Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عبدالرضا واعظی در بازدید  نمایندگان مردم میانه در مجلس شورای اسلامی از پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: بودجه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی جوابگوی برنامه‌های پیش رو و نیاز اکوسیستم فناوری و نوآوری استان نیست.

وی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی رتبه پنجم کشور در تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را دارد، ولی به لحاظ بودجه‌ای در رتبه یازدهم قرار دارد و کمیسیون تلفیق و سازمان برنامه‌ و بودجه افزایش بودجه مدنظر نمایندگان استان برای سال جاری را لحاظ نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر واعظی خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بر اساس ارزیابی‌های اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پارک توسعه‌یافته و سطح یک است و فعالیت‌های چشمگیری با سرعت در این پارک در حال انجام است که در صورت تأمین اعتبار به‌صورت بهتر می‌توان از اکوسیستم فناوری و نوآوری استان و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان حمایت کرد.

وی بیان کرد: پارک علم و فناوری استان بیشترین گستردگی مراکز رشد و نوآوری را در شهرستان‌های استان دارد و از طرق مختلف به دنبال جذب اعتبار برای توسعه فعالیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در سطح استان هستیم.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: شرکت‌های توانمندی در شهرستان میانه در حال فعالیت هستند و تقویت و تجهیز مرکز رشد موجود، مرمت و بازسازی دو سوله متعلق به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای ایجاد فضای کارگاهی تولید نیمه‌صنعتی و صنعتی دانش‌بنیان و راه‌اندازی کارخانه نوآوری میانه در شهرستان میانه از برنامه‌های این پارک در سال جاری برای تقویت اکوسیستم فناوری و نوآوری  است.

نمایندگان مردم  میانه در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با ابراز رضایت از عملکرد پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در چند سال گذشته بر لزوم افزایش قابل‌ توجه بودجه آن تأکید کردند.

مهدی اسماعیلی گفت: اقدامات بسیاری خوبی در چهار سال گذشته در این پارک انجام‌شده است که بایستی بیش‌ از پیش از این فعالیت‌ها حمایت کرد.

وی افزود: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فوق‌العاده‌ای که در این پارک وجود دارد، باید به اطلاع مسئولان عالی‌رتبه کشور رسانده شود و بدین منظور اقدامات لازم برای برپایی نمایشگاه توانمندی‌های پارک‌های علم و فناوری کشور در مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد خواهد شد.

وی گفت: مجمع نمایندگان استان به جد پیگیری‌های لازم را برای افزایش اعتبار و بودجه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی انجام خواهد داد.

سید مرتضی حسینی نیز با اشاره به اهمیت و نقش بسزای پارک علم و فناوری در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان گفت: باید مردم و مسئولان بیش‌تر با این مجموعه مهم آشنا بشوند.

وی خواستار انجام مکاتبات برای پرداخت اعتبار لازم از سازمان برنامه‌ و بودجه توسط نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی شد.

۳۷ شرکت فناور و دانش‌بنیان هم‌اکنون در مرکز رشد شهرستان میانه مستقر هستند.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری تبریز آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری تبریز آذربایجان شرقی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تبریز آذربایجان شرقی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی مجلس شورای اسلامی نمایندگان استان دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در این نشست که به منظور بررسی آخرین وضعیت تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا برگزار شد گفت: بیش از ۲۳ هزار پروانه کسب کاغذی در آذربجان شرقی الکترونیکی شده که رتبه دهم را بین استان‌های کشور دارد.

بهروزی افزود: بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوز‌های کاغذی باید تا ۲۵ اردیبهشت به شناسه الکترونیکی یکتا تبدیل شوند.

وی ادامه داد: کسب و کار‌هایی که شناسه یکتا نداشته باشند بعد از تاریخ یادشده به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند و از خدمات دولتی محروم خواهند شد.

 وی یادآور شد: فرایند تبدیل مجوز‌های کاغذی و قدیمی به شناسه یکتا از طریق مراجعه به درگاه ملی مجوز‌ها به آدرس mojavez.ir به راحتی برای صاحبان کسب و کار امکان پذیر است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی همچنین تعداد درخواست‌های صدور مجوز کسب و کار از دستگاه‌های اجرایی استان در درگاه ملی مجوز‌ها را بیش از ۱۳۸ هزار مورد اعلام کرد که از این تعداد بیش از ۸۴ هزار مجوز برای متقاضیان صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس هاب بین‌المللی تعاملات علمی با کشورهای دیگر
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد
  • انتصاب رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم