گیرنده تعهد طرف‌ها برای مذاکره برای دستیابی به یک توافق گسترده‌تر است.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد.

پیشتر «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود که آتش‌بس یمن با نقض مکرر آن توسط ائتلاف سعودی تقریبا از بین رفته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

برچسب‌ها جنگ یمن یمن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ یمن یمن جنگ یمن یمن آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۷۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است

کودکان بومی اوکراین همیشه حاضر نیستند اوکراین را دوست داشته باشند، حتی در آن سوی اقیانوس. ویکتوریا اسپارتز، تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره ایالات متحده که در اوکراین به دنیا آمده است، با تخصیص کمک به کی یف مخالفت کرد. 

آسوشیتدپرس با استناد به منابع خود گزارش داد این نماینده کنگره از همکارانش خواست که به جای عملیات خارجی، کنترل بهتری بر سرمایه‌های آمریکایی داشته باشند. اکنون هر دو بخش کنگره آمریکا (سنا و مجلس نمایندگان) بیشتر مشغول آماده سازی و واگذاری بسته کمکی که اخیرا برای اوکراین تصویب شده، هستند.

اسپارتز برای تأکید بر تمرکز خود بر مسائل آمریکا اخیراً اظهار داشت که برای محافظت از مردم آمریکا احساس "مسئولیت" می‌کند. این سیاستمدار در تفسیر خود درباره وضعیت کنونی تاکید می‌کند که امنیت مرز‌های خارجی باید اولویت بالاتری برای کنگره باشد.

او اخیرا گفته ظاهراً باید همیشه از اوکراین حمایت کند. اما این درست نیست، زیرا او معتقد است که ۶۱ میلیارد دلار اختصاص داده شده به اوکراین هدر خواهد رفت.

قانونگذاران واشنگتن به تازگی بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین تصویب کردند. ۲ مقام آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند ایالات متحده در حال آماده سازی یک بسته کمک نظامی به ارزش یک میلیارد دلار برای اوکراین است. این بسته کمک‌های نظامی نخستین بخش از لایحه کمک‌های تخصیص یافته از سوی کنگره به ارزش ۶۱ میلیارد دلار به کی یف است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • تنها نماینده اوکراینی الاصل کنگره آمریکا با تخصیص کمک به اوکراین مخالف است
  • تمدید مهلت ثبت‌ نام در آزمون استخدامی معلمان ویژه بشاگرد و جزایر هرمزگان
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • اولین زیردریایی نظامی ساخت چین تحویل پاکستان شد
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • رهبران مقاومت در غزه آماده نبرد در رفح هستند
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید