Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی نوری، سرپرست اداره‌کل انتقال خون خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اعلام استقبال خوب اهداکنندگان خون از طرح پویش نذر خون حسینی، اظهار کرد: انتقال خون خراسان‌شمالی هر ساله در ماه محرم و همزمان با سراسر کشور پویش نذر خون حسینی را برگزار می‌کند و امسال نیز با تمهیداتی که اندیشیده شد استقبال خوبی از این پویش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: میزان مراجعات در پویش نذر خون حسینی درسال گذشته ۵۵۰ مورد بود که این رقم امسال به ۱۲۵۰ مورد رسیده است و این به معنی افزایش بالغ بر ۱۲۰ درصدی میزان مراجعه کنندگان است.

سرپرست اداره‌کل انتقال خون خراسان‌شمالی با بیان اینکه در بحث اهدا خون دو شاخص کشوری مهم وجود دارد، افزود: شاخص اول میزان اهدا کنندگان بار اول است که این افراد به عنوان سرمایه‌های انتقال خون بوده و شاخص دوم میزان اهدا کنندگان بانوان است که به عنوان فرهنگ سازان این امر نام برده می‌شوند.

نوری تصریح کرد: درخصوص اهدا کنندگان بار اول این رقم در پویش نذرخون حسینی سال گذشته ۶۸ مورد بوده و این رقم امسال به ۲۲۰ مورد رسیده است و این به معنی افزایش بیش از ۳۰۰ درصدی اهدا کنندگان بار اول است.

وی ادامه داد: در شاخص اهدا خون بانوان نیز میزان مراجعات سال گذشته در این پویش ۲۸ مورد بوده که با تمهیدات ویژه‌ای که امسال برای بانوان اندیشیده شده این رقم به ۱۴۰ مورد رسیده است و افزایش ۴۰۰ درصدی داشته است.

این مقام مسئول از اختصاص اولین جمعه دهه اول محرم تحت عنوان روز اهدا خون بانوان نام برد و گفت : امسال در روز عاشورا و تاسوعا نیز با اختصاص فضای فیزیکی مستقل در بحث خونگیری از بانوان استقبال خوبی از این طرح شد.

وی در انتها در خصوص اختصاص یک شیفت ویژه برای خونگیری بانوان در طول هفته نیز بیان داشت: ان شاالله پس از انجام مقدمات در یک ماه آینده این طرح اجرا خواهد شد. 

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: اهدای خون اهدای خون خراسان شمالی نذر خون پویش نذر خون پویش نذر خون حسینی خون خراسان شمالی اهدا کنندگان انتقال خون اهدا خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۱۹۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی

 رضا روشن ضمیرگفت: پارسال تولید گوشت قرمز عشایر استان با ۱۰ درصد افزایش به شش هزار و ۵۰۰ تُن رسید.

او گفت : با هدف حمایت دولت از دامداران عشایر پارسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۱۲ درصد، پرداخت و جلوی کشتار بره‌های نارس و کاهش تولید گوشت در استان گرفته شد.

مدیر کل امور عشایر استان همچنین گفت : عشایر استان پارسال ۶ هزار و ۵۰۰ تن جو مدت دار شش ماهه دریافت کردند ،عشایر با نام‌نویسی در سامانه بازرگاه، نهاده دریافت می‌کنند و چند ماه پس از دریافت، بهای آن را پرداخت می‌کنند و یا در قبال آن گوشت تحویل دولت می‌دهند.

مدیر کل امور عشایری استان در ادامه اضافه کرد: علاوه بر گوشت میزان تولید شیر و لبنیات از سوی عشایر با یازده درصد افزایش به چهار هزار و ۲۰۰ تن لبنیات رسید.

عشایر خراسان شمالی ۶۳۵ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۳۰ درصد گوشت استان، ۴ درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • راهپیمایی بانوان ساوجبلاغی در حمایت از مجریان طرح نور
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • آزادی سرکارگر یزدی از زندان با کمک اهالی «دوشنبه‌های رهایی»
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی