Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، یوسف افشارنیا مدیرکل این مرکز اظهار داشت: جهاد تبیین در جبهه انقلاب اسلامی، همان جهاد رسانه‌ای به شمار می‌رود و جهاد تبیین فرصت مناسبی است برای کسانی که رسانه در اختیار دارند و از این ظرفیت می‌توانند برای تبیین اندیشه‌های امامین انقلاب، دستاوردها، اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی و همه خوبی‌ها و ارزش‌هایی که در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در جنگ روایت‌ها برای بی اثر کردن، تغییر و تحریفشان مورد هجمه دشمن قرار گرفته اند، استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جهاد تبیین را همان مجاهدت و تلاش رسانه‌ای عنوان کرد و افزود: این جهاد از تغییر، تحریف آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، بیانات امام راحل و منویات مقام معظم رهبری جلوگیری می‌کند.

افشارنیا اضافه کرد: ما به عنوان اصحاب رسانه و فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی با شناخت نسبت به ظرفیت هامان در جهاد تبیین و علم به اینکه مخاطبان اصلی یا جهادگران عرصه تبیین، صاحبان قلم، اندیشه و تفکر هستند و رسانه در اختیارشان است، می‌توانیم با زبان، بیان و قلم به این موضوع مهم کمک کنیم.

بیشتر بخوانید

کار خبرنگاران مصداق امر به معروف و نهی از منکر است

وی رعایت ویژگی‌های خبری، جنبه‌های زیبایی شناختی و هنری را اولین اصل در تبیین و روشنگری برای فعالان عرصه خبر و رسانه عنوان کرد و اظهار داشت: پرداخت هنرمندانه به موضوع همراه با التزام، اعتقاد، تعهد، عزمی جزم و جدی و جهادی بودن از ویژگی‌های افرادی است که در عرصه تبیین مشغول فعالیت هستند.

افشارنیا گفت: عدالت موضوع مهمی است که باید در جهاد تبیین به آن دقت شود و رسالت اصلی مان را که همان تبلیغ اندیشه‌های ناب اسلام و انقلاب اسلامی و برگرفته از آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب است، به همگان نشان دهیم.

قلم خبرنگاران مرز بین حق و باطل است

سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: قلم خبرنگاران مرز بین حق و باطل است و اهمیت و جایگاه رسانه، رسالت خبرنگار و روایتگری در طول تاریخ به قدری والا و مهم است که در دوره امامت امام حسین (ع) و در کربلا، جعل یک خبر و جهالت باعث می‌شود مردم، حق و باطل را تشخیص ندهند و شاهد وقایع فجیعی باشیم و در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، انتقال درست بیانات امام راحل در زمان تبعید به مردم، سرنوشت انقلاب را به خوبی رقم می‌زند.

وی افزود: یک خبر می‌تواند نا امیدی مردم، نا امنی جامعه و حتی وقوع جنگ بین دو کشور را به دنبال داشته باشد و تلاش در جبهه و سنگری به عنوان خبرگذاری و رسانه، جهاد و ایثارگریی است که کمتر از یک جنگ نیست.

سردار اکبری با اشاره به سختی کار خبرنگاران، این حرفه را یکی از مطالبات به حقی دانست که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و اضافه کرد: اصحاب رسانه و نیرو‌های انقلابی در بحث مطالبه گری، زبان گویا و چشم بینای مردم در حق بینی، حق گویی و حق شناسی هستند.

وی جهاد تبیین و روایتگری صحیح دور از تحریف را وظیفه تمام مردم و مسئولان دانست و بیان داشت: حق گویی و حق طلبی، اطلاع رسانی و روایتگری درست خبرنگاران و خبرگزاری ها، از تحریف دستاورد‌های انقلاب اسلامی جلوگیری می‌کند و آن‌ها را صحیح و سالم به نسل‌های آینده می‌رساند.

جبهه حق و آگاهی بخشیدن به افکار عمومی دو رسالت اساسی رسانه‌ها است

حجت الاسلام سید امان الله حسینی صدر مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه چهارمحال و بختیاری با اشاره به مأموریت خطیری که حضرت امام حسین (ع) بر عهده حضرت زینب (س) گذاشت، گفت: رسالت مهم حضرت این بود که پیام‌های امام سجاد (ع) را ابلاغ کند، چنانکه حضرت زینب (س) به اندازه تمام رسانه‌های تاریخ، مأموریت داشت و توانست افشاگری دشمن، دفاع از حقیقت و معرفی خاندان پیامبر را به قدری درست انجام دهد که حتی دشمن را تحت تأثیر اقدامات خود قرار داد.

