Web Analytics Made Easy - Statcounter

شعبان شتایی‌جویباری روز پنجشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز گلستان اظهارداشت: این دانشگاه حدود چهار هزار دانشجو دارد که تلاش می‌کنیم در آینده نزدیک ۱۰ درصد این دانشجویان از کشورهای دیگر جذب شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بحث‌های مورد تاکید این دانشگاه، بعد از رسیدن به اهداف نسل‌های اول تا سوم شامل توسعه آموزشی، تحقیقاتی - پژوهشی و کارآفرینی، ایجاد دانشگاه نسل چهارم به عنوان مرکز علمی فناور در کنار توسعه کیفی است که مسیر کسب این هدف از تقویت بخش دانش‌بنیان می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: چندی قبل مجوز تاسیس پردیس علم و فناوری این دانشگاه اخذ شد و بر اساس آن آمادگی حرکت به سمت برطرف کردن نیازهای صنعت و فناوری کشور هستیم.

شتایی‌جویباری ادامه داد: در صورت راه‌اندازی پردیس علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی، شرایط استقرار واحدهای دانش‌بنیان و فناور مرتبط با حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در این مرکز آموزش عالی فراهم خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که با حمایت‌های استانی و ملی، برای حل مشکلات این حوزه و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه شعار سال، قدم‌های موثری برداشته شود.

وی گفت: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گلستان از نظر منابع و ظرفیت‌های انسانی، نیروهای توانمندی دارد اما زیرساخت‌های این مرکز آموزش عالی نیازمند تقویت بیشتر است.

سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: کارهای زیادی در این دانشگاه شده که اصحاب رسانه می‌توانند برای ادامه این مسیر و سایر اقدامات مرتبط با رشد و توسعه‌ علمی با ما همکاری بیشتری انجام دهند.

شتایی‌جویباری ادامه داد: این دانشگاه باید برای تبدیل به برند استانی، ملی و بین‌المللی مورد حمایت همه جانبه مجموعه استان باشد و محدودیت‌های دست و پاگیر نباید در حرکت این مرکز علمی به موفقت مانعی ایجاد کند.

وی یادآور شد: درگذشته توافقات داخلی و بین‌المللی با مراکز علمی و دانشگاهی برای همکاری مشترک در بخش رشد و فناوری انجام شده اما به مرحله اجرا نرسید که در دوره جدید مدیریتی به دنبال عمل به آن توافقات هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: این دانشگاه در بخش تخصصی خود در بین دانشگاه‌های جهان اسلام رتبه اول را دارد و باید تلاش کنیم تا در سطح ملی در دیگر حوزه‌های تخصصی هم به موفقیت‌های بیشتری برسیم.

وی به ایجاد ارتباط با دستگاه‌های اجرایی مرتبط و همسو با حوزه تخصصی دانشگاه برای حل مشکلات گلستان اشاره کرد و گفت: با این دستگاه‌ها جلساتی برگزار شده تا کمیته‌ای مشترک بر محور تحقیقات، مطالعات و اجرا شکل بگیرد و پس از ریشه‌یابی مشکلات استان برای حل آن برنامه‌ریزی شود.

برچسب‌ها گرگان گلستان دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گرگان گلستان دانشگاه گرگان گلستان دانشگاه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۲۰۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون سازمان انرژی اتمی: ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است

به  گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا جواد کریمی‌ثابت صبح امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهش‌ماه) در آیین آغاز به کار میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای گفت: شاهد برگزاری نخستین کنفرانس هسته‌ای در سطح بین‌المللی و به‌صورت گسترده هستیم که این رویداد علمی با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

رییس انجمن هسته‌ای ایران درباره تعداد آثار ارایه شده به این کنفرانس عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ مقاله در سطح علمی بسیار بالا را دریافت کردیم که از میان آن‌ها، ۴۲۰ مقاله توسط داوران پذیرفته شد.

وی افزود: در جریان این کنفرانس ۳ روزه، برنامه‌ریزی شده تا ۱۶ میزگرد و پنل تخصصی برگزار شود که در حوزه‌های گوناگون که تمام فعالیت‌های هسته‌ای را پوشش خواهند داد.

کریمی‌ثابت گفت: حدود ۱۰۰ سخنرانی علمی در قسمت‌های گوناگون ارایه می‌شود که در مجموع بیش از ۵۰ سخنران خارجی خواهیم داشت که به‌صورت مجازی و حضوری در کنفرانس سخنرانی حضور دارند و به ارایه آخرین دستاوردهای علمی خود می‌پردازند.

رییس مرکز ملی نظام کیفیت و استانداردهای اتمی ایران تصریح کرد: نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در ۴ بخش سخنرانی‌های علمی، پوسترها، میزگردها و پنل‌های تخصصی و نمایشگاه جانبی برگزار خواهد شد.

گفتنی است مراسم افتتاحیه سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای با حضور محمد اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، معاون وی، مدیران ارشد صنعت هسته‌ای، متخصصان داخلی و خارجی و ... عصر امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه) در اصفهان برگزار می‌شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903385

دیگر خبرها

  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • معاون سازمان انرژی اتمی: ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی
  • کسب چهار افتخار علمی بین‌المللی توسط عضو پیوسته فرهنگستان علوم
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • حق‌آبۀ لرستان فدای بازی‌ سیاسی شد/ کشاورزان ‌مهاجرت کرده‌اند