Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:47:08 GMT

نیاز به ایجاد سه مرکز خدمات کشاورزی در خراسان‌ جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۱۹۴۸۹

نیاز به ایجاد سه مرکز خدمات کشاورزی در خراسان‌ جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی بر توسعه بخش کشاورزی با توجه به ظرفیت های موجود استان، تأکید کرد و گفت: با توجه به نیاز موجود، ایجاد سه مرکز خدمات کشاورزی را درخواست داریم. 

جواد قناعت، چهارشنبه شب ۱۹ مرداد در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی، به تعامل بین نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با مسئولان اشاره کرد و گفت: از این ظرفیت  برای پیگیری مسائل استان به خوبی استفاده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: با همکاری نمایندگان استان اولویت‌ها مشخص و با تقسیم کاری که شده در قالب کار تیمی، پیگیری‌های لازم را  درباره مسائل کلیدی و کلان انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه با توجه به وجود ۸۰۰ نوع گیاه دارویی در استان خواستار ایجاد بانک ژن در این خصوص هستیم، تصریح کرد: راه اندازی مرکز تحقیقات زرشک و عناب و مرکز اصلاح نژاد شتر در نهبندان با توجه به وجود زنجیره کامل آن نیز از درخواست‌های استان است.

قناعت با تأکید بر ضرورت راه اندازی هنرستان شبانه روزی کشاورزی در استان بیان کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در خراسان جنوبی، درخواست ایجاد دبیرخانه دائمی زرشک و عناب را نیز داریم.

وی با طرح موضوع اختصاص سهمیه هیئت علمی برای مرکز تحقیقات و پژوهش کشاورزی خراسان جنوبی، ادامه داد: مرکز تحقیقات بز کرکی استان هم نیاز به تقویت نیروی انسانی دارد.

استاندار خراسان جنوبی خواستار حمایت ویژه برای ایجاد آزمایشگاه کشت بافت در مرکز تحقیقات و پژوهش جهاد کشاورزی خراسان جنوبی شد.

قناعت همچنین ایجاد باغ یک هکتاری کلکسیون زرشک و عناب در خراسان جنوبی را از مطالبات استان برشمرد و آمادگی خود را برای همکاری جدی با وزارت جهد کشاورزی در زمینه امنیت غذایی اعلام کرد. 

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استاندار خراسان جنوبی مجلس شورای اسلامی محصولات كشاورزي شرکت های دانش بنیان توليد جهاد كشاورزي مرکز تحقیقات خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۹۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی راه‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب مسدود شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا رضایی روز جمعه اعلام کرد: اکنون تمامی محور‌های بخش سرداران شهرستان نهبندان و محور چاهداشی به میغان به علت جریان یافتن سیل شدید و محور عشق آباد به بردسکن به علت طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی آبنما‌ها بسته است.

وی افزود: محور فرعی سرچاه عماری به بصیران و میغان نهبندان محدوده روستای صمدآباد نیز به علت طغیان رودخانه‌های فصلی تا اطلاع بعدی مسدود است.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی از مسافران و رانندگان خواست قبل از حرکت، از وضعیت راه‌ها مطلع شوند و تا اطلاع بازگشایی این مسیر‌ها از تردد در آنها خودداری کنند.

همچنین با توجه به مسدود بودن محور عشق آباد به بردسکن، فرماندهی پلیس راه طبس - یزد به رانندگان توصیه کرد که از مسیر بشرویه تردد کنند.

فعالیت سامانه بارشی جدید از دیروز (پنجشنبه) در خراسان جنوبی آغاز شد و با توجه به بارش گسترده در اکثر نقاط استان وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی قابل پیش بینی است که در این زمینه هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر شد.

مدیریت بحران استان هم اعلام کرد: بارندگی‌ها به ویژه در شرق استان ممکن است شدید باشد و سیلاب به راه بیندازد لذا مردم هشدار‌ها را جدی بگیرند.

دیگر خبرها

  • برخی راه‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب مسدود شد
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • کودکان زیر ۷ سال رایگان درمان می‌شوند
  • ایجاد منطقه آزاد مغان راپیگیری می‌کنم/کشاورزی شاه‌کلید توسعه مغان
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی