Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@14:08:45 GMT

ایجاد مرکز نگهداری معتادان متجاهر در رشت

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۰۲۱۷

ایجاد مرکز نگهداری معتادان متجاهر در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدعلی اباذری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه در دفتر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با تبریک ایام خبرنگار اظهار کرد: ما پنج کمیته تخصصی در استان داریم که متشکل از کمیته مقابله با عرضه است که ریاست آن بر عهده فرمانده انتظامی استان است.

وی با بیان اینکه کمیته فرهنگی و پیشگیری یکی دیگر از کمیته‌های این شورا است، گفت: ریاست این کمیته بر عهده مدیرکل بهزیستی استان گیلان است و با حضور ادارات مرتبط در استان جلسات آن برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان کمیته درمان را دیگر کمیته این شورا عنوان کرد که ریاست آن برعهده ریاست علوم پزشکی استان است و کمیته حقوقی نیز با ریاست دادستان مرکز استان و هر ۴۵ روز برگزار می‌شود.

اباذری کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی را دیگر کمیته این شورا عنوان کرد و گفت: ریاست این کمیته برعهده معاون سیاسی امنیتی استانداری‌ها است، علاوه بر این‌ها رئیس شورای هماهنگی با مبارزه با مواد مخدر ماهی یک بار با ریاست استاندار گیلان و با حضور اعضا برگزار می‌شود که ۲۰ دستگاه اعضای این کمیته هستند، مصوبات این جلسه برای تمامی دستگاه‌ها قابل اجرا است.

وی یکی از مطالبات مردم استان گیلان را جمع‌آوری معتادان متجاهر دانست و گفت: سرقت‌های کابل برق که اکثراً توسط همین معتادان انجام می‌شود و این حضور معتادان در خیابان‌ها به هیچ وجه در شأن مردم گیلان نیست.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با اشاره به اینکه یک مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در جاده لاکان با ظرفیت ۵۰ نفر تحت نظر اداره کل بهزیستی راه افتاد، تصریح کرد: وظیفه این مکان جمع‌آوری معتادان متجاهر بود اما ما نیازمند مکانی با ظرفیت بیشتر بودیم و توانستیم با هماهنگی با بهزیستی استان یک مجموعه در لاکان را برای نگهداری معتادان متجاهر ماده ۱۶ آماده کنیم.

اباذری ظرفیت این مجموعه را ۲۵۰ نفر دانست و گفت: در صدد افزایش ظرفیت این مجموعه هستیم، برای آموزش بهبود یافتگان این مجموعه نیز برنامه‌هایی داریم که پس از بهبود و آموزش مدارکی به آنها تعلق گیرد تا از آن‌ها برای اشتغال نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه دو مرکز برای ترک اعتیاد وجود دارد، افزود: این مراکز ماده ۱۶ برای معتادان متجاهر است که با دستگیری نیروی انتظامی معرفی شده و در ادامه مسیر به صورت رایگان از آن‌ها نگهداری می‌شود اما مراکزی که خود معتادان برای ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند با دریافت هزینه اندکی از آن‌ها نگهداری می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با اعلام آمادگی برای برگزاری مراسم گرامیداشت شهدا و جانبازان مبارزه با مواد مخدر استان در رشت تصریح کرد: ۶۸ شهید و ۲۰ جانباز مواد مخدر در گیلان داریم که با رایزنی انجام شده قبل از شروع ماه صفر مراسمی درخور شأن این شهدا و جانبازان با حضور خانواده‌های آنان برگزار خواهیم کرد.

اباذری با بیان اینکه حداکثر تا ۱۵ شهریور فرصت جمع‌آوری و ایجاد مکان نگهداری معتادان متجاهر است، گفت: دستگاه‌ها موظف هستند نسبت به این مسئله بی‌تفاوت نباشند، طبق مأموریتی که ما داریم اگر دستگاهی کوتاهی کرد باید با آنها برخورد شود.

وی با بیان اینکه در گذشته جابجایی مواد با اتومبیل‌های گران قیمت انجام می‌شد، افزود: این افراد مدتی است هشیار شده‌اند و با اتومبیل‌های کرایه‌ای و یا مدل پایین‌تر به این کار روی آورده‌اند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان معتادان متجاهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۰۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد

رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان تهران از تصمیم رئیس هیئت فوتبال برای تعلیق مسابقات لیگ دو تهران قدردانی کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هیئت فوتبال استان تهران؛ غلامرضا سلیمانی، رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان تهران درباره تصمیم اخیر میرشاد ماجدی، رئیس هیئت فوتبال استان مبنی بر تعلیق موقت بازی‌های لیگ دو فوتبال تهران به دلیل ضرب و شتم داور و بی احترامی به جایگاه مقام داوران فوتبال گفت: متاسفانه با استناد به گزارش ها و مستندات موجود مبنی بر برخورد نامتعارف و غیر اخلاقی مقامات رسمی یکی از باشگاه‌های دسته دوم تهران با داور مسابقه صحنه‌هایی خلق شد که افکار میلیون‌ها ورزش دوست را جریحه دار کرد؛ لذا به محض اطلاع از این درگیری ریاست محترم هیئت فوتبال استان تهران و ریاست کمیته انضباطی وارد عمل شده و با تدابیر به موقع ضمن صدور حکم موقت علیه عوامل متخلف به منظور دلجویی از داوران عزیز و صیانت از جایگاه رفیع آنان تمامی مسابقات استان تهران را با هدف آرامش بخشیدن به عوامل اجرایی فوتبال تهران همچنین رسیدگی دقیق تر و کامل تر اتفاقات حادث شده معلق کردند.

تعلیق مسابقات لیگ دو تهران به دلیل ضرب و شتم داور

سلیمانی ادامه داد: جامعه داوری استان تهران ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های همه جانبه میرشاد ماجدی، ریاست هیئت فوتبال استان تهران که با ورود به موقع و بدون فوت وقت خود به ماجرای اخیر که در نوع خود کم سابقه بوده و قطعاً موجب رفع تضعیف داوران خواهد شد، کمال قدردانی را از ایشان دارد و همچنین خواستار برخورد شدید با مسببان اینگونه رفتارها که البته حسابشان با مدیران، مربیان و بازیکنان اخلاق مدار که با وجدان و شرافت کاری تابع تصمیمات و قوانین بازی هستند جدا بوده، است، از مسئولان مربوطه می‌خواهد بدون اغماض نسبت به صدور حکم علیه متخلفان اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • برگزاری دومین نشست کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی AFC به ریاست تاج
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • تصمیم مهم کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا با ریاست تاج
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار