Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از پایان عملیات مطالعه، حفاری، آواربرداری و حفاظت از سازه‌های حمام گپ بندرعباس خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای سهراب بناوند با اعلام این خبر گفت: عملیات مطالعه، حفاری و آواربرداری و حفاظت از سازه‌های حمام گپ با اعتبار مبلغ 2 میلیارد و 400 میلیون ریال انجام‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: در انتهای ضلع شمال غربی بنای حمام گپ وجود آثار چاهی مشاهده شد که حفاری، مستندسازی و مطالعه آن نیز انجام‌شده است. آقای بناوندهمچنین اضافه کرد:در این پژوهش، نقشه معماری حمام گپ نیز اصلاح شده است.
حمام بزرگ که با نام حمام گپ نیز شناخته می‌شود، از جاذبه‌های گردشگری بندر عباس است وبزرگ‌ترین حمام شهر در دوره قاجار بوده پایان عملیات مطالعه و حفاظت از سازه‌های حمام گپ بندرعباساست.
 از این حمام تا اواخر دهه پنجاه همچنان استفاده می‌شد. با دوقسمت مردانه و زنانه، مصالح بنا را سنگ و آجر به همراه ملات ساروج، گچ تشکیل می‌دهند. این اثر در تاریخ 7 مهر 1381، با شماره ثبت 6496 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پایان عملیات حفاظت از سازه حمام گپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۰۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، غلام شیرزاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: برای حفاظت و نگهداری از این بنای تاریخی و استفاده بهینه از آن حمام بیگ‌جوان چند سال پیش به بخش خصوصی واگذار و زیر نظر کارشناسان حفظ و مرمت استان مورد مرمت قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چایپاره افزود: حمام تاریخی بیگ‌جوان در مساحتی بالغ بر ۵۴۰ مترمربع در دو بخش عمومی شامل هشتی ورودی، سربینه، گرم‌خانه و خزینه و بخش اختصاصی ساخته شده است.

او با بیان اینکه مصالح به‌کار رفته در ساخت این بنا از نوع سنگ و آجر است، گفت: قدمت ساخت حمام بیگ‌جوان چایپاره به اواخر دوره قاجار برمی‌گردد که با شماره ۹۱۷۱ به ثبت ملی رسیده است.

دیگر خبرها

  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس