Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدحسن درخشان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون میزان مراجعات سرپایی به مراکز منتخب کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا حدودی روند کاهشی پیدا کرده و حدود پنج درصد کاهش یافته است اما هرگز نباید تصور کنیم که موج هفتم پایان یافته است چرا که موارد مثبت ابتلا به کرونا کاهش نیافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اشتباه بزرگ بسیاری از مبتلایان موج هفتم بحران کرونا خوددرمانی و عدم مراجعه به‌هنگام به مراکز منتخب کرونا بوده و زمانی به این مراکز مراجعه کردند که بسیار دیرهنگام بود و متأسفانه وضعیتشان وخیم شده بود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شرایط کنونی تزریق دُز یادآور ۶ ماه پس از دریافت آخرین دُز بسیار مورد تأکید است و از تمامی افراد واجد شرایط دریافت دُز چهارم می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر برای دریافت این دُز حیاتی به مراکز فعال در امر واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند.

درخشان افزود: از کسانی هم که تا کنون برای دریافت واکسن کرونا هیچ اقدامی نکرده‌اند و یا افرادی که دُزهای دوم و سوم خود را به تأخیر انداخته‌اند می‌خواهیم که به این مراکز مراجعه نموده و دُز معوق شده واکسن خود را دریافت کنند.

وی ادامه داد: دریافت دُز یادآور واکسن کرونا برای پیاده‌روی‌های اربعین حسینی و شهادت امام رضا(ع) بسیار حائز اهمیت است و زائران باید قبل از آغاز این سفر معنوی، واکسیناسیون را تکمیل کرد تا در زمان سفر دچار مشکل نشوند.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برگزاری مراسم‌ در فضای باز و در زمان کوتاه، استفاده از ماسک و عدم پذیرایی و پهن کردن سفره در روزهای باقی مانده از ماه محرم و ماه صفر مورد تاکید است.

درخشان افزود: در هفتمین دوره از اوجگیری شیوع کرونا علاوه بر کنترل، پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا تمامی خدمات بهداشتی از جمله واکسیناسیون کرونا در تمامی مراکز و خانه‌‎های بهداشت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون یک و نیم میلیون نفر در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد واجد دریافت دُز یادآور هستند و با توجه به این که روزانه به طور میانگین باید ۵۰ هزار دُز واکسن کرونا تزریق شود اما تنها پنج هزار دُز روزانه واکسن کرونا تزریق می شود که این عدد معادل ۱۰ درصد پیش‌بینی‌ها بوده که بسیار کم و نگران‌کننده است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از مردم می‌خواهیم که نخستین و مهمترین کار خودشان را انجام و تکمیل واکسیناسیون کرونا بدانند زیرا معتقدیم که برای حفظ سلامتشان بسیار اهمیت دارد و هیچ کاری مهمتر از آن نیست.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۴۴۶ هزار و ۱۴۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۴۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۲ هزار و ۵۶۴ تن رسیده است.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۱۲۱ هزار و ۸۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

هزار و ۴۹۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۹۸۲ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۶۴ دُز دوم و ۳۰ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۴۷۷ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده‌ و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۵۲۳ دُز رسیده است.

در حال حاضر ۱۳۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۲۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد تست کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد تست کرونا ویروس کرونا مشهد تست کرونا طرح واکسیناسیون کرونا واکسن کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسیناسیون کرونا شهرستان در وضعیت واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۹۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان خراسان رضوی گرم می‌شود

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، آذر رضایی در گفتگویی با بیان اینکه روند تدریجی افزایش دما از صبح امروز در خراسان رضوی آغاز شده است و دمای هوا در استان تا پایان هفته رو به گرمی می‌رود، اظهارکرد: این افزایش دما بین ۶ تا هشت درجه سانتیگراد است که در مناطق گرمسیر محسوس تر خواهد بود.

وی گفت: وزش باد از دیگر پدیده های جوی خراسان رضوی است که همانند روزهای گذشته در استان غالب است که این پدیده در ساعات بعد از ظهر در نواحی مستعد همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی افزود: از روز پنجشنبه هفته جاری نیز بارش های رگباری در مناطق مختلف استان آغاز می شود که در زمان مقرر اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

رضایی پور افزود: طی شبانه روز گذشته، قوچان با یک و داورزن با ۲۸ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی پنج تا ۲۰ درجه را به ثبت رسانده است.

وی اضافه کرد: دمای کنونی مشهد ۱۷ درجه سانتیگراد است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز بین هفت تا ۲۰ درجه در نوسان خواهد بود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900979

دیگر خبرها

  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود