Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری‌آنلاین - نصیبه سجادی: سابقه فعالیت این پیرغلام ۷۷ساله باعث شده تا پیش مردم احترام ویژه و اهالی از او حرف‌شنوی داشته باشند. او بارها تلاش کرده در بزنگاه‌ها گره مشکلات محله را باز کند، ضمن اینکه اگر میان شهروندان کدورتی پیش بیاید با ریش‌سفیدی باعث حل اختلاف و آشتی میان مردم شود. حاج قاسم حصاری‌منش از مدیر هیئت قمربنی‌هاشم(ع) خواسته تا میدان را برای حضور مداحان جوان باز بگذارند تا نوجوانان و جوانان بیشتری جذب فعالیت‌های هیئتی شوند و اکنون این کار عملی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواندنی‌ها بیشتر را اینجا دنبال کنید

قدر محرم را بدانیم

در ایام محرم شاهد صحنه‌های جذاب و تماشایی در گوشه و کنار شهر هستیم. اهالی ایستگاه‌های صلواتی راه‌اندازی می‌کنند، غذای نذری می‌پزند و میان همسایه‌ها و ساکنان محله پخش می‌کنند. پارکینگ واحدهای مسکونی را به نوجوانان و جوانان محله می‌سپارند تا تکیه عزاداری برپا کنند و...

حصاری‌منش، پیرغلام هیئت قمربنی‌هاشم(ع) عقیده دارد باید قدر لحظه لحظه‌های محرم را دانست. در این ایام که دل‌ها به هم نزدیک‌تر می‌شود، مردم غرق بخشش الهی هستند. اما نکته قابل تأمل این است که این اخلاق و روحیه را در سایر اوقات نیز همراه خود داشته باشیم. وقتی از او می‌پرسیم چرا مردم حرف و کلام شما را قبول دارند، لبخند می‌زند و می‌گوید: «اهالی بسیار خونگرم و بامحبت هستند که حرف مرا زمین نمی‌گذارند وگرنه من خودم را لایق این همه محبت نمی‌دانم. امیدوارم که خدمتگزار خوبی برای آنها باشم.»

راه را برای ورود جوانان باز کنیم

وقتی به نوجوانان و جوانان محله می‌رسد، تلاش می‌کند با کلام محبت‌آمیز آنها را به سمت خود جلب کند. او که سال‌ها مداح هیئت قمربنی‌هاشم(ع) در محله یوسف‌آباد است، می‌گوید: «بچه‌های امروزی بیش از هر زمان دیگری به هیئت و برنامه‌های هیئتی نیاز دارند. باید آنها را با مهربانی، صبوری، صداقت و شنیدن حرف‌ها و بها دادن به نظرات‌شان جذب این برنامه‌ها کرد. آنها از سرزنش و تذکر بیزارند. نباید با توجه به ظاهر آدم‌ها در باره آنها قضاوت کرد. مثلاً باید نوجوانان و جوان‌ها را با هر تیپ و لباسی در این مجالس پذیرفت. این حضور مانند قطره‌هایی که بر سنگ فرود می‌آید، در آینده تأثیرات مثبتی در روح و روان فرد می‌گذارد و این یعنی ما در تبلیغ فرهنگ عاشورا موفق عمل کرده‌ایم. به تعبیر دیگر این روش نیز مشابه امر به معروف و نهی از منکر است، اما به زبانی دیگر.»

از چادر برزنتی تا حسینیه قمربنی‌هاشم(ع)

هیئت قمربنی‌هاشم(ع) را سال ۱۳۶۲ اهالی محله یوسف‌آباد، پایه‌گذاری کرده‌اند و حصاری‌منش می‌گوید: «در گذشته امکانات ناچیزی برای برپایی هیئت عزاداری در اختیار داشتیم. مثلاً در زمین خالی یوسف‌آباد با چادر برزنتی تکیه عزا برپا می‌کردیم و اهالی ایام محرم آنجا عزاداری می‌کردند. به مرور زمان با پیگیری افراد خیر اهالی صاحب حسینیه و مکانی ثابت برای عزاداری شدند.»

او می‌افزاید: «قبلا تکیه عزاداری تنها در ایام محرم برپا بود، اما اکنون حسینیه قمربنی‌هاشم(ع) با کمک خیران و شهروندان نیک‌اندیش در سال به نیازمندان خدمات متنوعی مثلاً حمایت از کودکان یتیم و بی‌سرپرست، ایجاد کارگاه‌های اشتغالزایی برای بانوان بی‌سرپرست و بدسرپرست، خرید ویلچر برای سالمندان بهزیستی و... ارائه می‌کند.»

کد خبر 696552 برچسب‌ها جوانان همشهری آنلاین عاشورا همشهری محله منطقه ۶ سازمان بهزیستی نوجوان مشارکت مردمی مداحی سالمندان خیریه ماه محرم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: جوانان همشهری آنلاین عاشورا همشهری محله منطقه ۶ سازمان بهزیستی نوجوان مشارکت مردمی مداحی سالمندان خیریه ماه محرم هیئت قمربنی هاشم ع یوسف آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۰۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «بحر المحبه فی اسرار الموده» یکی از تفاسیر عرفانی سوره مبارکه یوسف به‌تازگی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران منتشر شده و توسط این‌نهاد فرهنگی در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شود.

محبوبه شمشیرگرها عضو هیات علمی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران در این کتاب، تصحیحی انتقادی از این اثر به همراه چکیده‏‬‌ای از دستاوردهای پژوهشی اخیر درباره آن، در کنار توضیحاتی به نگارش درآورده است.

در این تفسیر، که متن آن به زبان عربی نوشته شده، ماجرای زندگی حضرت یوسف (ع) از کودکی تا پایان عمر، در قالب «نکته»، «قصه»، «حکایت»، «اشاره» ‎ و «شعر»، با بیان انبوهی از احادیث پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم، اشارات و لطایف اخلاقی، حکایات صوفیانه و تاریخی، سروده‏های شاعران و همچنین اقوال و احوال بزرگان دین و عرفان روایت کرده است.

این‌کتاب با ۲۸۴ صفحه، شمارگان ۱۰۰ نسخه و قیمت ۲ میلیون ریال عرضه می‌شود.

کد خبر 6093382 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین
  • ابرپروژه مسکونی تهران در محله یاخچی آباد با ۱۰ هزار واحد ساخته می شود
  • اسرائیل در حال آماده شدن برای اعزام هیئتی به قاهره است
  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • عزاداری شیعیان هندوستان در مسجد کوفه
  • برق در این استان فردا قطع می‌شود؛ خاموشی از راه رسید؟
  • برق این مناطق گیلان فردا قطع می‌شود
  • سرآسیاب قدیمی ترین حسینیه محله کن
  • امروز با صائب تبریزی: شرم یوسف مانع رسوایی یعقوب ماست