Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: انتخابات کمیته ملی المپیک این ویژگی را دارد که ورزش از درون خود، یکی از  مدیران صاحب نام را به عنوان رییس انتخاب می کند.

به گزارش ایسنا، حسن رنگرز در انتخابات کمیته ملی المپیک برای پست نایب رییسی ثبت نام کرد. او پس از ثبت نام در انتخابات بیان کرد: به عنوان فرزند ورزش کشور و یکی از اصحاب جامعه ورزش از باب انجام وظیفه و ادای دین آمدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ان‌شاءالله شرایط در انتخابات با اجماع همه عزیزان به گونه‌ای باشد که بهترین شرایط برای چهار سال آینده رقم بخورد.

رنگرز در مورد برای کاندیداتوری برای پست نایب رییسی کمیته ملی المپیک گفت: من به عنوان عضو کوچکی از جامعه ورزش در ۱۴ سال گذشته توفیق داشتم که مقطعی در کشتی نایب رییس باشم و نایب رییس کنفدراسیون آسیا بودم. در وزارت ورزش مسئولیت های مختلف داشتم  و در کمیته ملی المپیک نزدیک به یک سال در موزه ورزش انجام وظیفه کردم و الان هم در استان مازندران سمت دارم. به نظرم رسید با شناخت حداقلی که از فضای مدیریتی حاکم بر ورزش ایران دارم، ورود کنم. من تجربه حضور در المپیک  ۲ دوره به عنوان ورزشکار و ۳ دوره به عنوان مسئول را دارم. از طرفی اهمیت این نهاد در توسعه ورزش قهرمانی را می دانم و احساس کردم به عنوان عضو کوچک ورزش، تکلیف اخلاقی است در این عرصه ورود کنم. اگر توفیق خدمتگزاری فراهم شود مثل سرباز انجام وظیفه می کنم. من با اطمینان خاطر به این عرصه ورود کردم. 

او در پاسخ به این پرسش که  فکر می کند کشتی نماینده ای در دوره بعد کمیته ملی المپیک داشته باشد و چرا از خود کشتی کسی ورود نکرد و نصیرزاده ثبت نام کرد؟ تصریح کرد:  این پاسخ را قطعا عزیزانی که متولی هستند، باید بدهند. به نظرم می رسد انتخاب ممتاز و منظمی را شاهد باشیم. یکی از ویژگی انتخابات حضور ورزشی ها است. ورزش از درون خود، یکی از  مدیران صاحب نام را به عنوان رییس انتخاب می کند. شرایط و انتخابات در فضای بسته و با حضور مدیران ورزشی برگزار می شود. این که چه نتیجه ای حاصل می شود، در روز انتخابات مشخص می شود و به هر حال انتخابات پیچیدگی های خودش را دارد. آنچه مهم است در چهار سال گذشته اتفاقات خوشایندی رخ داد و استمرار این اتفاقات، طبیعتا ظرفیت منحصر به فردی می خواهد. کمیته ملی المپیک دستگاه دیپلماسی کشور است امیدوارم اعضای مجمع که خواص جامعه ورزش هستند، به گونه ای رای بدهند که بهترین اتفاقات برای ورزش رقم بخورد.

مدیر کل ورزش و جوانان مازندران در مورد اینکه لیگ فوتبال از این هفته آغاز می‌شود اما ورزشگاه وطنی همچنان برای میزبانی تیم نساجی آماده نشده است، گفت: از حمایت های سجادی، وزیر ورزش و حسینی پور، استاندار قدردانی می‌کنم. بعد از سفر اسفند ماه رییس جمهور از این پروژه حمایت شد. استادیوم آماده افتتاح است. حوزه مربوط با ابنیه آن انجام شده آنچه محل بحث است کیفیت چمن است. بنا داریم استادیوم را در اختیار نساجی بگذاریم و بعد از آن نگهداری چمن بر عهده باشگاه است. مقرر شد با نظر کارشناسی اخذ شده و دغدغه باشگاه میزبانی با تاخیر انجام شود تا چمن آماده شود. به سبب حفظ و حراست از این پروژه ملی این تصمیم گرفته شد وگرنه الان چمن این آمادگی را دارد که مسابقات در آن برگزار شود. به نظر می‌رسد از هفته سوم و بازی با ملوان می‌توانیم میزبان باشیم. مقرر شده بود فقط چمن تعویض شود اما یک سری عملیات با توجه به نیاز ها و آسیایی شدن باشگاه باعث شد مکلف شویم عملیات در بحث های مختلف از جمله سیستم صوت و لوکس نور ورزشگاه، به‌سازی VIP و پیست تارتان هم اضافه شود و به همین دلیل کار به درازا کشیده شد. بعد از ۷۰ میلیارد هزینه، ورزشگاه به روزهای پایانی افتتاح خود نزدیک شده و هفته سوم آماده افتتاح خواهد بود. 

رنگرز در خصوص روند برگزاری مسابقات انتخابی در کشتی فرنگی گفت:  خادم اتفاقات قشنگی را در زمان مدیریت خود رقم زد و دبیر با نگاه دیگری وارد شد. در زمان مسئولیت دبیر در زیر ساخت ها اتفاقات بی نظیری رخ داد و مرمت، تجهیز و احداث مجموعه جدید انجام شد و فعالیت های سخت افزاری در زمان او منحصر به فرد بود. در مباحث فنی چون زمانی کوتاه مربیگری کردم، معتقدم از آنجا که مسئولیت بر عهده سرمربی است و پاسخگویی باید از سمت او باشد، باید این اختیار را به او بدهیم که فضای فنی خود و اعضا را انتخاب کند.

او افزود: می‌بینم در کشتی آزاد و فرنگی در کلیت در انتخاب‌ها متر و معیار و ملاک برای انتخاب ملی پوشان رعایت شده آنچه مهم است این است که کشتی ما در دنیا جایگاه ویژه دارد نسخه ای که در جای دیگر در دنیا انجام می‌شود را نمی توان تمام و کمال پذیرفت. مولفه های حاکم بر فضای فنی ما متفاوت و ویژه است. در قیاس تطبیقی هر رشته با رشته دیگر متفاوت است لذا اینکه چارچوب کلی برای ملی پوش شدن طراحی شده باشد، اتفاق مثبتی بود که وجود دارد. در کشتی فرنگی یک سرمایه بی نظیر به نام بنا داریم و همه باید کمک کنیم تا با فراغ کامل تیم را برای المپیک پاریس آماده کند. عمده افتخارات المپیک را با بنا تجربه کردیم و در رقابت‌های حساس نشان داده کاملا مشرف به کار است و کاملا با تجربه و دلسوز است. در کشتی آزاد هم پژمان درستکار و محسن کاوه شناخته شده هستند. در مباحث فنی و مدیریتی نشان دادند هوشیارانه عمل می‌کنند و نتایج درخشانی کسب کردند. باید همه حمایت کنند. حوزه فنی، حوزه پر آشوبی است و وقتی به عزیزی رسیدیم که مسئولیت فنی را عهده دار و سرمربی شود، باید به او امکانات و فرصت دهیم و این الزامات است. 

مدیر کل ورزش و جوانان مازندران در مورد اینکه محمد علی گرایی مصدوم بود اما برای قهرمانی جهان انتخاب شد، گفت: چون در اردو نیستم و شدت و کیفیت مصدومیت را نمی دانم، نمی توانم قضاوت کنم. کسی که در ارتباط مستمر با کشتی گیران است باید اظهار نظر  کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات کمیته ملی المپیک حسن رنگرز کمیته ملی المپیک نایب رییس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۹۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتدای سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند

دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به حذف بندی از بودجه کمیته ملی المپیک در لایحه ۱۴۰۳ آن را شوک به کمیته و ورزش کشور در ابتدای سال دانست و گفت: اگر این اتفاق رخ نمی‌داد شاهد رشد خوبی در بودجه سال جدید می‌شدیم ولی امیدواریم با ترمیم بودجه‌ و کمک مجلس، در سال المپیک مشکلی نداشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید مناف هاشمی امروز سه‌شنبه_یازدهم اردیبهشت_ در پایان سی و پنجمین نشست هیئت اجرایی با اشاره به مصوبات این جلسه اظهارکرد: ابتدا بگویم که دلیل تاخیر در برگزاری این جلسه ابلاع نشدن بودجه بود. در نخستین جلسه سال سه دستور داشتیم و اولین گزارش برای المپیک پاریس بود که گزارش مفصلی از ثبت نام‌ها، کسب سهمیه‌ها، بازدید از دهکده بازی‌ها و جلسات آنلاین و غیره ارائه شد و اعضای هیات اجرایی حمایت کردند. قرار شد بسته‌های حمایتی ادامه داشته باشد و رشته‌هایی مثل دوومیدانی تیروکمان، صخره نووردی و رشته‌هایی که به دنبال کسب سهمیه هستند را بیشتر حمایت کنیم تا تعداد سهمیه‌ها که ۳۱+ یک سهمیه است را بیشتر کنیم. امیدواریم حتی والیبال ساحلی و والیبال هم بتوانند سهمیه بگیرند و رشته‌هایی که مثل جودو و بدمینتون که می‌توانند، وایلدکارت بگیرند. امید داریم بیش از ۳۵ سهیمه را داشته باشیم.

والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند

وی افزود: شاید از لحاظ کیفیت کار و نوع مدال‌ها تفاوتی در این دوره نداشتیم باشیم چون رشته‌هایی مثل والیبال و بسکتبال که این دوره سهمیه نگرفتند، امید مدال نبودند.

هاشمی درخصوص گزارش دوم این جلسه عنوان کرد: گزارش دوم درخصوص بازی‌های داخل سال آسیا بود که ۳۸ رشته حضور دارند و ما ۳۲ رشته را مد نظر داریم که به کمیته برگزاری هم دسته بندی و اعلام کردیم. رشته‌های اعزامی را در سه الی چهار گروه دسته بندی کردیم و اولویت و ملاک اعزام رشته‌هایی که می‌توانند مدال طلا بگیرند. باید برای رشته‌هایی هزینه کنیم که بتوانند جایگاه قبلی ما در این بازی‌ها را حفظ کنند. البته تا تعیین تکلیف بودجه مقرر شد فعلاً بخشی از هزینه را خودشان بدهند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درخصوص بودجه این کمیته عنوان کرد: درخصوص بودجه جمع بندی خوبی با سازمان برنامه و بودجه داشتم، اما آنچه در قالب لایحه به مجلس رفت، یکی از بندها حذف شده بود امیدوارم بازی‌های داخل سالن و المپیک زمستانی مشکلی نداشته باشیم. اگر این عدد تغییر نمی کرد می توانستیم افزایش بودجه خوبی در بودجه سال جدید داشته باشیم. باز هم اجازه دهید که بعد از بررسی عزیزان در مجلس، عدد بودجه نهایی شود و انشاالله در سال المپیک مشکل خاصی نداشته باشیم.

سخنگوی کمیته ملی المپیک درخصوص سایر مباحث مطرح شده در جلسه امروز ادامه داد: امروز چند موضوع دیگر هم داشتیم. یکی از مباحث درخصوص حق الجسات و تدریس هایی بوده که اساتید در حوزه های المپیک سولیدارتی و نشر و پژوهش داشتند، بود. درخصوص نام و شعار کاروان هم قرار شد در جلسه فوق العاده دو هفته آینده تصمیم گیری شود. درخصوص سهم بودجه فدراسیون ها صحبت شد و قرار شد دو هفته آینده و بعد از تصویب بودجه عدد را ابلاغ کنیم. هم بسته های حمایتی ما و هم سایر حمایت‌ها به قوت خود باقی است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص چالش فدراسیون‌ها درخصوص نحوه پرداخت حقوق به ورزشکاران گفت: در بسته حمایتی از ورزشکاران سه نکته دارد. بحث حقوق، سرانه هزینه‌های اردویی و فعالیت هایی که ورزشکاران انجام می دهند. شش شاخص در مصوبه سال گذشته برای حقوق لجاظ شده بوده. مرکز نظارت با کمک فدارسیون‌ها این شش شاخص را دقیق بررسی می کند. کف حقوق ۱۵ میلیون است و پاداش ۵۰ میلیونی کسب سهمیه را همه گرفتند، اما ارقامی دیگر که اضافه می شود بر مبنای شاخص است. ممکن است یک ورزشکار که این ماه ۸۰ میلیون بگیرد، اما همان ورزشکار به دلیل افت عملکرد ماه دیگر ۶۵ میلیون بگیرد. البته ورزشکارانی هم داریم که ۱۵۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند.

