Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسر عبداللهی عابد گفت: مدیران استانی عزم خود را برای تولید بذر در استان اردبیل جزم کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل می گوید: کلیه زیرساخت‌های تولید بذر بومی سیب زمینی در استان اردبیل فراهم شده و شرکت‌های دانش بنیان نیز در این زمینه در استان شکل گرفته است.

به گفته او، سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای تولید سالانه ۱۸۰ هزار تن بذر سیب زمینی در داخل این استان تا چهار سال آینده برنامه‌ریزی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبداللهی عابد گفت: اردبیل در حوزه تولید بذر سیب زمینی توان بالایی دارد و هر چند که بذر گواهی شده در استان به مقدار کافی تولید نمی‌شود ولی نباید نیاز بذری این استان از جاهای دیگر تأمین شود.

او می گوید: برای توسعه کشت سیب زمینی در استان اردبیل برنامه چهار ساله‌ای تدوین شده که در قالب آن، کشت این محصول با محوریت تغییر الگوی کشت و نیز تولید بذر در خود استان دنبال می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با بیان اینکه سالانه بیش از ۸۰۰ هزار تن سیب زمینی در اردبیل تولید می‌شود، گفت: باید راهکارهای ایجاد مزارع تولید بذر در استان بررسی شده و بذر گواهی شده در استان تولید و روانه بازار شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید بذر بومی سیب زمینی شرکت های دانش بنیان توسعه کشت سیب زمینی استان اردبیل سیب زمینی تولید بذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۹۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/شکار ریزپرنده اوکراینی با کیسه سیب زمینی

یک سرباز روسی برای رهایی از پهپاد FPV اوکراینی که او را تعقیب می‌کرد، از «کیسه سیب‌زمینی» برای انهدام این پهپاد استفاده کرد.

دریافت 900 KB

دیگر خبرها

  • فیلم/شکار ریزپرنده اوکراینی با کیسه سیب زمینی
  • شکار ریزپرنده اوکراینی با کیسه سیب زمینی
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • بسیاری از مدیران صنعت پتروپالایشگاهی به دنبال سرمایه گذاری «دولتی» هستند تا «مردمی»
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید