Web Analytics Made Easy - Statcounter

سارا شاه آبادی گفت: با توجه به قدرت انتقال سریع زیر سویه های جدید کرونا، مهمترین راه کنترل این بیماری، تکمیل واکسیناسیون است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: تاکنون بیش از سه میلیون و ۵۹۶ هزار دوز واکسن در استان کرمانشاه تزریق شده است.

 وی از تزریق بیش از یک میلیون و ۵۴۱ هزار دوز واکسن در نوبت اول، یک میلیون و ۳۷۶ هزار دوز در نوبت دوم، ۶۷۷ هزار دوز در نوبت سوم و حدود ۱۹ هزار دوز در نوبت چهارم خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شاه آبادی تصریح کرد: همچنین واکسیناسیون در 815 واحد بهداشتی شامل خانه های بهداشت در روستاها، پایگاه های سلامت در محلات شهری و مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی انجام می شود.
 
معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: وضعیت انجام واکسیناسیون کودکان پنج تا 12 سال در استان کرمانشاه مطلوب نیست و باید پیش از آغاز سال تحصیلی جدید حتما نسبت به دریافت دو نوبت واکسن اقدام کنند.

 شاه آبادی گفت: با توجه به قدرت انتقال سریع زیر سویه های جدید کرونا مهمترین راه کنترل این بیماری، تکمیل واکسیناسیون است.

 وی افزود: اثرات مثبت انجام واکسیناسیون در کاهش میزان مرگ و میر مشهود است به گونه ای که در مدت مشابه سال گذشته به دلیل عدم انجام واکسیناسیون گسترده، تعداد موارد مرگ و میر بسیار بیشتر بود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شاه آبادی هزار دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۰۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور