Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-30@22:07:59 GMT

پشت پرده افزایش قیمت مسکن

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۲۰۹۵۵

پشت پرده افزایش قیمت مسکن

به گزارش  اتاق خبر به نقل از اقتصادنیوز ، این روزها اگر برای فروش آپارتمان خود به دفتر مشاوران املاکی مراجعه کنید، ملک شما نخست از سوی کارکنان همان دفتر در معامله‌ای صوری قیمت‌گذاری می‌شود و بعد فروش می‌رود؛ البته مبلغی که از پیشنهاد شما به عنوان فروشنده بالاتر است در جیب شما نخواهد رفت؛ بلکه واسطه ملکی این رقم را برای خود به عنوان حق فروش بیشتر برمی‌دارد و در عین حال قیمت آپارتمان‌های منطقه مورد معامله را با استفاده از این ترفند افزایش می‌دهند تا حق کمیسیون بیشتری دریافت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 «فرهاد بیضایی» اخیرا درباره سامان دادن به وضعیت مشاوران املاک به ایرنا گفته بود: با برچیده شدن مشاوران املاک، می‌توان ساختار واسطه‌گری در این حوزه را پایان و بازار املاک را در بستر آی.تی تشکیل داد و از رشد قیمت مسکن با استفاده از ترفند معاملات مکرر توسط مشاوران املاک جلوگیری کرد.

این کارشناس اقتصادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره تهدیداتی که متوجه خرید و فروش در فضای آی.تی است، گفت: آن چیزی که اکنون در حال اتفاق افتادن است، یعنی آگهی خرید و فروش در پلتفرم‌های آنلاین آگهی، هیچ بستر قانونی و ساختار اجرایی مشخصی ندارد.

وی توضیح داد: معاملات در حال حاضر در فضای آی.تی در یک سیستم خودرو و بدون کسب مجوز از حوزه و بدون نگارش دستورالعمل، شیوه‌نامه و پروتکل خاصی اجرا و عملیاتی می‌شود و اپلیکشن‌ها به صورت خودکار فضا را مدیریت می‌کنند.

این کارشناس اقتصادی گفت: پیشنهاد جدید فقط یک نرم‌افزار بازاریابی نیست، وقتی درباره اپراتورهای حوزه اجاره صحبت می‌کنیم از یک سامانه سخن می‌گوییم که تمام فرآیند از ثبت ملک، مشتری یابی معامله و فرآیندهای مربوط به آن و مشکلات احتمالی در این فرآیند تا ثبت و تبدیل به یک سند رسمی بحث می‌شود و برای محاکم حقوقی و برای همه بخش‌های ادارات کشور قانونی است.

به گفته بیضایی این اپراتور می‌تواند تلفیقی از سامانه املاک، پلتفرم‌های آنلاین آگهی و سامانه مربوط به کد رهگیری و کارت هوشمند باشد تا برای سازمان امور مالیاتی و برای مجامع حقوقی از جمله شهرداری‌ها اهمیت پیدا کند و در عین حال دسترسی به اطلاعات مربوطه از سوی سازمان‌ها برای اپراتورها امکان پذیر باشد.

وی تاکید کرد: احتیاجی نیست این اپراتور دولتی باشد، مثل سامانه املاک و اسکان که اکنون وارد هفتمین سال عدم اجرای آن می‌شویم. بخش خصوصی می‌تواند ساخت آن را بر عهده بگیرد.

 

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: مشاوران املاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۰۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی کوچی در خصوص طرح ساماندهی املاک مسکونی و تاثیر اجرای ان بر مدیریت بازار اجاره گفـت: ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در مجلس بررسی و رفع شد امیدواریم با تایید نهایی آن توسط شورای نگهبان و اجرایی شدن آن نظم و انضباطی به بازار اجاره بها مسکن ببخشد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی تلاش کردیم پایه و مبنایی برای قیمت‌گذاری واحد های مسکونی تعیین کنیم و نظارت وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و صمت را بر بازار پر تلاطم مسکن افزایش دهیم. همچنین به شورای عالی مسکن اجازه دادیم در حوزه قیمت‌گذاری و تعیین سقف مجاز اجاره بها در مناطقی که تورم مسکن به صورت غیر واقعی افزایش پیدا کرده و بیش از 20 درصد باشد، ورود کنند. این طرح ضمن توجه به روش‌های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات از مستاجران حمایت کرده و با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده، انگیزه تولیدکنندگان مسکن را نیز افزایش می‌دهد. همچنین موجب افزایش تولید و عرضه واحدهای مسکونی به بازار می‌شود که این خود به کاهش و تعدیل قیمت‌های کمک می‌کند.

رضایی کوچی عنوان کرد: همچنین در طرح مذکور، با ساماندهی سکوهای خرید و فروش مسکن و نیز رتبه بندی دفاتر مشاوران املاک و افزایش نظارت بر آنها و شیوه های مختلف تلاش کردیم مانع درج آگهی های جعلی و قیمت‌گذاری های کاذب شویم. امیدواریم با اجرای دقیق آن بازار پر آشوب اجاره بها مسکن مدیریت شده و به آرامش برسد.

دیگر خبرها

  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • خبر معاون وزیر راه برای خریداران مسکن
  • خبر خوب برای خریداران مسکن / آغاز عقد قراردادهای رایگان در «خودنویس»
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • مشاوران املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب می شوند
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • فرصت ۱۵ روزه مشاوران املاک برای دریافت شناسه یکتا