Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@08:23:09 GMT

واکنش تقوی به توهین میرحسین موسوی به مدافعان حرم

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۹۱۰۷

واکنش تقوی به توهین میرحسین موسوی به مدافعان حرم

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی  در واکنش به توهین میرحسین موسوی به مدافعان حرم، گفت: واقعاً یک انسان تا چه حد می‌تواند تنزل کند و از ارزش‌های والای جامعه، مردم و انقلاب اسلامی فاصله بگیرد.

وی متذکر شد: زمانی که میرحسین موسوی نخست وزیر بود و در مملکت ما مسئولیت داشت، خیلی دم از مردم می‌زد اما الان از ارزش‌های مردم و انقلاب اسلامی دور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موسوی باید بگوید که حضور میلیونی مردم در تشییع جنازه سردار سلیمانی را چگونه معنا می‌کند؟ مگر ندید که میلیون‌ها انسان آمدند و برای سردار دلاورمان اشک ریختند و زاری کردند؟ پس چرا این حرف‌ها را علیه شهدا می‌زند؟ مردم ما با آگاهی، شناخت و بینش از سردار سلیمانی تجلیل کردند. موسوی و امثال وی نمی‌توانند حرکت مردمی را نسبت به سردار سلیمانی نادیده بگیرند.

تقوی ادامه داد: واقعاً اگر کسی الفبای مسائل سیاسی را بداند و با منطقه و موضع‌گیری های مستکبران جهان آشنا باشد، اینگونه حرف نمی‌زند. موسوی به فرض با مسئولان داخلی کشور یکسری اختلافاتی داشته باشد، اما نباید حرکت عمومی انقلاب اسلامی را به غلط تفسیر کند.

وی یادآور شد: اردشیر زاهدی، وزیر امور خارجه ایران در دوران پهلوی که فردی ضدانقلاب بود و سوابق خودش و خانواده‌اش مشخص است، درباره سردار سلیمانی و ارزش‌های ایران مطالبی را مطرح کرد و در مقطعی گفته بود من به سردار سلیمانی افتخار کرده و خواهم کرد. این نشان می‌دهد میرحسین موسوی حتی از زاهدی طاغوتی هم عقب‌مانده‌تر و کمتر است. به عبارت دقیق‌تر، طاغوتی‌های فراری هم در برابر شهامت سردار همدانی و سردار سلیمانی سر تعظیم فرو آوردند اما موسوی این مباحث ناروا را مطرح می‌کند.

موسوی از سردار همدانی کینه دارد

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز با اشاره به توهین و جسارت میرحسین موسوی به سردار همدانی، گفت: موسوی این اظهارات را برای انتقام‌گیری مطرح کرده است چرا که سردار همدانی یکی از عوامل مهمی بود که فتنه ۸۸ را در تهران مهار کرده بود. سردار همدانی به مردم و انقلاب اسلامی خدمات زیادی کرد و با مدیریت و فرماندهی صحیح خود جلوی بسیاری از فجایع را گرفت. میرحسین موسوی نشان داد که از سردار همدانی کینه عمیق دارد چرا که سردار همدانی نگذاشت فتنه ۸۸ توسعه پیدا کند و کشور به هم بریزد. ایثار، فداکاری و جان‌فشانی های سردار همدانی با طرح این مباحث باطل از بین نمی‌رود.

تقوی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان نباید در برابر این صحبت‌های تند موسوی سکوت کنند، اظهار داشت: الان زمانی است که اصلاح‌طلبان باید مرزبندی‌های خود را کاملاً مشخص و روشن کنند. اصلاح‌طلبان باید در زمان فتنه ۸۸ هم اعلام موضع می‌کردند، اما این کار را نکرده و خط خود را مشخص نکردند.

وی تاکید کرد: الان هم کسانی که با میرحسین موسوی بوده و دل به او بسته بودند و همچنان پیوند خود را با وی حفظ کردند، باید مشخص کنند که آیا در کنار سردار سلیمانی و مدافعان حرم هستند، یا در کنار میرحسین موسوی؟

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت میرحسین موسوی از داعش، افزود: کلینتون اعلام کرده بود که ما داعش را ایجاد کردیم تا انقلاب اسلامی را از بین ببریم. آنان داعشی‌های شرور را به جان مردم انداختند و می‌خواستند جلوی بیداری اسلامی را بگیرند. داعش و رژیم اشغالگر قدس با جنایات خود در حق انسانیت اجحاف می‌کنند و انسان‌های مظلوم قربانی می‌شوند. جای تأسف دارد که موسوی از داعش حمایت کرده است.

