Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، صبح امروز در جلسه اقتصادی استان که با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزاداری ماه محرم، گفت: استان البرز سرشار از ظرفیت‌های بالقوه است که برای بهره برداری از آنها باید برنامه محور و دقیق اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البرز از سوی مقام معظم رهبری به ایران کوچک لقب گرفته از این رو با رنگین کمانی از اقوام ایرانی با انسجام و همگرایی به فرصتی در مسیر توسعه استان تبدیل شده اند.

عبداللهی گفت: در این استان ۱۲ شهرک صنعتی خصوصی و دولتی، ۱۷ لکه صنعتی با ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی که از این تعداد ۱۵۰ واحد، برند ملی محسوب می‍‌‌‌شوند.

وی با بیان اینکه بزرگترین شهرک صنعتی کشور در شهرستان اشتهارد مستقر است، افزود: این استان در بسیاری از تولیدات اثرگذار، رتبه نخست کشور را دارد که قطب تولید ماکارونی، ۷۰ درصد تامین و تولید داروی ساخت داخل در کشور، رتبه اول تولید مواد غذایی و قطعات خودرو و... از جمله آنها است.

استاندار البرز گفت: بر این باور هستم که با توجه به کیفیت تولیدات در کشور، صادرات روند مطلوبی ندارد بنابراین باید برنامه ریزی ویژه ای برای این منظور صورت گیرد.

وی افزود: استان البرز تولیدات ارزشمندی در حوزه های مختلف دارد و بخصوص در بخش دانش بنیان که مد نظر مقام معظم رهبری در شعار سال بوده، می تواند برای کشور تاثیر محسوسی داشته باشد.

عبداللهی گفت: این استان ظرفیت‌های فراوانی دارد که در راستای سیاست های دولت محترم سیزدهم با اهداف و برنامه ها همگام باشد.

وی افزود: ضرورت دارد که برای توسعه صادرات بویژه گسترش همکاری ها با کشورهای همسایه، تسهیلات و حمایت های لازم را از تولید کنندگان داشته باشیم.

انتها پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: صادرات ظرفیت اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۹۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی

محسن رستمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ گفت: استان قزوین در حوزه صادرات محصولات صنعتی همواره روند رو به رشدی را سپری کرده و به لحاظ توانمندی در عرصه‌های تولیدی توانسته جنبه بین المللی پیدا کند.

وی به حضور هشت واحد تولیدی از استان قزوین در ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه واحد‌های تولیدی ارم چهلستون، آپادانا، زرین روی کاسپین، پارسا پلیمر شریف، سهیل گاز تهران، پویا چسب، خوشگوار و ویتانا حضور داشتند.

رستمی اضافه کرد: نمایش ظرفیت‌های صادراتی بنگاه‌های ایرانی در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای رونق تولید و تحقق شعار سال در صورت بهره‌برداری درست از صنایع را فراهم خواهد ساخت.

این مسئول بیان کرد: در داخل استان قزوین و با برنامه ریزی صورت گرفته از همه ظرفیت‌ها برای تحقق جهش تولید استفاده شده که باید باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌های خارجی نیز در این مسیر بهره‌مند شویم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: سه هزار و ۷۴۰ واحد صنعتی در استان مستقر بوده که رقمی معادل ۳۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری درون آنها صورت گرفته و این استان را به قطب صنعتی کشور تبدیل کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • باید برای رفع تعهد ارزی از کشورهای همسایه ریال را به رسمیت بشناسیم
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی باید در کنار تعاملات امنیتی با کشور هدف پیگیری شود
  • صادرات ایران باید از خام فروشی عبور کند
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند