Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاسی فردا: اروپا بسته پیشنهادی خود را برای احیای برجام بست و آمریکا نیز آن را بلافاصله پذیرفت اما تهران رویه سکوت پیش گرفت تا پس از بررسی های بیشتر پاسخ دهد.

محمدعلی پورمختار در گفتگو با خبرنگار فردا درباره پاسخ احتمالی تهران به پیشنهاد برجامی اروپا گفت: اروپا و آمریکا در یک خط و مسیر حرکت می کنند، منتها هر کدام به یک زبانی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول مذاکرات همواره اروپایی ها را کنار آمریکا دیدیم، به ویژه بعد از آنکه ترامپ از برجام خارج شد و اروپا قول داد مسیر مالی جدایی را برای ایران ایجاد کند تا معاملات بازرگانی و جابه جایی پول در قالب برجام صورت بگیرد اما در نهایت این کار را انجام نداد.

وی افزود: گرچه هنوز متن پیشنهاد اروپا برای احیای برجام منتشر نشده اما می شود پیش بینی کرد که این پیشنهاد بیشتر در راستای منافع آمریکا و اروپا است. البته مذاکره کنندگان ایرانی نیز اطلاعاتی درباره گفتگوهای برجامی منتشر نمی کنند که همین مسئله مورد انتقاد بسیاری از مسئولان، صاحب نظران و نمایندگان مجلس قرار دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به مطالبات ایران برای احیای برجام اظهار کرد: اخذ تضمین های عینی و عملی برای اجرای تعهدات برجامی و لغو واقعی تحریم ها از جمله خواسته های منطقی ایران است چون با وجودی که ایران به تعهدات خود جامه عمل پوشاند، ترامپ از برجام خارج شد یا آمریکا حتی در دوره اوباما تعلیق تحریم ها را دور زد و آنها را با عنوان دیگری برگرداند.

وی ادامه داد: اگر متن پیشنهاد اروپا منتشر شود بهتر می‌تواند از سوی صاحب نظران فنی، اقتصادی، حقوقی، سیاسی و امنیتی مورد نقد و نظر قرار بگیرد. در مجموع سیاست منطقی بر رویکرد مذاکراتی ما حاکم است اما رفتار تحکمی اتحادیه اروپا می تواند به روند گفتگوها آسیب بزند.

پورمختار بیان کرد: وضعیت بدتر از این نخواهد شد و لذا اگر منافع ملت ایران در بسته پیشنهادی اروپا درنظر گرفته نشود، تیم مذاکره کننده هسته ای این بسته را نخواهد پذیرفت.

منبع: فردا

کلیدواژه: اوباما ایران ملت ایران نمایندگان مجلس هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۸۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به سیتی: دی‌بروینه پیشنهاد عربستان را رد نکرده

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه‌های عربستانی در یک سال اخیر هزینه‌های گزافی برای به خدمت گرفتن ستاره‌های بزرگ حاضر در فوتبال اروپا پرداخت کرده‌اند و موفق شده‌اند بازیکنانی مانند کریستیانو رونالدو، کریم بنزما، نیمار و سادیو مانه را به خدمت بگیرند.

به نظر می‌رسد که این روند قرار است در پنجره نقل و انتقالات تابستانی پیش رو هم ادامه داشته باشد و پیشنهادهای قابل توجه از سوی آنها در چند ماه اخیر به دست بازیکنان بزرگ دیگری که در فوتبال اروپا حضور دارند رسیده است که یکی از آنها دی بروینه است.

چند رسانه انگلیسی چند هفته قبل خبر داده بودند که پیشنهاد هنگفت دستمزد 70 میلیون یورو در سال از سوی عربستان به این ستاره بلژیکی ارائه شده و حالا منابع نزدیک به این بازیکن خبر داده‌اند که او هنوز این پیشنهاد را به صورت رسمی رد نکرده است.

منچسترسیتی مایل است که دی بروینه را در فصل آینده هم حفظ کند چون او هنوز هم یکی از بازیکنان مطمئن و کلیدی این تیم به حساب می‌آید اما مشخص نیست که تصمیم او در پایان فصل جاری در این باره چه خواهد بود و شاید باید منتظر یک انتقال غافلگیرکننده دیگر باشیم.

دیگر خبرها

  • رسانه عبری متن توافق پیشنهادی مبادله اسرا را منتشر کرد
  • حماس با پیشنهاد مصر موافقت کرد
  • ادعای رسانه صهیونیست:حماس با پیشنهاد مصر موافقت کرد
  • هشدار به سیتی: دی‌بروینه پیشنهاد عربستان را رد نکرده
  • نه به مسی، بازی در اروپا برای یک فصل دیگر
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • عقب‌نشینی تل‌آویو از شروط خود در توافق پیشنهادی با مقاومت فلسطین
  • جزئیات منتشر شده در رسانه‌ها از طرح پیشنهادی رژیم صهیونیستی به حماس