Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین حقایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۰ کرونایی جدید در بیمارستان های آذربایجان شرقی بستری شدند و ۷۶ بیمار نیز در بخش مراقبت های ویژه زیر نظر پزشکان قرار دارند، ضمن اینکه در این مدت یک نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا فوت شده است. 

وی همچنین با اشاره به آخرین روند واکسیناسیون کرونا در آذربایجان شرقی، گفت: تاکنون ۵۲ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان نوبت سوم واکسیناسیون را دریافت کردند و درصد واکسن تزریق شده به عنوان دز یادآور در افراد بالای ۱۸ سال آذربایجان شرقی که ۶ ماه از آخرین نوبت واکسیناسیون آنها سپری شده، تنها ۲ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

۱۷.۱۶ درصد افراد واجد شرایط آذربایجان شرقی تاکنون هیچ واکسنی دریافت نکردند

حقایی با بیان اینکه ۱۷.۱۶ درصد افراد واجد شرایط آذربایجان شرقی تاکنون هیچ واکسنی دریافت نکردند، تاکید کرد: با توجه به شواهد علمی انجام واکسیناسیون بطور چشمگیری باعث کاهش ابتلا به موارد شدید بیماری و مرگ و میر می شود بر این اساس توصیه به انجام واکسیناسیون دز یادآور در افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین نوبت واکسیناسیون آنها گذشته و نیز سایر گروه های سنی نیز نسبت به شروع و تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند. 

وی یادآور شد: برنامه واکسیناسیون در تمام خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی استان در ساعات اداری انجام می شود و در ساعات غیر اداری و روز های تعطیل در مراکز منتخب و روزهای خاص بصورت سیاری انجام می شود که در سایت هر شبکه بهداشت و درمان شهرستان های تابعه استان و نیز بطور کلی در سایت مرکز بهداشت استان بارگذاری شده است. 

بیشترین موارد ابتلا و مرگ و میر در افراد ۶۰ تا ۸۰ ساله دارای بیماری زمینه ای است 

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطر نشان کرد: بیشترین موارد ابتلا و مرگ و میر در افراد ۶۰ تا ۸۰ ساله هاست که بیماری زمینه ای دارند.

حقایی یادآور شد: استفاده از ماسک بخصوص در فضای سربسته یا مسقف، جداسازی افراد علامتدار از  افراد سالم، رعایت شیوه نامه های بهداشتی، با توجه به ایام، از روحانیون محترم، مسئولین گرامی هیات عزاداری و مداحان عزیز خواهشمندیم که موارد فوق را رعایت و ضرورت رعایت توصیه ها را اعلام کنند.

برچسب‌ها کرونا آذربایجان شرقی مصاحبه اختصاصی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا آذربایجان شرقی مصاحبه اختصاصی کرونا آذربایجان شرقی مصاحبه اختصاصی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در این نشست که به منظور بررسی آخرین وضعیت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا برگزار شد گفت: بیش از ۲۳ هزار پروانه کسب کاغذی در آذربجان شرقی الکترونیکی شده که رتبه دهم را بین استان‌های کشور دارد.

بهروزی افزود: بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوز‌های کاغذی باید تا ۲۵ اردیبهشت به شناسه الکترونیکی یکتا تبدیل شوند.

وی ادامه داد: کسب و کار‌هایی که شناسه یکتا نداشته باشند بعد از تاریخ یادشده به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند و از خدمات دولتی محروم خواهند شد.

 وی یادآور شد: فرایند تبدیل مجوز‌های کاغذی و قدیمی به شناسه یکتا از طریق مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها به آدرس mojavez.ir به راحتی برای صاحبان کسب و کار امکان پذیر است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی همچنین تعداد درخواست‌های صدور مجوز کسب و کار از دستگاه‌های اجرایی استان در درگاه ملی مجوز‌ها را بیش از ۱۳۸ هزار مورد اعلام کرد که از این تعداد بیش از ۸۴ هزار مجوز برای متقاضیان صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • انفجار گاز در بستان‌آباد ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • بدحالی چند تن از هواداران تراکتور