تقوی گفت: موسوی یک زمانی آنقدر خودش را روشن‌فکر نشان می‌داد که اصلاً کسی جرئت نداشت از روشن‌فکری صحبت کند و این افراد روشن‌فکری را ارثیه خودشان می‌دانستند. گاهی اوقات ممکن است فردی از روی دلسوزی یا اصلاح امور نامه یا بیانیه‌ای بنویسد، اما بنده در اظهارات موسوی دلسوزی ندیدم و فقط پر از کینه‌توزی و انتقام‌گیری بود و به دنبال آن بود که همه ارزش‌ها، شکوه انقلاب و نظام را زیر سوال ببرد. موسوی ابایی ندارد که حتی دانش هسته‌ای و دفاعی کشور را هم به دلیل کینه‌توزی‌های خود زیر سوال ببرد و نادیده بگیرد، اما باید بداند که با طرح این مباحث کینه‌توزانه راه به جایی نمی‌برد.

منبع: مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: میرحسین موسوی سردار همدانی مدافعان حرم سید رضا تقوی میرحسین موسوی انقلاب اسلامی سردار سلیمانی سردار همدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۹۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار جمعی از بانوان قرآن پژوه به نقش زن در طول تاریخ در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی اشاره کرد و گفت: امروز جایگاه بانوان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و نباید به بهانه‌های مختلف جایگاه آنها را متزلزل کرد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیات قرآن پیرامون حجاب گفت: آنچه مسلم است وجوب حجاب است و باید در جامعه اسلامی به آن عمل شود و از بی‌حجابی به عنوان یک منکر جلوگیری شود.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: همانطور که از خطاب قرآن هم استفاده می‌شود از امر به پیامبر (صلی الله علیه و آله) که به زنان خود ابلاغ کن؛ مسئولان هم باید از خود کارگزاران و کارمندان خود شروع کنند، قبلا هم گفتم آیا صدا و سیما برای حجاب فرهنگ سازی کرده یا خلاف آن عمل نموده است؟ امروز وضعیت حجاب در ادارات دولتی چگونه است؟ آیا نهادهای فرهنگی به وظیفه خود عمل کرده و موضوع حجاب را فرهنگسازی نموده و توانسته اند به این همه هجمه در فضای مجازی در این باره پاسخ دهند؟ باید اینها را درست کرد، مردم ببیند که ما از خودمان شروع کردیم بهتر می‌پذیرند.

مرجع تقلید شیعیان در پاسخ به سوالی، طرح فراجا را با در نظر گرفتن رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر لازم وضروری دانسته و تاکید کرد: فراجا برنامه‌ای را در این زمینه آغاز کرده بنام طرح نور که امری مبارک و مورد حمایت است.

آیت الله نوری همدانی افزود: اگر جایی هم یک مامور ناخواسته اشتباه کرد نباید اصل این طرح زیر سؤال برود و پلیس که وقف ایجاد امنیت در کشور است و هنوز در حال شهید دادن است را تضعیف کنیم؛ و از جلوگیری منکر بزرگ بی حجابی دست برداشت.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: مکرر درباره اقتصاد و معیشت مردم داد زدیم و نگران زندگی مردم هستیم، برای برطرف شدن ربای خانمان سوز در بانک‌ها فریاد زدیم، درباره جلوگیری از فساد تذکر دادیم و ادامه می‌دهیم و به همان ترتیب درباره حجاب به شدت حساس هستیم و تذکر درباره بی حجابی طبق قانون و شرع وظیفه است.

آیت الله نوری همدانی افزود: عده‌ای از فضلای محترم در حرم تجمع داشتند و بعضی‌ها هم به دفتر ما مراجعه کردند و از باب وظیفه شرعی نامه‌ای دادند و نگران موضوع حجاب بودند، ولی بعضی‌ها زیر سؤال می‌بردند که چرا درباره مسائل دیگر حوزه حساس نیست و گاهی هم می‌گویند تا وضعیت اقتصادی حل نشود، تا اختلاس حل نشود، تا فلان موضوع حل نشود به حجاب پرداخته نشود.

مرجع تقلید شیعیان گفت: از قرار اطلاع مجلس مشغول بررسی لایحه عفاف و حجاب است که باید با متخصصین امر و دلسوزان مشورت و مطابق با قانون و شرع مقدس اسلام باشد.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: من به بعضی‌ها که درباره جلوگیری از این منکر بی حجابی حرف دارند عرض می‌کنم وصیت نامه شهدا را بخوانید چقدر این عزیزان درباره حجاب سفارش می‌کنند اینان جان دادند، تا ارزش‌ها از بین نرود و بدانیم کوتاهی در این موضوع گناه است.

کد خبر 848148 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر ویژه زنان - حجاب فراجا

دیگر خبرها

  • فیلم| واکنش شهید سردار سلیمانی به یک تصمیم در فصل پنجم سریال پایتخت
  • (ویدیو) تعریف متفاوت محسن هاشمی از فائزه، مهدی و میرحسین موسوی
  • واکنش توهین‌آمیز سپهر حیدری خطاب به امید نورافکن + عکس
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • ماجرای اظهار نظر سردار سلیمانی در سریال پایتخت ۵
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • چرا سردار سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی در سریال پایتخت ۵ مخالفت کرد؟
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است