مناف هاشمی درخصوص ابهام برخی المپین‌ها درخصوص اینکه از چه زمان مشمول دریافت حقوق می‌شوند هم گفت: در این خصوص اختیار به رئیس کمیته داده شده و در مصوبه گفته شده از زمان کسب سهمیه. اگر ورزشکاری نقره یا برنزش را به طلا تبدیل کند، بسته‌های حمایت اش مشمول طلا می‌شود و به یکباره آنها را دریافت خواهد کرد. عدالت منطقی بر مبنای کار و تلاش ورزشکاران در نظر گرفته شده. هر ورزشکاری به جایگاه بهتری برسد، مابه االتفاوت را خواهد گرف.

هاشمی درخصوص بودجه عنوان کرد: خسروی وفا لب کلام را درخصوص بودجه عنوان کرد و انتظار نبود که چنین اتفاقی برای بودجه در سال المپیک بیفتد و شوک بزرگی به کمیته بود. دلیل اینکه جلسه قبل کنسل شد این بود که اعضای هیئت اجرایی رئیس و بنده تلاش های زیادی با حمایت سازمان برنامه و بودجه انجام دادیم. عدد ۳۸۰ میلیارد تومالی را سازمان برنامه برای ما اصلاح کرد. امیدواریم با این اصلاح و کمک مازاد مجلس، گره ها باز شود. امسال سه رویداد داریم و با توجه به گرانی ارز باید بتوانیم شرایطی فراهم کنیم که در این سه رویدا سربلند شویم.

سخنگوی کمیته ملی المپیک در خصوص پیش‌بینی شخصی‌اش از تعداد سهمیه‌های المپیک کاروان ایران گفت: در این دوره با توجه به کسب نشدن سهمیه توسط والیبال و بسکتبال و حذف کاراته و سهمیه نگرفتن برخی رشته ها ۲۸ نفر را در این دوره نداریم و اگر اینها را کنار بگذاریم از نظر کیفی کسب سهمیه ما آسیب زیادی ندیدیم. البته نمی‌گوییم عدد ۳۵ یا ۳۷ خیلی خوب است. نهایتاً اگر پنج الی شش نفر دیگر اضافه شود، اعضای کاروان ایران نزدیک به ۴۰ نفر می‌شود و باید تلاش کنیم کیفیت کار بالا باشد. خیلی سخت که بخواهیم نتایج و مدال‌های المپیک لندن را تکرار کنیم. با شرایطی که ورزش در دو الی سه سال گذشته داشته همین تعداد ورزشکاران با کیفیت بالا در رشته‌هایی مدال بگیرند که جبران کنند. من کاروان ایران را بین ۳۶، ۳۷ و نهایتاً ۳۸ نفرپیش بینی می‌کنم. ضمن اینکه همین تعداد کادرفنی و تعداد بسیار محدودی کادر سرپرستی و پزشکی داریم. در مجموع جمع کاروان بعید می‌دانم از ۸۵ یا ۹۰ نفر عبور کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 749323

دیگر خبرها

  • انتخاب رییس هیات قایقرانی خوزستان
  • تارتار: مساوی دیگر به درد ما نمی‌خورد
  • رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌: بعد از حمله به اسرائیل دلار تسلیم شد و افزایش نیافت
  • ابتدای سال دچار شوک بودجه‌ای شدیم/ والیبال و بسکتبال امید مدال نبودند
  • استقبال بی نظیر از میزبانی المپیک 2036!
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • وعده رییس فدراسیون والیبال به ساحلی‌بازان برای صعود به المپیک
  • قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی | سپاهان - ملوان، مس رفسنجان - تراکتور
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!