وی افشاگری چهره باطل، تحلیل تفکر و اندیشه دشمن، همچنین تبیین جبهه حق و آگاهی بخشیدن به افکار عمومی را دو رسالت مهم و اساسی رسانه و دست اندرکاران آن دانست و افزود: اصحاب رسانه باید نظام مقدس جمهوری اسلامی را معرفی کند و پیام امام انقلاب و نظام را به دنیا برساند.

حجت الاسلام حسینی صدر اضافه کرد: اصحاب رسانه و خبرنگاران باید از حضرت زینب (س) الگو بگیرند چراکه آن حضرت پیام رسانی و بصیرت افزایی را همزمان با هم انجام می‌داد و از روی ایمان، اعتقاد قلبی و اخلاص، جهادی عمل می‌کرد و به مردم آگاهی می‌بخشید.

وی جهاد تبیین را وظیفه و رسالت خطیر اصحاب رسانه دانست و گفت: حقایق و پدیده‌ها باید تبیین شوند و پاسخ درست و رسا، به موقع و در زمان خود داده شود.

حجت الاسلام حسینی صدر به نقد منصفانه و آگاهی بخشی در بستر‌های مناسب از جمله دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مأموریت‌های مهم رسانه ها، امیدآفرینی و ایجاد نشاط در جامعه است که باید زمینه نشاط در جامعه فراهم شود و امید و شادی را در جوانان که آینده سازان کشور هستند بوجود آورد.

به مناسبت روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، نشستی با حضور مدیرکل صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان، مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، جمعی از خبرگزاری‌ها و خبرنگاران مطبوعات و روزنامه‌های استان صورت گرفت.

در پایان این نشست از جمعی خبرنگاران و خبرگزاری‌های مطبوعات و روزنامه‌های استان، تجلیل به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدا و سیما جهاد تبیین روز خبرنگار چهارمحال و بختیاری انقلاب اسلامی اصحاب رسانه جهاد تبیین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۹۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان گفت: شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی محسوب شده و حساسیت فوق العاده‌ای در برابر حرکات نفوذی در اندیشه اصیل اسلامی داشت.

حجت الاسلام علی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: اگر فهم سیاسی بالاتر و تحلیل بهتری وجود داشته باشد، انقلابی و ضد انقلابی بهتر از یکدیگر تمایز داده می‌شوند و هم چنان که در ابتدای انقلاب انواع گروه‌ها و جریان‌های چپ و راست وجود داشت و اگر افراد تحلیل خوبی داشتند، جزئی‌تر وارد مسائل شده و فرق انقلابی و ضد انقلابی را بهتر درک می‌کردند.

وی با تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و نقش بارز ایشان در تفکر اسلامی تصریح کرد: شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی محسوب شده و حساسیت فوق العاده‌ای در برابر حرکات نفوذی در اندیشه اصیل اسلامی داشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان خاطرنشان کرد: شهید مطهری به برخورد انفعالی اکتفا نمی‌کرد بلکه اول دیدگاه جهان بینی اسلامی را بیان و سپس تألیف می‌کرد.

نوری یکی از خصوصیات شهید مطهری را جدال احسن در مسائل مهم و افکار انحرافی مانند ماتریالیسم عنوان و تاکید کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های شهید مطهری در نقد اندیشه‌های مخالف، پرهیز از مطلق گرایی است و این بدین معنا است که نه عینک خوش بینی میزند تا به اعمال دیگران نظر کنند و نه عینک بدبینی به چشم داشتند که دیگران را مقصر بدانند.

وی اضافه کرد: استاد شهید مرتضی مطهری، معلم بزرگی برای دیروز، امروز و فردای کشور است و ایشان متفکری دین شناس بود که در برابر التقاط، نفاق و تهاجم فرهنگی غرب و شرق ایستاد و اسلام ناب و اسلام فقاهتی را ترویج داد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج امام حسین (ع) اصفهان تصریح کرد: ایشان همچنین از دیگر ویژگی‌های این متفکر اسلامی را انصاف علمی عنوان کرد و ادامه داد: شهید مطهری در پاسخگویی به شبهات و نقد اندیشه‌ها، روحیه استکباری و بزرگ اندیشی نداشت و بر همین اساس ایام گرامیداشت مقام این استاد شهید تحت عنوان هفته عقیدتی سیاسی در سپاه نام گرفته است.

کد خبر 750079

دیگر خبرها

  • برای حفظ اسلام روحانیون در میدان باشند و با جان خود دفاع کنند
  • امام صادق(ع) نهضت علمی بزرگی را در جهان اسلام پی‌ریخت
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • تبیین و ترویج اندیشه های مهدوی در عصر شیخ الائمه
  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم
  • مجالس شهدا میدان مقدس و اطهر حضرت فاطمه(س) است
  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • سردار شکارچی: مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور باید آرایش تهاجمی بگیرند
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود